Natasha76 skrev 2011-07-27 23:59:21 följande:
Jag var just till Säkerhetsbutiken och testade Kidzofix med vår fyraåring (105 cm lång, 17,5 kg) och lillasyster född i mars i fjol. Helt superstol! Skulle varit härligt att få testa den i egen bil. Är det någon annan som fått fingra på den nya stolen?
Kidzofix är alltså en vändbar stol som man kan ha bakåtvänt till 18 kg med isofix och bakåtvänt till 25 kg monterad med bilbältet. Den har långt stödben och ska fästas med underförankringsremmar. Den var högre i ryggen än Multi-tech. Åtminstone verade dottern ha längre mellanrum mellan axlarna och nackstödets (och därmed internbältenas) högsta läge i den stolen än hon har i Multi-tech. Men så är det lättare att få bältet på exakt rätt höjd i den här nya stolen också, och vi kanske har det för högt i Multi-techen. Ungefär lika höga i ryggen, kanske jag vågar konstatera. Dessutom verkade hon få bra med benutrymme i den.
Lillasyster satt också som en prinsessa i den.
Ångrar mig nu att jag inte väntade.. Robert Bell skrev att det skulle komma mkt intressanta stolar på marknaden i år men det kom ju aldrig nån så jag köpte en two-way.. hade nog varit bättre med en Kidzofix.. vet nån hur mkt den kommer att kosta?