• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

MillaPo skrev 2011-04-19 12:09:14 följande:
    Sticker in huvudet en sväng här hos er igen tjejer.
     Tänkte bara medela att i fredags var det VUL o det slog ett litet hjärta hur fint som helst. Så nu hoppas vi att det går åt rätt håll o att liten växer som vi vill så att det kommer uten en liten runt den 29 november! 
    Kram på er tjejer o stor lycka till med era små!
    vad underbart att höra! Ett stort grattis till er
  • Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2011-04-19 14:56:10 följande:
    Hej!
    Dotterns lekstuga kom på plats igår och hon blev superlyckligHjärta
    Vi lyckades köra hit den på en släpkärra. Det var bara 2km men det såg nog rätt kul ut.
    8 personer krävdes för att orka lyfta på den men endast 4 för att få av den.

Dottern premiärlekte igår kväll, länge. i morse tog hon på sig sina stövlar och gick ut i pyjamas och nattblöja och skulle leka i sin lekstugan, så söt.

Blev iaf en tur till öppna förskolan på fm och sedan lek i lekstugan innan hon somande som en stock kl 13.
    Nu vaknar hon väl snart och då blir det väl lekstugelek igen, ska försöka få henne att äta först bara Glad
    kanske ta med lite fika ut till hennes lilla hus? roligt med lekstuga
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-04-19 18:41:54 följande:
    tack tjejer för allt stöd!

är i vecka 29+1 idag och det utifrån bf 4 juli.

fick första sprutan igår,läkaren gjorde även flödes-ul. idag andra sprutan,men då kollade han bara flödet i hjärtat på våran lilla tjej.
    nästa flödes-ul är på torsdag. många besök,vilket känns jättebra såklart för att de har stenkoll,men jobbigt på samma gång...

Kramisar!
    Sköt att sprutorna är tagna nu.
    Håller tummarna på skärtorsdag!  kramar
  • Mammiztill2

God morgon. Hoppas ni andra har haft en trevlig påsk har fått vara hemma på permisson och är på väg in till sjukhuset strax. Hur mår ni andra?

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-04-26 09:01:13 följande:
    hej! våran lilla tjej ligger kvar i magen än så länge iaf...skönt det,men vet ju att det är dax närsomhelst...varit på sjukhuset varje dag på flödes-ul och ctg-kurvor.ska dit idag igen.tal om att bli inlagd,men vi bor så nära så får vara hemma än så länge.
    gjorde viktuppskattning i lördags, 900 gram vägde hon,så endast en ökning på 300 gram på 4 veckor,så tillväxten fortsätter att försämras...men idag är det tilllväxt-ul "på riktigt".va lite för tidigt i lördags,men han ville kolla vad hon vägde.
    återkommer sen hur det har gått idag.

vi fick en sån fin bild på lilltjejen i söndags!han gjorde om den så man verkligen ser hur hon ser ut!älskade gullunge!

Hoppas ni haft en trevlig påsk alla! Skönt med permission mammiz!
    Lycka till idag!!  Uppdatera gärna hur de gick
  • Mammiztill2
    StorLängtanEfterLiten skrev 2011-04-26 09:09:47 följande:
    Hej hej! Vad skönt med permission Mammiz! Hur mår du annars nu? Tänker på dig och även på dig Frida. Själv har jag haft en jätteskön påsk. Det har ju varit sååå härligt väder Cool och eftersom mannen är lärare har vi haft en hel vecka hemma tillsammans, supermysigt. Tänkte att jag skulle börja packa BB-väskan idag. Mindre än 6 v kvar till BF......och man vet ju aldrig....... På onsdag har vi nästa BM-besök (v.35) och på kvällen ska vi göra ett besök på förlossning/BB med föräldragruppen.

Hoppas att allt är bra med er andra och era fina Gravid. Kram!
    Vad härligt att ni har fått tid tillsammans!
    Skoj att du ska börja packa BB väskan, glöm inte att lägga ner laddare
    Kramar
  • Mammiztill2

idag är de dags för Flödes ultraljud och TUL samt mäta vattenmängden.

• Mammiztill2

Bebis låg idag på minus 38%. flöde ul blir i morgon.

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-04-26 16:54:22 följande:
    Flödet va som det varit,inte bra men inte heller sämre.tillväxten ligger nu på minus 35.jag blev inlagd på en gång.de är rädda att jag utvecklar havandeskapsförgiftning.sambon får hämta grejer ikväll efter jobbet,jag fick inte åka hem.
    tråkigt att du blev inlagd, men på ett sätt skönt då är du  och bebis under ständig övervakning!
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011