• Anonym (Bojkott!)

Bojkotta Nobelfesten!

Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!

• Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!
  • aldrigmer

I en av våra grundlagar garanteras yttrande och åsiktsfrihet. Detta gäller även Nobelkommiten. De har rätt att bjuda vem de vill. Lille Jimmie får väl göra som Carl Bildt gjorde då han inte blev bjuden, fixa en egen fest. Att propagera för bojkott och gnälla för att SD inte är inbjudna drar bara ett löjets skimmer över SD och dess supportrar.

Patetiskt.

• Anonym (Bojkott!)
    aldrigmer skrev 2010-11-06 01:21:58 följande:
    I en av våra grundlagar garanteras yttrande och åsiktsfrihet. Detta gäller även Nobelkommiten. De har rätt att bjuda vem de vill. Lille Jimmie får väl göra som Carl Bildt gjorde då han inte blev bjuden, fixa en egen fest. Att propagera för bojkott och gnälla för att SD inte är inbjudna drar bara ett löjets skimmer över SD och dess supportrar.

Patetiskt.
    Visst får de göra det, men utan mina statliga skattepengar. De har fått mig att ge SD min röst!
  • UlletGullet

Hur mycket "statligt" får Nobelstiftelsen? De kan ju inte vara direkt bankrutta eftersom de har råd att ge ut miljontals kronor varje år. Så hur mycket pengar får de, jag vill ha en siffra nämligen att jämföra med!

• GrodanHopp

Bojkott: du menar att du röstar på SD för att de inte får komma på nobelfesten?! Är du i övrigt medveten om att i Alfred Nobels testamente står det att (översatt till modern svenska) att ens rastillhörighet inte ska hindra att man får priset osv. Att då bjuda SD ansåg kommittén kränka han minne!! O kungen har ingenting med inbjudningarna att göra!! Läs på fakta först så slipper du bli så upprörd.
    Det finns dessutom redan en tråd om detta.

• lövet2

OK, jag struntar väl i att gå på festen då ... *suckar vid tanken på min fantastiska aftonklänning*

• Anonym (99)

Hahahahahahahaha! TS, du måste vara det största skämtet nånsin. Har aldrig läst nåt mer patetiskt i hela mitt liv. Skulle tro att till och med Jimmy skulle rodna av skam om han läste den här tråden

Eller... förresten... tar tillbaka det där. Han välkomnar nog faktiskt dig alla andra stolpskott till sin lilla sfär, hela hans idé bygger ju liksom på att locka till sig sådana... 

• Anonym

Eh VEM kollar på den skiten ens? har ni inget bättre för er än att kolla på redan rika personer som äter gott för våra skattepengar??

• Grätchen
    lövet2 skrev 2010-11-06 07:43:24 följande:
    OK, jag struntar väl i att gå på festen då ... *suckar vid tanken på min fantastiska aftonklänning*
    "avis*

Så du var bjuden??
  • fubar

TS avslöjar en stor kunskapsbrist om det svenska samhället. Jag antar att det är samma kunskapsbrist som ledde till att han la rösten på SD...

Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!