johlinn: Oj, vad hemskt! *kram* Då måste njusvikten vara ganska långt gången då? Min ena kisse har levt med njursvikt i tre år nu, men vi lyckas hålla den i schack med sträng diet. Men vi upptäckte den tidigt...
ego: Idag var vi på bvc och mätte och vägde och pratade om A:s utslag. Bvc-sköterkan sa att oavsett vad eksemen beror på så är det samma behandling, d v s smörja med kortiosonkräm. Men jag insisterade på en allergiutredning, om jag vet vad hon är allergisk mot så kan man ju undvika de sakerna! Sköterskan gav med sig och skulle skriva en remiss till barnspec. Konstigt att man måste tjata om sånt!?
A har ju aldrig varit riktigt bra i magen heller. Och så har vi det här med sömnproblemen... I natt var det 3:e natten på rad som hon skulle vara uppe flera timmar i sträck. Och igår hade hon vägrat sova middag på dagis. Så då tror man ju liksom att hon efter två nätters sovstrejk skulle vara tillräckligt däckad i natt - men istället var hon uppe mellan kl 1 och kl 4! Jag blir galen snart! Och bvc-sköterskan föreslog bara att vi skulle läsa in en saga på band och spela upp den för henne när det är sovdags! Hoppas de är vettigare på barnspec!
Nu har jag gått omkring och varit luddig i huvudet i två dagar - man känner sig liksom lite småfull hela tiden...