• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Emsie:
    har med hört att det ska vara bra med förkylning under ruvningen Lycka till och det var ju kanonresultat med ditt AMH

Kattflickan: Tror inte heller det är någon fara  

Hjärtefröjd: Spännande med Aten. Hur stor chans är det på FET med 2 dagars? Hoppas ändå ni bara har haft otur.

Jag tog FSH under min utredning 2007 men har aldrig tagit om och Läkaren på CA har aldrig pratat om det. Vad ska FSH ligga på? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 15:12:02 följande:
    Vädur 78: Vi har gjort tre FET med tvådagars, men aldrig lyckats trots "perfekta" upptinade embryon.
    Långtidsodling kanske vore något för er att testa
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-02-26 15:16:53 följande:
    Hejsan,

Nu verkar jag ha blivit sjuk, ev. flunsan för jag har feber, vilket det typ var 10 år sen sist jag hade. Vilken otur! Vet ni om det spelar stor roll i början av sprutperioden att man är sjuk med feber? Jag ska vara hemma i början av veckan åtminstone och hoppas att bli frisk. Har märkligt nog hosta också.

Jag hoppas också att den lilla droppen inte spelade någon roll. Nu ska jag försöka sova bort lite flunsa.

Millan 
    Tror inte det är någon fara. Bättre feber nu än i början av graviditeten
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 16:08:31 följande:
    Vädur78: Jo, det tror vi med, men vår klinik gör tyvärr enbart tvådagars...
    Men kan ni inte vända er till någon annan klinik, vet inte vart ni bor men min klinik CA är grymt duktiga på blastocyster! Men de flesta privata kliniker långtidsodlar, men vet att CVL inte tror på det så mycket. 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 17:11:00 följande:
    Vädur78: Vi gör landstingsförsök i Linköping, men bor i Sthlm. Om vårt nästa försök också misslyckas så vänder vi oss till OBF-kliniken vid St Göran. De långtidsodlar om man har fler än fem embryon kvar på dag 5... tror jag.
    ok så ni får göra era försök där nere med. Vi gjorde våra landstingsförsök med på RMC... Jobbar Barbara kvar eller har hon gått i pension?
    Ja bor ni i Sthlm så finns det ju massa bra kliniker att välja mellan  
    ♥♥♥
  • Vädur 78

har många vänner som inte lyckats på RMC i Linköping men sen lyckats direkt när de gått vidare privat.... så ge inte upp

♥♥♥
  • Vädur 78
    Emsie83 skrev 2012-02-26 17:36:33 följande:
    Barbara gjorde både äp och insättning på mig i veckan. Så hon är i allra största grad kvar på rmc. :)
    Antar att du också haft henne? Bra el dåliga erfarenheter?
    Jag har haft henne på ett ÄP, annars hade vi mest Elisabet Nedstrand. Men det var ju ändå Barbara som bestämde allt. Tycker de bara körde på med samma och inte ville testa något nytt. Ville man ha samtal med läkaren så var det ju minst 2 månaders väntetid och då var man ju tvungen att vänta med att starta så då blev det ju att man bara körde på..... det var ju lite som ett rullande band och de såg inte patienten.
    Elisabeth var ju väldigt gullig när man var där men hon sa till oss en gång att det var våran kombination som par det var fel påFörvånad 
    Karin träffade jag någon gång när vi gjorde vul där, henne hade man ju hört mycket negativt om innan men jag tyckte hon var väldigt trevlig den gången jag träffade henne
    Men vi var inte så nöjda med RMC och har hört så många andra som blivit felbehandlade där tyvärr. Men sköterskorna var ju alltid supertrevliga när man var där på ÄP
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 17:55:05 följande:
    Det förvånar mig inte... vårt förtroende för RMC är minst sagt i botten, men eftersom vårt sista försök inte kostar någonting så har vi bestämt oss för att härda ut och hoppas på det bästa.
    ja jag ville inte göra vårat sista försök på RMC men mannen tyckte vi skulle göra det eftersom det var gratis så det slutade med att vi gjorde det och det var mitt värsta ÄP någonsin. Trodde först att jag aldrig mer skulle klara av att göra ÄP men det har gått hur bra som helst sen.
    När ska ni starta igen? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 21:26:46 följande:
    Är det någon av er som haft förhöjda prolaktin-nivåer? Jag har tydligen det och som jag fattat det kan man inte sannolikt blir gravid då.

Blir så trött på att hela tiden behöva ta reda på allt själv... min klinik har inte ens reagerat på den förhöjda nivån.
    Är det mycket förhöjt? konstigt att de inte reagerat på det. 
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH