• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

var på tul idag. 25% minus låg bebis på.
    Men glad över att han lagt på sig sen sist

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-03-28 19:09:27 följande:
    mammiz,vad väger din lilla bebis?
    nu vägde bebis 795 gram
  • Mammiztill2

TUL är tillväxt ul för att se hur bebis växer

• Mammiztill2
    karin855 skrev 2011-04-01 15:05:14 följande:
    jo det vet jag men är det typ samma undersökning som vid vanligt ul?
    ja så fungerar de iaf då de gör de på mig. mäter huvudet, lårbenet och magen
  • Mammiztill2
    Smulans skrev 2011-04-06 15:30:47 följande:
    Här i Skåne ingår det i "basprogrammet" att göra UL i vecka 32. Konstigt att det skiljer så mellan olika landsting.
    ja tror allt att ja fick göra ul i vecka 32.
  • Mammiztill2
    Numera skrev 2011-04-06 19:04:34 följande:
    Mammiz, är du v 30 nu? Härligt! Hur går det annars?

Och hur går det för er andra?

Vi var på första förberedelsekurs förra veckan, här i Belgien håller de på med något som heter haptonomi. Man trycker på magen och sen kan man känna hur bäbisen vrider sig dit man tryckt. Som att hon vill ha lite ryggmassage. Väldigt häftigt att det funkade, tycker jag har blivit mer medveten om hennes rörelser sen dess. Annars mår jag bra, lite tröttare och smånäsblod väldigt ofta, plus att benen har börjat klaga på allt stillasittande. Funderar faktiskt på stödstrumpor, fast det låter väldigt tantigt. Idag är 2/3 av graviditeten avklarade - så snabbt det gick!
    jag är i vecka 29+0 på sjukhuset kallar man inte de för vecka 30 då varje dag är så viktig.. så man har fått ställa om hur man räknar hur långt gånget man är.

ska kolla livmodertappen innan helgen,  och gör flödes ultraljud 2 ggr i veckan.. Nästa veckan är de tid för nytt Tillväxt ultra.

___

>Fungerar stödstrumpor så är de väl allt värt att slippa massa besvär..  kul med kurs
  • Mammiztill2

var på flödesultaljud idag. Flödet hade inte blivit sämre utan håller sig på de som innan så ny kontroll på måndag igen.
    Bebis låg med rumpan ner och hon trodde inte att bebis kommer att vända sig

• Mammiztill2
    katt skrev 2011-04-07 22:20:18 följande:
    Bra mammiz att bebisen stanna flödet ärokey. Men vad innebär det för dig att bebisen kommer inte att vända sig. Kommer de att planera ett snitt el ska de sätta i G så du födda naturligt?
    man förlöser aldrig i sätes, inte så som vårt fall är iaf. Så skulle barnet lyckas vända på sig får ja föda naturligt. men har nog inte mött någon läkare hittills som ens tror att den kommer vända sig. Men snitt blir de om bebis ligger fel.
  • Mammiztill2

har i morgon vart inlagd i fyra veckor.
    De är otroligt att bebis fått vara kvar och att de har fått ner mina infektions värden.
    De är ju nu först nu som jag vågar tro på att när bebis kommer ut att vi kommer kunna få ett barn med oss hem då bebis är stabil. Innan har de inte för mig vart en självklarhet.

• Mammiztill2

Hur är de med er andra?! Har ni något inplanerat i er graviditet eller f.ö?
    Helgen vart bra?

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011