• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Kattflickan skrev 2011-11-23 22:22:14 följande:
    Hej, 

Tack för ert stöd! Jag hoppas också på 2012!

Lully Hill: Grattis till ett pickande hjärta! 

Poussin: Låter skönt med lite fransk värme! 

Vädur: Låter jättejobbigt att ha gått igenom 4 ivf utan ett enda ET. 

Jag äter faktiskt inte Levaxin än, ska ta om provet imorgon. Läkaren sa att det var lite förhöjt, sköterskan sa att det var helt normalt mitt TSH. Men sen har jag läst på nätet att TSH inte bör vara över 2 när man ska bli gravid och mitt var ca 4.  Har aldrig kollat TSH tidigare. 

Är det fler här som har problem med sköldkörteln?

Jag känner mig lite oroad över att vi kommer att få ut få ägg pga AMH-värdet, för sen måste ju nåt ägg vara friskt också.

Har börjat fundera över om det kan vara så att jag inte har gonadal mosaik downs syndrom, utan att det helt enkelt är så att mina äggstockar är föråldrade i förtid och att det därför är högre risk för mig att få barn med downs syndrom och att jag sen haft en grym otur och drabbats av det två gånger.   Det går nämligen inte att konstatera gonadal mosaik utan att göra en biopsi av äggstockarna, men genetikern sa att det var den rimligaste förklaringen, men det var innan jag tog AMH-provet. 

Vi har blivit kallade på möte på klinisk genetik i december, så jag hoppas vi kan komma igång med ivf'en i typ februari kanske.

När läkaren har kollat med VUL så har antalet äggblåsor varit normalt och han har sett att äl har varit på gång. Hur har ni det? Har ni normalt antal äggblåsor vid ÄL?  

Millan 
    Blir du gravid så ska TSH inte vara över 2,0 för då kan man få missfall så jag tycker du borde se till att få Levaxin. Hormonerna du tar under en IVF behandling gör med så TSH höjs. SÅ säg du har 4,0 nu då kanske det skulle ligga på 4,5-5,0 efter en IVF och blir du då gravid så kan det ju stiga fort med och då är det ju tyvärr stor risk för missfall. Så hade jag varit du så hade jag krävt Levaxin. Jag hade TSH på 5,7 på min utredning 2007, jag blev skickad till endokrinmottagningen och där tog proverna igen och de var då normala men de satte in Levaxin i alla fall eftersom jag hade svårt att bli gravid.
    AMH säger ju inte alltid så mycket så oroa dig inte för det än och tänk på att det bara behövs ett guldägg för att lyckas
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    1111111 skrev 2011-11-24 00:14:27 följande:
    Intressant det där med att 90% har förhöjd auto-immunitet. Jag har förhöjt TNF alfa-värde så jag tog trombyl efter förra ET.

Och ja, jag fick två tillbaka då.

Detta med att mäta östrogen-halten, har det att göra med att det är långa protokollet? För något sådant har jag inte kollat upp, men så har jag ju gjort det korta protokollet.

I mina vanliga ostimulerade cykler har jag vanligtvis ÄL på dag 19-21, under Gonal-F-stimulering har jag haft ÄP på dag 12 och 13. Jag har reagerat på detta och undrat om det inte påverkar kvalitén på äggen att det går så fort. Har du några tankar om det?

I dag känns det så deppigt och jag tvivlar på om det kommer att bli något syskon. Har fortfarande inte gråtit ordentligt sen samtalet på måndag morgon. Känner bara en så stor oro.
    Kramar om dig vännen! Förstår att det känns deppigt. Det är mycket tankar som snurrar runt här med. Hur ställer ni er till ÄD? Vi kommer nog ställa oss i kö för det. KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    pp08 skrev 2011-11-24 11:28:59 följande:
    Idag på vul och så ser blåsorna ut efter 7 dagars menopur långa metoden.

Höger. 2st. 11mm
    Vänster. 1 st 18 mm, 2-3 st 11 mm, 3 st 5-6 mm.

