• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Min älskade dotter skrev 2011-01-17 22:24:20 följande:
    ja,det är små hjul fram,men man kan vända handtaget supersmidigt för att få de stora fram,om man går mer snö/grus t.ex. men ville ha en lätt vagn,bor på tredje våningen utan hiss i stan typ så denna kändes kanon!man kan köpa terränghjul till ifall det behövs.

man får skaffa en som passar ens egna behov bäst! går man mkr i terräng så är inte bugaboo den ultimata kanske!då passar din bättre för det!

ska beställa min buggis på nätet!tar några dagar att få hem den,lääängtar....ska nog bortse från dessa missade månader av garantin,det är exrapris på den nu,vet ju inte hur länge det är så borde kanske passa på!
    ja passa på!! men passa den ert behov så kör på den kul att beställa vagn juh!!
  • Mammiztill2
    AKIG skrev 2011-01-18 09:54:56 följande:
    Hej igen tjejer!
    Är allt fortfarande inne och läser era inlägg trots mitt missfall i oktober.
    Är såklart liiite avundsjuk på er alla men nångång blir det väl vår tur!

Har iaf varit inne på en operation nu av mina två endometrioscystor så nu ser vi framåt och väntar spänt på nästa ivf försök...

Lycka till alla!
    Kram
    fick du min komentar tro? på din blogg?
    Härligt att de är bort opererat nu.
    Håller verkligen tummarna att de ska gå bra på nästa IVF behandling

varma kramar
  • Mammiztill2

Det är lite för svårt för mig att läsa om April, inga ord jag skulle skriva hjälper.
    Beklagar.

Detta blir bara jobbigare i min bearbetning, har vart en del förluster runt mig den korta tid som jag vart gravid.

Sänder över kramar

• Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2011-01-18 20:29:28 följande:
    Hej alla! Jag är kvar, går in o läser emellanåt men har inte haft ngn jätte datasug det sista.
    Var på RUL igår och allt var braGlad
    Jag har bf 25 juni och det ändrar de inte eftersom det är IVF. Hade det inte varit IVF hade de ändrat bf till 28 juni, men nu står det fast på 25 juni.
    Förra graviditeten så ändrade de bf vid RUL och det var på samma ställe så den tanten visste nog inte vad hon gjorde.
    KRAM 
    Härligt

Själv väntar ja fortf. på att min läkare ska höra av sig, då de inte är möjligt med den flyttningen.
    BM sa åt mig att behålla min 21.e om jag ville, men de är tvunga att skriva in den 26.e

men jag vill att de gör notering att bebis r beräknad till 21.e om jag ska bli igång satt
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-01-18 20:51:35 följande:
    jag har RUL imorrn...sååå nervös....förresten,ramlade idag,jävla is!rätt ner på ryggen...som att man inte har nog ont i den ändå...jag blev livrädd för bebis skull men storasyster va med och sa att det inte va ngn fara,sen pratade jag med mamma och hon sa oxå att det va lugnt...nu får isen ta och smälta bort!!

kramisar!
    Lycka till i morgon

dumma is  kramar
  • Mammiztill2

Läser era inlägg då jag kommer till vanlig data.. Min läkare ringde idag. Han sa de var dum heter att flytta mig. Man VET exakt när bebis blir till. De får dock inte radera ul datumet. Men man ska inte gå på annat än vad min klinik har satt upp. Jag sa att jag blev arg och orolig. Då bebis antagligen krympt då på 4dagar. För på torsdagen var jag 17+2 på rul var jag 17+2. Men jag ska gå på klinikens datum. Så jag kan andas ut. Så när jag ska till båda mina läkare i februari så ska alla papper dit och justeras.

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-01-19 10:31:27 följande:
    okej om det diffar på några dagar kanske,typ när ägget fäste eller nåt,men 15 lixom...hade det inte varit en ivf-graviditet så känns det normalt men nu känns det så fel eftersom man vet...hjärtat slog,allt hon tittade på,magsäck,kissblåsan,hjärnan,allt såg ut som det skulle.hon kunde inte titta närmare på hjärtat eftersom det är vecka 16.
    känns fruktansvärt jobbigt...mer än 2 veckor till nästa ul...
    de låter jätte knepigt.
    min läakre sa att ul maskinen kunde diffa med 7-10 dagar. men man inte flyttade mig.
    sen de med kolla hjärtat, jag blev kallad till hjärtgranskning då jag väntade dottern, så jag fick komma tillbaka efter 16 dagar
    Allt för att hjärtat var litet då..
    och då var jag ändå i vecka 17+6 eller om de var 18+6...

Ring till din läkare och prata de låter hel konstigt!

varma kramar
  • Mammiztill2

Cleo lycka till idag på ditt RUL

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2011-01-21 18:07:40 följande:

RUL gick bra idag. Allt såg jättefint ut och vi fick reda på att det är en kille och en tjej. :)

grattis så roligt
  • Mammiztill2

Grattis till pojken! Vilket bf datum fick du? De gick inte att undvika att se de var en pojke hos oss heller. Ja hann och se de innan bm han säga något. Och då var de ju tur att vi ville veta. .

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011