Spökes namn(t)råd
Ludvig & Adrian
Ludvig & Oskar
Ludvig & Valter
Ludvig & Jonatan
Ludvig & Gabriel
Ludvig & Martin
Ludvig & Joakim/Joachim
Ludvig & Kristian
Ludvig & Samuel
Ludvig & Edgar
Hej igen Spöket!
Tack för ditt svar senast Nu vet vi att det är en liten pojke i magen, och snart är det dags för honom att komma men vi har fortfarande inte hittat något som känns rätt för båda. Vi funderar på sanskrit-namnet Bodhi i mellannamn, inte helt säkra men har fastnat lite på det (mannen skojade under en tid att pojken skulle heta Bo, men det passar inte oss, så hittade vi namnet Bodhi...)
Förnamnet är dock svårare.
Just nu på min lista: Castor, Amadeo, ... (vilket båda har fått nej av mannen tidigare..) och så har jag fastnat för Viridian. (ovanligt färg-namn som råkar vara en av mina favoriter men vågar knappt föreslå det för mannen innan jag fått lite tankar om det :-P)
nameberry.com/babyname/Viridian
Ett namn som min man gillar är Noam, vilket jag tycker är fint, men funkar tyvärr inte om vi ska ha Bodhi som mellannamn. Haha så krångligt vi gör det.
Så, listan som det ser ut just nu:
Castor
Amadeo
Noam
Viridian
Bodhi
Mycket tacksam för tips och fler förslag!
Hej Spöke!
Behöver verkligen din hjälp! Har blivit medlem för att be dig om hjälp!
Jag har en dotter som heter Signe och funderar på vad hennes syskon skall heta.
Flicknamn
Favoriter: Helmi, Hilma, Ines/Inez, Judith, Källa, Laura, Lilian, Lovis, Lydia, Susanna.
Fina men upptagna: Alice, Alva, Alma, Elly, Harriet, Hillevi, Ida, Lilly, Naimi, Nora, Selma, Tuva, Vida.
Fina men går bort av andra skäl: Agnes, Astrid, Ellen, Iris, Siri.
Pojknamn
Favoriter: Alvar, Alve, Edmund, Einar, Emil, Folke, Gillis, Hjalmar, Olle, Oskar.
Fina men upptagna: Vilhelm, Vidar.
Vad tänker du om mina favoritnamn och har du några andra förslag?