• Anonym (Bojkott!)

Bojkotta Nobelfesten!

Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!

• Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!
  • Anonym
    aldrigmer skrev 2010-11-06 11:37:08 följande:
    Vad tror du?
    vet inte. att du har svårt att stava?
  • Mad as snow
    Lavish skrev 2010-11-06 11:12:40 följande:
    Men TS vart har du fått det ifrån att Nobelfesten skulle finansieras med dina skattepengar? Drog du ut det ur röven i morse eller? SVT filmar där för att licensbetalarna vill se. Att kungahuset lever på skattepengar är ju en helt annan fråga. Då får inte min kompis som går på soc komma på mina fester då, eftersom jag inte bjuder några som röstar på SD? Du får väl skriva till kungen och säga att du inte tycker han ska gå på fest om inte SD får komma.
    Ha ha, jag älskar dig. 

• listo
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 00:51:36 följande:
    Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen.
    Hur tänker du då?
    Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • sextiotalist

Jag kommer som varje år lägga beslag på ena TV'appareten och gotta mig i årets nobelfest, som vanligt så kommer jag spetsa in mig på nobelpristagarnas tal och sedan på intervjuerna efteråt.
    Jag känner flera som varit på nobelfesten och alla är eniga, det är festernas fest
    Vilka Nobelstiftelsen väljer att bjuda eller inte bjuda bryr jag mig inte om, det är ju, som några skrev, en helt privat stiftelse, helt finansierat av det Alfred Nobel lämnade efter sig (och fick släktingarna att gå i taket)

• Plutteli

Jag brukar aldrig se på Nobelfesten, maken till tråkighet får man leta efter.
    Men ärligt, varför ska man om man gillar festen bojkotta att se den för att en PRIVAT stiftelse bjudit in till en PRIVAT fest och enhälligt bestämt att de inte ska bjuda SD och en stor del av alla ministrar?
    SD är framröstad av en liten minoritet av Svenska folket, men vad i helvete har det med nobelfirandet att göra? SD får väll tycka vad fan de vill enligt nobelkommiten, det betyder dock inte att de ska få komma på festen bara för det.
    Hela den här grejen om att SD ska få tycka som de vill och ha sina åsikter bla bla bla har ju börjat bli rent löjlig, för det verkar som att många helt missat att yttrandefrihet inte går åt bara ett håll, SD får säga det de vill, men andra har full rätt att säga emot SD eller inte tycka om dem, och yttrandefrihet är INTE samma sak som att andra i det privata skall tvingas umgås med folk vars åsikter de inte kan acceptera!

• Anonym (Bojkott!)
    Mrs Moneybags skrev 2010-11-06 12:11:41 följande:
    Bojkotta Nobelfesten...?

Är du inbjuden eller?  
    Ja!
  • Filemon Syklon
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 00:51:36 följande:
    Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!
    Du blandar nog ihop yttrandefrihet med åsiktsfrihet.
    Yttrandefriheten är ganska begränsad, däremot är åsiktsfriheten total, d v s du får ha vilka åsikter du vill men det är inte säkert att du får yttra dem offentligt.
Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!