Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Kattflickan skrev 2011-11-23 22:22:14 följande:
Hej, Tack för ert stöd! Jag hoppas också på 2012!
Lully Hill: Grattis till ett pickande hjärta!
Poussin: Låter skönt med lite fransk värme!
Vädur: Låter jättejobbigt att ha gått igenom 4 ivf utan ett enda ET.
Jag äter faktiskt inte Levaxin än, ska ta om provet imorgon. Läkaren sa att det var lite förhöjt, sköterskan sa att det var helt normalt mitt TSH. Men sen har jag läst på nätet att TSH inte bör vara över 2 när man ska bli gravid och mitt var ca 4. Har aldrig kollat TSH tidigare.
Är det fler här som har problem med sköldkörteln?
Jag känner mig lite oroad över att vi kommer att få ut få ägg pga AMH-värdet, för sen måste ju nåt ägg vara friskt också.
Har börjat fundera över om det kan vara så att jag inte har gonadal mosaik downs syndrom, utan att det helt enkelt är så att mina äggstockar är föråldrade i förtid och att det därför är högre risk för mig att få barn med downs syndrom och att jag sen haft en grym otur och drabbats av det två gånger. Det går nämligen inte att konstatera gonadal mosaik utan att göra en biopsi av äggstockarna, men genetikern sa att det var den rimligaste förklaringen, men det var innan jag tog AMH-provet.
Vi har blivit kallade på möte på klinisk genetik i december, så jag hoppas vi kan komma igång med ivf'en i typ februari kanske.
När läkaren har kollat med VUL så har antalet äggblåsor varit normalt och han har sett att äl har varit på gång. Hur har ni det? Har ni normalt antal äggblåsor vid ÄL?
Millan
AMH säger ju inte alltid så mycket så oroa dig inte för det än och tänk på att det bara behövs ett guldägg för att lyckas