Micha91 skrev 2012-08-11 06:16:42 följande:
Hej spöke :) barn är inte aktuellt för mig än på ett bra tag, men jag tycker det är så kul att kolla runt på namn och leka lite med tanken. :) Läste något du skrev för länge sen om namn med lite sagokänsla, och det var många av dom som jag gillade. Till exempel tjejnamn: Lily, Juni, Julie, Alva, Tuva, Luna, Liv, Ronja. Killnamn: Alve, Vidar, Vide, Kasper. Några andra namn jag gillar är (tjejnamn) Belle, Celine, Charlie (på en tjej), Ellie, Elina/Elona, Havanna, Mi, Natalie, Vanni. (killnamn) Eddie, Luca/Lucas, Milo, Theo/Theodor, Ossian, Viggo, Rio, Vincent. Undrar bara om du har några mer namn du tror jag kan tänkas gilla eller lite mer namn med "sagokänsla" :D
Lite blandade förslag:
Alba Viva Iris Klara Celeste Eden Flora Linn Elodie Coralie Aurora Idun Cleo Disa Embla Eira Elise Dalia Esmeralda Gry Irmelin Leona Marion Ofelia Perla Smilla Thelise Freja Mildred Selma Helmi Malva Vega
Florian Elvin Tuve Truls Valentin Sakarias Love Nikolai Isar Amandus Lave Rafael Marius August Julius Balder Cornelis Isidor Efraim Frode Hugo Dante Adrian Justus Leonel Rufus Signar Tristan Caspian