Flizan30 skrev 2014-09-05 17:57:25 följande:
Tack! Jag gillar Fredrika och Desirée men tyvärr gillar inte maken något av namnen du har föreslagit. Förstår ändå din tankegång här.).
Sonen heter Anton så tycker du fortfarande Anna passar till Anton & Isabella? Anna och Anton är ganska lika.
Våra förslag efter revidering blir då:
Anna
Agnes
Alice
Maria (vackert! Jag kan tänka mig som förnamn men vi ska ha Märta som andranamn så det känns lite för likt?).
Sophie (Sophia är finare men redan taget)
Lovisa (tillbaka på listan igen)
Vilka namn tycker du passar bäst här?
Flizan30 skrev 2014-09-07 09:07:48 följande:
Tack för tråden om drottningnamnen. Den hade jag missat
. Vi lägger också till Josefine /Josephine här som vi gillar. (Jag gillar betydligt fler drottning/princessnamn men min man har inte riktigt samma smak där). Jag vill gärna ha ett namn med lite kunglig glans som känns seriöst. Så då blir listan:
Anna
Agnes
Alice
Maria
Josefine
Lovisa
Sophie
Någon spontan kommentar vad som passar?
Tusen tack för att du tar dig tid.
Okej, om sonen heter Anton så kanske Anna är lite för likt, men inte så att det blir konstigt. Vad tycker ni om Hanna? Det är ett vackert namn.
Tycker fortfarande att alla namnen på listan är vackra namn. Maria och Märta är kanske lite väl lika - kommer det vara fler än ett andranamn?
Och alla namnen passar. Frågan är vilka ni gillar bäst. Ni kanske ska ställa dem mot varandra två och två - som i en turnering. Vinnaren i varje omgång får möta vinnaren från en annan omgång.