Ser väl normalt ut för mig. Avvaktar blodprov men det blir väl äp nästa vecka.
    Vad spännande Hoppas de växer till sig fint Lycka till! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Barnlängtan11 skrev 2011-11-30 09:21:42 följande:
    Hej!
    Är en 37 årig tjej som precis fått avbryta mitt första IVF försök. Fick ut fem ägg och bara ett blev befruktat men klarade sig inte till dygn 2. Så nu känns det så tråkigt, har ju kämpat med alla hormoner i onödan. Jag har ett AMH värde på 0,77 och FSH 10. Är det så att ett lågt AMH värde = sämre äggkvalite´? Min mans spermier är normala så felet ligger hos mig. Känns som om jag aldrig ens kommer komma till ET. Är det någon här som är i liknande situation eller vet något om detta?
    Så tacksam för svar!!!
    Vet precis hur det känns att inte komma till ET Har gjort 8 iVF och det har hänt 4 av dessa. Men vi hade otrolig tur och fick en son på behandling nr 4. Har bara haft runt 20% i befruktning. Har idag ett AMH på 0,83 så antar att det var högre när vi lyckades 2009 men jag har hört många som lyckats med lågt AMH tänk på att första IVF behandlingen är lite som en provomgång med... vad har du sprutat med och vilken dos?
    Resultat kan skilja sig mellan behandlingar med . Kramar om!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2011-11-30 11:19:46 följande:
    Hej, jag fick precis ut endast 3 ägg... Hoppas man har turen med sig men jag räknar inte med något. Såklart hoppas man att det iaf ska finnas minst ett bra ägg som kan klara sig. Svar blir imorgon.
    Kram
    Håller tummarna för guldägg!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Barnlängtan11 skrev 2011-11-30 12:26:56 följande:
    Hej Väderur! Tack för omtanken. Tyvärr är jag ännu mer ledsen efter samtalet med läkaren precis. Går på St Göran. Hon menade att de bara försöker en gång till eftesom det inte bildades några embryon. Vi hade ju köpt 3 pack och vi var beredda att kämpa länge. Hon trodde mina ägg var av dålig kvalité. Jag har använt menopur 375 enheter och korta metoden. Läkaren tyckte inte det var lönt att prova långa utan korta men eventuellt byta till gonal någonting...Känns verkligen jätte tungt. Kram
    Men fy vad jobbigt Men tänk på att det bara behövs ett guldägg för att lyckas Har du testat akupunktur? Jag gick på den innan vi lyckades. Har du egen ägglossning? Min läkare pratade om att testa IVF i naturlig cykel.
    Går ju även blanda menopur och gonal f, vet en del som gjort det på min klinik.
    Hoppas så på ett bättre resultat nästa gång! KRAM
    Lägger till dig i min adessbok så kan du komma in på min sida och läsa våran resa..... 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Barnlängtan11 skrev 2011-11-30 22:56:13 följande:
    Kom på en till fråga, om man väljer att inte gå vidare på den kliniken man är på med alla försöken (3), får man tillbaka pengarna då eftersom man inte utnyttjat alla? Funderar på att titta på andra alternativ.
    Står nog i ditt kontrakt. Vi betalade 40000 kr för 3 pack och om vi inte fullföljer det så får vi tillbaka 7000 kr/behandling
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Linn73 skrev 2011-12-01 16:47:39 följande:
    Kvinna72, hur har det gått för dig? Bra hoppas jag!

Spännande Poussin med det ni går igenom. Låter ju lovande, men vilken grej alltså! Tänk om det här är lösningen!

Jag fick tillbaka två toppembryon idag samt ytterligare ett som får bo i frysen ett tag! Det här är mitt bästa resultat hittills och jag är så glad och tacksam. Dessutom är min reumatism bättre än tidigare pga ny medicin så jag hoppas innerligt att det ska funka den här gången.

Sköt om er alla kämpare 💗
    Grattis till ruvning och grattis till en i frysen med Härligt!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2011-12-01 17:03:23 följande:
    Hej, jag fick veta tidigare idag att två av min tre har blivit befruktade och imorgon blir det insättning. Har dock ingen aning om hur bra kvalité det är på dem, men en dag i taget känner jag nu och hoppas på det bästa imorgon : ) sååå häftigt! Kram
    Vad bra Jag tror inte man ser så mycket av kvalitén första dagen utan endast om det är en normal befruktning. Hoppas på fina embryo i morgon!
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH