• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Har redan ändrat mig ang. bil, det räcker inte med 5 sitsig för oss, behöver att ha extra vid behov. Nu har vi tittat lite, hittade Renault espace grand och Ford Galaxy. Båda har tre säten i mitten så man kan fälla ner säterna bak och få jättestort bagageutrymme.

Läste dock på och det var endel problem med renaulten, så det blir en Galaxy när vi får råd. Tills dess behåller vi våran spacewagon.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Man skyddas inte av airbagen så länge skelettet i ansiktet inte är utvecklat klart, och det är först i 13-14 års ålder. Innan det skadar airbagen mer än den skyddar.

• norgesessan

Cicci, av någon orsak läste jag bara det sista i ditt inlägg

• norgesessan

Väger hon inte och dom envisas med att ha henne framåtvänd måste hon sitta i en stol med internbälten.

Älsklingen, jag har inte gjort så. När jag har tvättat överdraget ser man ju att det är en grop i frligoliten där nackstödet ska vara, det kan ju inte vara bra, tycker ryggen måste vara helt platt, men det är bara vad jag tror. Vi köte multitechen när Jonathan var för liten för cosmicen (med nackstödet på). Har en two way sen innan, därför köpte vi multitechen, för barnen hinner att ärva varandras med god marginal.

• norgesessan

JMW, har aldrig använt bara kudde, så därför kan jag inte svara dig.

• norgesessan

Wingtear, sluta använda stödbenet pga. vikt? Det förstod jag faktiskt inte. Det är stor skillnad på ett säte och instrumentbräda.

• norgesessan

Nej, det har den inte, men bilbältet träs in i hål, inte över pinnar som akta graco stolarna, och den har den en sorts haka som hakar sig fast i slutet på bilsätesitsen (där vi har knäna).

Varför kan dom inte ha den mot sätet OCH ha stödbenet?

• norgesessan

Min kille är också spinkig, han sitter bra i sin kid+. När det blir dags för hans bror att vändas (väger bara 18) kollar vi närmare på utbudet ifall äldstesonen behöver en annan.

• norgesessan

Är den närmaste en two way med römer huvudstödet?

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!