• Anonym (Bojkott!)

Bojkotta Nobelfesten!

Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!

• Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!
  • viseversa

har faktiskt sjungit på nobelfesten när jag var barn. Dom var så jävla snåla. Vi gick i klass fyra eller fem och vi fick komma dit och vara där hela dagen och öva. Inte ens ett äpple tänkte nobelkommiten bjuda på fast vi varit där hela dagen.

Sen när vi stod och sjöng så gick dom förbi oss med brickor fulla med god mat och där stod vi skithungriga. Vi var små barn och det enda dom tänkte på var att vi skulle sjunga och sen dra. Våra lärare hade ju självklart trott att vi skulle få smörgåsar eller något då vi skulle vara där hela dagen och öva. Men nej inte då.

Nu tjatade och bråkade våra lärare på personalen på middagen så dom efter mycket om och men gav oss barn ett äpple var. Fast egentligen var ju inte dom äpplerna för oss utan gästerna =(. Så jävla snåla. Här läggs det ner flera miljoner på den satans middagen. Men en barnkör som sjunger på middagen och har övat i flera timmar får inte ens en smörgås per barn.

• lövet2
    Grätchen skrev 2010-11-06 08:12:49 följande:
    "avis*

Så du var bjuden??
    Självklart! Men TS fick mig att skåda ljuset, så nu struntar jag i att gå dit ... Oskyldig
  • Grätchen
    lövet2 skrev 2010-11-06 08:25:06 följande:
    Självklart! Men TS fick mig att skåda ljuset, så nu struntar jag i att gå dit ... Oskyldig
    *snor aftonklänning och ibjuadan*
  • Grätchen

Damn.  Stavar lika skruttigt som en SDare

• Nightmare
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 01:26:02 följande:
    Visst får de göra det, men utan mina statliga skattepengar. De har fått mig att ge SD min röst!
    Anonym skrev 2010-11-06 08:11:45 följande:
    Eh VEM kollar på den skiten ens? har ni inget bättre för er än att kolla på redan rika personer som äter gott för våra skattepengar??
    Men hur oallmänbildad får man vara?
    Tror ni att allt i det här landet finansieras med skattepengar?

sv.wikipedia.org/wiki/Nobelstiftelsen

Förövrigt kan jag bara påstå att ni är pinsamma, Nobelfesten är ingen politisk tillställning, så Jimmie och hans gelika får nog gråta mycket de närmaste 4åren över fester de inte är bjudna på.

Dessutom hade det varit att gå emot Nobels testamente att bjuda in SD
  • Senap

Oh fan.
    Så om jag har en fest och inte bjuder SD så blir jag också bojkottad då?
    *lädsen*

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Grätchen
    Senap skrev 2010-11-06 09:12:30 följande:
    Oh fan.
    Så om jag har en fest och inte bjuder SD så blir jag också bojkottad då?
    *lädsen*
    Tror dät.
  • Anonym (Bojkott!)
    Nightmare skrev 2010-11-06 09:06:35 följande:
    Anonym skrev 2010-11-06 08:11:45 följande:
    Eh VEM kollar på den skiten ens? har ni inget bättre för er än att kolla på redan rika personer som äter gott för våra skattepengar??
    Men hur oallmänbildad får man vara?
    Tror ni att allt i det här landet finansieras med skattepengar?

sv.wikipedia.org/wiki/Nobelstiftelsen

Förövrigt kan jag bara påstå att ni är pinsamma, Nobelfesten är ingen politisk tillställning, så Jimmie och hans gelika får nog gråta mycket de närmaste 4åren över fester de inte är bjudna på.

Dessutom hade det varit att gå emot Nobels testamente att bjuda in SD
    SVT finansieras av skattepengar... Kungahuset finansieras av skattepengar...

Kungens mor Sibylla medverkade vid olika nazityska evenemang i Sverige, ihop med folk från NSDAP AO. Hon hyllas i nazitidningen ”Der Deutsche in Schweden”. (Jag tillhör dem som fick känna på Sibylla:s människosyn under min tid som Högvakt på slottet. Hon kunde inte tala svenska och jag var en untermensch).

Sibyllas far
    ">Hertigen av Coburg
    stödde nazisterna och var Hitlers favorit bland aristokratin. Hertigtiteln fick han av Hitler.

Även kungens far Gustav Adolf hade nazisympatier.

Silvias pappa Walther Sommerlath gick med i tyska nazistpartiet NSDAP redan 1934.

Alfred Nobel skulle vända sig i sin grav om han fick veta att kommunister och ättlingar till nazister dansar på hans grav.

Jimmie Åkesson har inga kända nazistiska eller kommunistiska ideal, och han har varit drivande i uppgörelsen med SD:s rötter.
    Partiet definierar idag sig som ett invandringskritiskt parti, i likhet med många andra demokratiska partier i Europa.
    Vuxenmobbningen mot Jimmie Åkesson säger mer om Nobelstiftelsens människosyn än om Jimmie Åkessons....

• Rikard

Det är väl självklart att den ickestatliga organisationen Nobelkomitten inte ska bjuda några som verkar för rakt motsatta värden än de man själv står får eftersom man betalar med egna pengar från en donator Alfred Nobel som tydligt uttryckte att ett av prisen skulle gå till fred och samförstånd. Nobelpriset är inte en neutral eller statlig inrättning.
    För övrigt är inte heller kyrkan neutral i frågan om rasism och numera är den inte ens statlig.
    Att kräva att SD ska få komma till Nobelfesten är som att kräva att sossarna måste bjuda in moderaterna på sina fester, eftersom de får stadsbidrag.

Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!