• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

vilken bilstol har hon? Kan ni inte lägga nåt litet mellan låset och magen? Det är ju axlarna/överkroppen som är viktigt att inte har onödigt tjocka kläder på. Magen borde inte ha någon betydelse. En vikt tvättlapp kanske? Vad tycker ni andra?

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Det vet jag inte, har aldrig behövt kolla.
    PS. du borde öva på att montera den så det inte blir så jobbigt.

• norgesessan

Jag lämnar nu denna tråd, har anmält många av mina inlägg, och tagit bort alla foton eftersom budskapet har misbrukts här på FL vid ett tillfälle, utan att få någon påföljd. (Väldigt utpekande, kom undan med att låtsas att det inte hade nåt med honom att göra). Skriver inte rakt ut vad det handlar om ifall FL lyssnar och tar bort mina inlägg, då vill jag ju ite att det är ett färskt inlägg om det från mig här.

Tack och hej från mig! Vänligen henvisa inte till honom längre (ålder med mer) då det tyvärr misbruks på ett taskigt sätt. Tycker det är jättesynd, för jag vill verkligen hjälpa till med nåt jag är bra på.

• norgesessan

Dom gick inte med på att ta bort dom, så det är alltså fritt fram att hänga ut andra så länge man inte nämner namn (men som endå kan identifieras) bara man skriver att det inte syftar på någon. Bra att veta.

• norgesessan

Hade det bara varit en kommentar så hade jag självklart struntat i det, men detta var en TS-text som var ganska utpekande med tanke på hans ålder.
    Nu hoppas jag att ingen skriver i den så den försvinner bakåt in i etern, skriv mer i dom andra trådarna under säkerhet istället så den försvinner från säkerhetförsidan.
    Kram!

• norgesessan

Nu har jag gort en privat medlemsgrupp, bakåtvänt är rättvänt, om någon vill vara med. (Jag gjorde en som jag fick stava konstigt med, det stod att jag hade använt otillåtna tecken, så jag utgick från att det var åäö, men det var en punkt.)

• norgesessan

Tinis, hittde inte någon här en sån bild på bilddagboken eller liknande?

• norgesessan

Sitter inte höftbältet för högt mot magen? Tyckte det såg ut så på en bekants dotter som sitter i en besafe.
    På kid+ kan man ändra bredden på sitsen i tre lägen.
    Mitt intryck av besafe är att den knappt har nåt sidoskydd, bara nackskydd.

• norgesessan

Kan inte länka, gå in på www.vg.no, och scrolla ner till en artikel om bilsjuka barn.

Idiot...(delen där bakåtvända stolar nämns).

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!