• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

poussin: Vad tråkigt med din mormor Kramar om!

Castor och längtan74: så ledsen för eran skull!

Castor: varför är det svårt att lyckas på första försöket med ÄD? 

Kram till alla  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2012-01-02 20:29:24 följande:
    Hej alla och Ett Gott Nytt 2012 - Hoppas att detta blir ett år med mycket lycka!

Jag har fått nytt recept och en liten annan metod av kliniken. Antar att det är korta metoden, denna gång blir det 'sprayfri' stimulering. Jag ska börja med Menopur på min första mensdag sedan ska jag även ta Orgalutran på femte dagen. Detta kommer dock inte att ske förräns min mens i Feb. Vilket jag nu tycker känns mycket länge tills nästa IVF. Det är väl så det fungerar kanske (?).  Någon av Er som testat detta (samma method) och fått vänta ett tag till nästa ivf? (ivf nr 2 för oss).

Jag har inte riktigt koll på Er andra just nu. Tänkte läsa igenom det i kväll. Tänkte mycket på Er!

Kramar från mig! 
    Jag har gjort långa metoden 3 ggr och korta metoden 5 gånger, korta metoden är så mycket skönare, går ju bra mycket snabbare med Lycka till!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-01-06 11:12:44 följande:
    Hej,

Längtar74: Jag kan iofs förstå att man verkligen ska vara inriktad på adoption och vilja det och att ivf kan ta bort fokuset från adoptionen. De vill ju bara barnens bästa. Men när köerna är så långa till adoption så måste det vara svårt att inte ställa sig där innan man försökt klart med ivf.

Poussin: Hoppas det blir en givande resa till Athen.

Linn: Jättekul att ni ska gifta er! Låter skönt med att resa utomlands!

EGO: Nu har jag slutat dricka koffeinhaltiga drycker och alkohol sen nyår. Egentligen är jag tveksam till om det påverkar men jag har ett stort behov av att få göra någonting för att ivf'en förhoppningsvis ska gå bättre. Jag ska träna mera också.

Jag fikade med en vän häromdan. Har tidigare berättat för henne om våra problem och då sa jag att om det inte går vägen med ivf pgd så kommer vi att försöka med donerade ägg. Hon sa att hon tänkt igenom det och pratat med sin man och bestämt sig för att hon gärna donerar ägg till mig om det blir aktuellt! Hon har läst in sig på vad det innebär. Jag blev helt paff och så rörd att jag började gråta, vilken otrolig uppoffring, vilken vän!

Nu hoppas jag att det inte blir aktuellt, men bara att veta att man har en sån bra vän gör att jag är gladare!

Millan 
    Men vilken underbar vän du har Hjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen73 skrev 2012-02-12 21:39:38 följande:
    Har kollat lite i er tråd några dagar nu och tänkte hänga på. Är det ok?

Fick i tisdags reda på att jag har värde på 0,4 men fick trots det köpa en behandling på privat klinik. Vi har en son som är född för 2 år sedan.

Det konstiga är att på våra förra ivf-behandlingar och på VUL som jag annars regelbundet gör så sägs det att jag har någon mellanvariant till PCO, detta hänger ju inte alls ihop...

Tog 3 hormonbehandlingar och 6 återföranden innan sonen blev till. Efter honom har jag haft 2 spontangraviditeter som har slutat i missfall.

Jag startar idag med behandling, långa protokollet, och högsta dosen Menopur. Har vi tidigare IVF kört Menopur 150 enheter och fått bra tillväxt.

Det känns lite tröstlöst, men vi måste nog prova några behandlingar om vi får.

Hoppas att få stöd här!     
    Välkommen hit! Jag har med lågt AMH(0,8) men får med ut många ägg. Lyckades på IVF nr 4 men nu vid syskonförsök har det varit kämpigt. Ett FET som blev minus och 4 IVF som endast kommit till ET en gång av dessa. Brukar ni ha hög befruktning?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    pölsan skrev 2012-02-13 09:08:32 följande:
    Välkommen hit Bullen! (trevligt nick, jag älskar att fika) Vilken spännande historik du har. Låter verkligen lite speciellt med att hoppa från 150 - 450 och att tidigare fått höra att du har lite pco. Dessutom spontangravid! Hoppas behandlingen går bra nu!

småsteg - Heja heja till dig också!

Poussin - har du kört "gravidtesttricket" för att få mensen att komma igång  

Jag har fått ett + ! Då jag fortfarande inte känner något i kroppen så väntar jag mig inte för fem öre att det blir bebis. Men ändå kul

Kramar! pölsan 
    Grattis grattis!!! Symptomen brukar komma efter TD och många får inte ens några Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Vi står fortfarande och tvekar hur vi ska gå vidare, antingen om vi ska testa den Tyska metoden eller gå vidare till ÄD....... svåra beslut! men skönt med en paus efter 4 IVF på 10 månader. kram till alla

♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2012-02-13 10:28:20 följande:
    Vädur - Svårt beslut, har ni satt någon deadline när ni ska ha bestämt er? Låter klokt med en paus, att låta kroppen vila och rensa ut alla hormoner ur kroppen. Är det landstingsfinansierat eller går ni privat nu? (minns inte hur det var). Lycka till med vad ni än väljer! {#emotions_dlg.flower}
    Vi går privat på Fertilitetscentrum i Göteborg(Carlanderska)  Ska vi testa den tyska metoden så kan vi väl komma igång när som egentligen. Ska ta kontakt med Riga denna veckan och göra oss startklara där om det blir vägen vi väljer. Vill i alla fall göra ett försök i maj/juni. Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2012-02-13 21:12:47 följande:
    Låter som en bra plan! Har en vän som är på gång i Riga och hon verkar nöjd, skönt att det inte verkar vara några köer! Kram!
    Nä det verkar gå väldigt snabbt Vi har valt lite mellan Åbo och Riga men känns som Riga har bättre resultat!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen: Nej har aldrig gått på Sahlgrenska, först var det RMC i Linköping och sen FC i Göteborg. Men har hängt i många trådar här på fl de senaste åren så kan ju varit i någon annan? Gör vi ÄD så blir det i Riga. har ju gjort 8 IVFer totalt och endast en gång har vi fått fina embryon och det blev vår son

Rocktroll: tyska metoden har varit framgångsrik i Tyskland/Österrike. De använder det vid dålig äggkvalité. Man gör vanlig IVF sen microinjicerar man spermien in i ägget tillsammans med kalcium och jonifor. Sen tillsätter man lite lite el. Detta har hjälpt många dock inte alla 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

nu skickades det iväg innan jag var klar jag har försökt googla om detta men inte hittat så mycket men verkar som de började testa detta i USA redan på 90-talet, hittade någon studie men var bara 3 par med i den och där lyckades alla bättre.
    Min läkare sa att innan använde man mer el men när man minskat det så blev det mer framgångsrikt.............Detta har aldrig testats i Sverige, utan vi skulle bli först i så fall. De var på väg och få hem denna substans vid vår IVF nr 8 i november men det hann inte komma hem i tid men nu har de det hemma i alla fall så får se hur vi gör

♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH