• Izap

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Vi var och kollade på den på barngrottan och vi kommer att köpa den! Vi blev lite kära! :) den är 75 cm på det bredaste stället (knapparna som reglerar styret). Den är smidig och lätt och riktigt snygg! Bozz är tydligen skit?!?!
    Lycka till!

• Izap

Han som ägde affären hade provkört med sina barn, 2 och 4 år, när det var som mest snö och det hade gått bra! Framhjulen är låsbara!

• Izap

Vi köpte basson! Jättenöjd! Vi sket i liggdelen! Eftersom det är fullt liggläge på sittdelen la vi i en hårdlift. Fick plats precis! (brio). Där sparade vi in 1000:-
    Den är 75 cm på bredaste stället och vi kommer PRECIS ut genom dörren! Får pressa ut den! Så det är tur som fan att vi inte köpte en bredare! :)

• Izap

Stämmer att basson är danskarnas brio! Alla har basson typ! :)
    När man beställe från nätet finns det två varianter så håll lote koll på det! Den ena (barngrottans bla) har smidigare suflett, det är silver/reflex på sufletten. Den andra (blan en återförsäljare på tradera, sök på syskonvagn, kommer inte upp om man söker på basson) har större suflett bakåt, det blir liksom en påse undertill och den är helsvart! Jag tycker inte om påsar undertill så jag var noga med att få en med silverränder! :)
    Den är sjukt smidig att fälla ihop! Bromsen är bra! Det är liksom piggar som går in i hjulet vilket gör att dem sitter som berget!
    Vi köpte den på baengrottan, då fick man också två nackstöd till liten bebis och fotsäckar, regnskydd mm!

• Izap

Den är 75 cm bred! :) från knappen på handtaget till andra knappen. Trycker man in knapparna blir den 74 ;)
    Fast vad gör en cm?
    Vi provkörde en teutonia innan och det känns som barnen får lika mycket plats i den sittdelen som på basson.
    Den är väldigt tunn i konstruktionen vilket gör att den blir så liten. Med det menar jag inte att den är klen, den har bara inte en massa onödigt tjockt tyg!

• Izap

På barngrottan fick vi två regnskydd, ett till varje del, genomskinliga.
    Ej insektsnät. Titthål i sufletten men jag är osäker om det är nät eller plast.
    Det är en väldigt lång suflett! Det är som en extradel man kan fälla ut som täcker nästan hela barnet så jag tror inte att vi kommer använda regnskyddet så mycket! :)

• Izap

På vår vagn är det rakt upprätt sittläge, möjligen nån halv cm's lutning...

• Izap

När remmen är helt spänd trycker jag till den bakifrån, då hoppar den upp i rakt läge!
    Det är den med reflexer.
    Det är ju samma princip som på brio go, två band som reglerar lutningen så man kan ju välja helt själv!

• Izap

Vi kör hårdlift - en brio happy-hårdlift. Passar somnhanden i handsken! Skit i liggdelen! :)

• Izap

Liggdelen sotter som en smäck i! Kanterna på sittdelen gör att den inte behövs fästas, bara att lägga i. Den går PRECIS i så det är nog bra att mäta/testa först.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!