• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Har ingen aning om det kan medföra någon risk, du kan ju majla vårt orakel..Han har utvecklat Britaxstolar.
    Har dock redan glömt emailadressen Någon här kan den iallafall Robert Bell heter han.

Det låter ju bra med bältet. Ska testa hur det sitter nästa gång jag behöver ta av allt...

Ja, dina grannar måste undra

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Maken och min syster tittar på en tråkig film, så jag har inget att göra

• norgesessan

Vi har testat alla variationer. När vi hade bil med urkopplat aibag satt alla där någongång.
    Alla har suttit på någon plats.

Nu har vi en 6 sitsig utan mittplatser, och den har en fungerande airbag, så twowayen står helt bakerst eftersom den inte kan stå i mitten (spaken som gör att sätet åker fram eller bakåt sitter där "klämman"  på two wayen ska vara. (Nästan under sätet). Multitechen har alltid stått bakom passageraren. Cosmicen stod bakom föraren. För att undvika tredje världskriget är bältesstolen bakom föraren. Nu när Jonathan okså ska sitta i bältesstol (en dryg vecka, sen är det tillbaka i twowayen igen) ska han sitta bak föraren och Emil bakerst...

• norgesessan

Fast 96 har inget med årstalet har jag för mig. Men kan inte garantera, har för mig att den hette så i flera år, kan jag häller inte garantera.

• norgesessan

På väg till Norge körde vi förbi en bil med en bakåtvänd volvostol, barnet var litet...Jättebra, men med den "lille" anmärkningen att barnet stod i mammas knä brevid stolen...

• norgesessan

Jag skrev en kommentar ang. skillnaden mellan stolarna.

• norgesessan

Ja, det är det. Stolen är bara godkänt om kraven följs (minst 15 kg). Barnet måste sitta i godkänt stol. (Så efter 15 kg är en kudde godkänt).

Vet dock inte om en kudde är godkänt om barnet sitter jättedårligt i den.  

• norgesessan

Vi har också 3 mil till göteborg, 63 till Norge... Barnen är dock vana med det.

Ipod/mp3 spelare med en FM sändare (köpte på teknikmagasinet eller kjell&company eller nåt liknande, 200 kr ca.) och hade då med musiken från absolut alla skivor vi äger..Hade barnmusik, sagor, musik till oss vuxna..Det var verkligne kanon, köpte FM sändaren nu. (Man ställer in en kanal på bilstereon och samma kanal på FM sändaren, jag köpte en som är designat för Ipod, sitter i laddarhålet, och laddar Ipoden när den är kopplat i sig.tändaren) 

• norgesessan

Vi har åkt bergningsbil en gång, men då var bilen bara hissa upp, så den var i rätt riktning, vi satt i bilen, åkte till en värkstad. Det var utanför Varberg eller falkenberg, och vi bor i Malmö. Makens bror kom och hämtade oss, jag flyttade stolen och vi åkte hem.

• norgesessan

Det måste vara en av dom knasigaste annonser jag har sätt.... Utan del av bältet och klädsel?? Om hon behövde det till en annan stol, varför sälja den nyaste?

Och för 200??? Kan hon inte lika gott slänga den?

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!