• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Nu har jag bytt tillbaka stolarna igen, Jonathan får skrika så mycket han vill om ont i rumpan (får stanna lite flera ggr, men mjukt är det endå), för han klarar inte av bältesstol...Ska plocka upp saker från golvet, lutar sig åt sidan för att ge Isabelle grejer med mer.... Och lyssnar inte på tilltal...

Så nu blir det den bakåtvända även på långresor. Han visste om det när han fprtsatte (det var tredje resan idag han inte skötte sig). Hoppas han har mognat när han når maxvikt/maxlängd...

Har låsbart bälte, men jag vet inte om det är farligt för honom vid en krock. Nu får Emil testa nya stolen när han kommer hem,, så lägger vi undan den som inte passar bäst.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Han fyller 6 år i september, han är 112 ca. och väger 19 har jag för mig.
    Är så glad för att han inte är större!!

Skrev förresten längre upp att han inte nådde ner med bennen i bältesstolen. Hade en gammal plastbälteskudde som passade utmärkt på golvet. Hornen mot sätet framför, annars gled det in under sätet.

• norgesessan

Vad drygt det var att ta av och på klädseln på multitechen!! Allt måste ju av, man får trä ut axelbanden från muddarna och allt...Ta loss bilstolen med.

Har klippt av bandet som sitter i muddarna på two wayen, vilken skillnad!!

• norgesessan

Vad heter våran bilstol Guru? Har någon hans emailadress? Ska fråga vad han tror ang. att låsa bilbältet.

• norgesessan

Wingtear, när vi kollade efter klädsen till cosmicen låg priset på ca. 600... Dyrt för en skitstol
    Det positiva är att den har legat ute länge, förhoppningsvis slutar den på soptippen.

Robert svarade jättesnabbt!! Det går bra att ha bältet låst, så det ska vi testa när vi ska till göteborg, som en test inför norgeresan. Han sitter bakåtvänt fram tills dess. (och efteråt såklart)

• norgesessan

Two way tycker jag!! Ska mäta Jonathan och Isabelle sittandes om jag hittar tummstocken

• norgesessan

Min dotter är 2.5 och har allt från 80 till 92 Tröjorna i 80 är snart helt urväxta, vissa är. I byxor räcker 80, några 86 också.
    Men mössestorleken slår allt...74 fick vi gå ner till för att den skulle sitta fast på hennes huvud Fick handla på babyavdelningen.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!