Inlägg från: Limefrukt |Visa alla inlägg
  • Limefrukt

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somna: Tjata ner dem bara!

*~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Limefrukt
    Barba: Usch, du verkar ha det jobbigt nu! *kram*
    Dåligt av förskolan att ge upp efter en olycka. Samma förskola som inte gillade tygblöjorna antar jag?
    Sara: Låter som om du har fullt upp! Tänka - när ska man hinna det?
  • Limefrukt
    Annaloo skrev 2011-08-13 18:59:28 följande:

Tjohoo jag är hemma!

Hinner inte läsa just nu, men kan meddela att tvärtemot-K har landat denna vecka:

K: Mamma, tror du att det är dag?

Jag: Ja, jag tror det är dag eftersom solen lyser så starkt

K: Då tror jag att det är natt, för solen lyser inte alls!!!

Trycker på "gilla-knappen"
  • Limefrukt
    johlinn skrev 2011-08-15 10:17:13 följande:
    Apropå betraktande - Om jag inte lockat med glass hade vi aldrig kommit hem från fläktarna på järnhandeln. De hade fyyyyyra fläktar, 3 svarta OCH en vit. Där stod E. i en halvtimme ungefär...
    Skrattande
    Nähä!
    Vet du vad....? På Ikeas tag-själv-lager finns det jättestora fläktar i taket!
  • Limefrukt
    Johlinn: Oj, vad jobbigt! 2,5 timmar att komma hem!? Att han gav upp av utmattning förstår jag, men DU då? Du måste ha säckat ihop när ni kom hem?
    Fiji: Hoppas det går bättre på förskolan. Men det verkar som om ni har bra personal där som tar itu med problemet på ett bra sätt.
  • Limefrukt
    Pysslig: Ha ha!
    A vill också gå själv. Hon håller i alla fall i sig sådär i trappräcket. Men när jag säger åt henne att hålla handen så upprepar hon "hålla hålla hannen" och knäpper sina egna händer
  • Limefrukt
    Barba: De där rosa generna måste ha missat mig, kanske inte alla får dem?
    Norrland: Vilken tur att jag redan köpt 3:an då Med lite mer tur kanske den går att ha nästa vinter också...
    Mrs Fisk: Åh nej - svinkoppor!
    Pysslig

Kom på en sak jag skulle berätta för mrs Fisk... kommer du ihåg förra sommaren när du lärde mig "lilla klockan"? Vi kör med den fortfarande när vi ska ta upp A ur badet! Vi frågar om hon är färdig. -NEEJ svarar hon oftast då. Men när vi frågar -"lilla klockan"? Då sträcker hon upp armarna och låter oss lyfta upp henne ur badkaret. Och när vi torkar henne så kör vi "väckarklockan" och gnuggar henne lite lätt med handduken tills hon gapskrattar. Det kan visst vara roligt läääänge

Sen en tråkig sak:
    Idag på jobbet kom det in en mamma med barnvagn och en liten flicka. Flickan kanske var 3-4 år gammal och sa något i stil med "måste kissa gräset". Mamman sa bara "jaja" till svar och fortsatte att titta på grejor hon ville köpa. 5 minuter senare kissade hon på sig när de stod framför kassadisken. Det rann ner på golvet och tjejen såg helt förtvivlad ut. Mamman bytte på henne på plats så alla andra fick gå runt henne och vi moppade golvet förstås. Den stackars tjejen fick stå där och skämmas medan alla stirrade ut henne! Tala om förnedrande för en liten tjej som faktiskt förvarnat om att hon måste kissa!
  • Limefrukt

Lyft barnet under armarna
    Säg: "Lilla klockan går tick tack tick tack" och så lyfter och sänker du barnet lodrätt
    därefter: "Stora klockan slår ding dong ding dong" och så låter du barnet pendla från sida till sida.
    till sist: "Väckarklockan ringer rrrrrrrrrr" och så "skakar du lite lätt" eller som vi gör- torkar med handduken.

Funkar på mindre bebisar också!

• Limefrukt
    Johlinn: Förvånad Vad hemskt!!!!!
    icka: A har också litet huvud. Hon har gått på en extra kontroll för det när hon var under året. Sen har ingen sagt något. Och jag har slutat oroa mig, det växer ju. Bara bra att tänka på när man köper mössa... Mrs Fisks D hade också litet huvud, jag vet inte hur det är nu?
    Fiji: Jag skriker också ibland... vad ska man göra när man inte får sova och tålamodet tog slut för 2 dagar sen? Huvudsaken är att man blir sams efteråt! Annaloo kommer som vanligt med kloka kommentarer!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13