BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Men vilka säkerhetskrav ska den uppnå under testet? Den är av plast, den har horn...Det har ju alla.
Tyckte det lät så roligt bara.. Krocktestat kudde.
Men vilka säkerhetskrav ska den uppnå under testet? Den är av plast, den har horn...Det har ju alla.
Tyckte det lät så roligt bara.. Krocktestat kudde.
Jempa, tycker det är sjukt att det ska finnas bussar utan bälte..Tycker det ska finnas på stadsbussarna med, men vara frivilligt. JAg vill sitta i 3punktsbälte på bussen för att undvika att mosa ansiktet i ryggen framför...
När jag satt med tvåpunktsbälte på bussen till Norge kändes det inte säkert..Ok, hade vi rullat runt hade man ju suttit kvar. Jonathan satt framåtvänd i sin multitech, monterad med tvåpunktsbältet.
Wingtear, ja så är det kanske.
Leah, vet inte, men har ni utrymme till att luta den så som den står nu? För det finns en kil i någon form av frigolit man kan kan sätta under sitsen så den kan lutas bakåt.
cicci, det är sant!!
Undrar jag med. Vi har Multitech till lillan och two way till mellan. (stora sitter i bältesstol)
Annnan, kommer du ihåg den gamla infofilmen någon länkade till för nåt år sedan? Om hur man skulle säkra liggdelen i baksätet? Man skulle stoppa in portföljen mellan liggdelen och sätet framför. På 60 talet eller nåt.
Absolut inget annat.
Annan, nej den jag tänker på var en film har jag för mig. Undrar om det var på hans hemsida, han som säljer stolar till utlandet.
Tur dom inte körde så snabbt som man gör idag, på den tiden...Barnbänk??
Solskydd i framsätet har jag för mig att är olagligt tillochmed.
Ang. nät till barn som inte kan sitta, då är det då bättre med Britax liggande som har internbälten.
Lilltussa, SHIT!! HAr den och har testat till bilstolan (var bara i vägen) samt i vagnen, men fästerna lossnade och det blev konstig form på den så den fick "vingar" år sidorna tillslut. Använder den inte mer.