• Izap

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Den är 28 cm bred men sen är det ju lite mjuka delar så räkna med 30.
    Den är 70 cm lång men då finns det några cm tillgodo på längden.
    Hoppas du går i din! :)

• Izap

Den är 75 på bredaste stället!! Jag har mätt själv på vår! Det är över knapparna man trycker in för att justera handtaget. Fick vår för ca två månader sen så dem kan ju inte ha gjort om den! :) trycker man in knapparna blir den 74 cm!

• Izap

Vi mätte nämligen i affären också innan vi köpte den! :)

• Izap

Jag har mätt på absolut bredaste stället - och det är knapparna på sidan av handtaget, där ÄR 75 cm! :)
    Jag kollade också på bassons danska hamsida och där stod 78 eller 79 cm men vi åkte som sagt och provmätte!
    Men kanske 2011-årsmodell är bredare, för vår kanske är en 2010?!? Även då den är köpt för två månader sen kan ju barngrottan ha haft den ett tag?!...

• Izap

Det är för att barngrottan är en internetbitik. Även om du är i affären och ska handla görs en beställning via hemsidan. Det är ett par som har ett par barnvagnar och tillbehör i sitt garage. :) det känns dock proffsigt!

• Izap

Vi fårin den i vår kombi, dock är det en gaska liten bagagelucka för att vara en combi (honda accord) vi slipper ta av sitt/liggdelar för att få plats. När vi köpte vagnen var där en annan familj som provade i sin bil, dem hade en mindre bil och fick in vagnen efter dem delat på vagnen.
    Varukorgen är stor! Man kan lätt handla rejält med saker! :) dock tar denbara fem kilo eller nått sånt men det är ju alltid en säkerhetssiffra med mycket marginal.

• Izap

Vi har teutonia mjuklift i. Passar bra!
    En negativ sak med vagnen är att sittdelsryggstödet inte går att dra upp till 90 grader om man inte knixar till det och drar den över en bit av sufletten. Låter kanske konstigt när jag förklarar men ni man fattar nog när ni ser den. :)
    Vet att det är lika med Brio Go, det är liksom band baktill som ska dras åt.
    Sen stör sig sambon riiiktigt mycket på att det fastnar stenar i hjulen. För det gör det verkligen hela tiden.. :(
    Annars är vi jättenöjda! Den är smidig som tusan och otroligt skön att köra!

• Izap

Vi har inte märka alls att dennär svårmanövererad, snarare tvärtom!
    Igår var vagnen fullpackad med två barn, tunga matvaror och lite till men den svängde på jättebra ändå!
    Framhjulen var inte låsta då? Eller var det kanske ett dåligt skyltex då fick prova på?

• Izap

Nu har jag märkt ett fel till - när sonen (1,5 år) slappnar av mot ryggplattan släpper den och rammlar ner! Hur mycket jag än spänner remmarna på baksidan är dem inte alls stabila. Kanske baramin vagn?!?
    Funderar på att åka tillbaka till barngrottan där vi köpte den och höra med dem.
    Såg förövrigt två basson duo på Underbara barn-mässan idag! Inte ofta man ser dem live! :)

• Izap

Vi kör overall och fotsäcken som vi fick till till vår 18-månaders. Detkommer att räcka gott och väl i vinter! För fotsäcken fästes på fotstödet och mittbygeln så det blir som en åkpåse. Men som sagt bor vi inte i norrland... :)

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!