• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Storlängtan efter liten, GRATTIS till halv tid!! wow  Och Underbart att du fått känna bebisen
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-01-11 16:38:59 följande:
    StorLängtanEfterLiten: Grattis till vecka 20!Halvtid!

Kom precis hem,varit hos bm och pratat lite,livmodern blir lixom hård på små ställen o ibland ömmar.men allt va normalt! Fick lyssna på lillskrutts hjärta,sååå mysigt Hjärta

Kramisar!
    Härligt allt var bra!   låg själv i morse ochlyssnade på bebisens hjärta.
    Mår inte bra idag, fryser, trött, huvudvärk illamående.
    Tur är att min man är hemma senast 17.30, har ja tur blir de tidigare
  • Mammiztill2
    LindaBell skrev 2011-01-12 12:25:48 följande:
    Kram till Cleo, hoppas att allt ordnar sig på bästa vis och att du och bebben får må braHjärta

Krya på er ni som känner er krassliga!

Vecka 18 idag!! Och jag längtar så efter min bebis!! Hoppas nu vintern och våren går fort!! Just nu känns det som en hel evighet till den 21/6.
    Tycker magen har exploderat i storlek bara sista dagarna! Ser ut att vara längre gången än vad jag redan är om man nu kan jämföra så. Magen är hög också. Är ju med 2:an så visserligen får man räkna med större mage tidigare än med första sägs det och jag är bara glad för det. Minns att jag hela tiden med 1:an tyckte magen var så liten och nätt jämfört med andra som skulle ha samtidigt och t o m veckor efter mig.

Börjar kika efter syskonvagn...

Hur har ni andra det med måendet och magarna?
    ja tycker att min mage är liten
    har du tagit någon bild på din mage?!

vagn har vi redan beställt babyskydd är redan inköpt.
  • Mammiztill2

Idag är de äntligen dags att träffa min läkare, de behöver jag idag. ska vara där om två timmar

• Mammiztill2

Tack tjejer!

Mötet med min läkare gick väl rätt bra, dock fickja inte svar på vissa frågor.
    Vad de gällde mitt onda längs vänster sida kunde inte de hänga i hop med sammanväxningar då den operationen är gjord på annat sätt.

varför de vibrerar på min mage, varför jag känner att kroppen pulserar eller varför ja känner att de känns som ja knappt får luft fick ja inget svar på. han frågade mig om ja hade ångest då. Nej!
    Vad de gällde min rädsla att våga TRO på att jag kommer att få en bebis var inte så konstigt, då min vän förlorade sin bebis ivecka 21-22 isamband med att jag nyligen hade blivit gravid igen.

Jag ska tillhöra spec. mödravården med extra kontroller och få hjälp allt efter som.
    Han gjorde UL på mig, bebis rörde sig. Och enligt mätningar på huvudet ska jag ha byt dag på tisdagar istället för onsdagar...

Det som fick mig att brista var de tunga beskedet att min läkare slutar i mars. Jag står nu med att inte ha någon läkare kvar runt mig som jag har något förtroende för längre.
    Visst ja har min läkare, och ska träffa honom och den nye i mitten av februari. gillar ja inte honom så ska läkaren komma på annat förslag.

Som tur var fick jag besök då jag precis kommit hem från ett par nyfunna vänner först den ena och sen hans fru kom senare idag. Men mannen fick mig att sluta gråta, annars har mer än halva dagen gått åt till att vara så otroligt ledsen.

förlåt för min roman

• Mammiztill2
    STRAX, tack!

Önskar er all lucka i kväll! Vad bra de har öppet så senare och dessutom på en fredags kväll.
    Här gör dem inte enbart könsUL utan ser de på RUL så talar de om de..

TOYOTA
    De är nog tillräckligt tidigt att ens känna så som vi kan känna av de ibland.
    denna filur har man tur nu så känner ja att något sker inne i magen.
    Men vart rätt lugn de sista dagarna.

CLEO
    Tack!
    Ja jag får se vad ja får "extra" genom att gå där. Något som är klart är att jg behöver kanske få se bebis oftare.
    Då jag känner att jag är rädd att inte knyta an.
    Sen frågade ja om igång sättning även denna graviditeten. men får prata närmare och med den nya.
    Jag är redan nervös inför förlossningen, vill helst inte tänka på de, samtidigt känner ja att ja på något sätt måste förbereda mig i huvudet.
    Men då är jag rädd att de ska gå så otroligt fort då de väl sätter igång som sist.

Läkaren hoppades på att BM skulle kunna se könet när vi ska dit, ja sa att jag tror att de kan hjälpa mig att
    få in att de är ett barn i magen och inte bara en "graviditet".
    Fattar inte varför ja är så knäpp som känner att de är så svårt, jag har ju fött ett barn innan.

Men idag känner jag mig gladare tack och lov, inga tårar har kommit och jag försöker verkligen vara positivt inställd. På Måndag förmiddag är de dags för RUL
    kanske kommer jag som nu gå på helspänn, för att förhoppningsvis kunna andas ut på måndag.

Idag då jag skulle resa mig upp och åka hem från en vän, så får jag rätt rejäl ägglossnings ont (likannde känsla) och tog mig för, kompisen frågade - Har du problem med ligamenten?!
    AH så de kanske är ligamenten jag känner av, som går så högt upp?! Läkare nämnde något om ett band som går runt magen, och då de växer för fort kan man få (eller få som ett) blåmärke.

När jag nyser får jag ont i ligamentet (som jag bara trodde gick där nere "under" magen. och inte som band runt)
    Och är de mina ligament som gör ont på de sättet kan ja ju andas ut på den punkten med.
  • Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2011-01-14 14:13:23 följande:

"Bara" en vecka kvar till RUL. Tycker nästan det varit outhärdligt att vänta. Det buffar på bra i magen och det lugnar mig lite. Magen växer snabbt nu (det är ju två bebisar) så jag har ont i ligamenten och ryggslutet, särskilt på kvällen. Blir antagligen sjukskriven omkring vecka 20-25 vilket jag tyckte lät onödigt tidigt i början av graviditeten, men nu börjar jag förstå. Inget illamående längre och tröttheten är ju lättare att ta så jag klagar inte. Hoppas bara att allt är bra med de små och att de stannar kvar länge i magen.

härligt de växer på har du någon bild jag får se på?! skulle ni ta reda på könen?! spännande att följa tvillinggraviditet.  kram :)
  • Mammiztill2
    Annika, hoppas ni kommer fram till något som passar er.
    de sa 3mm är normalt i nack spalten.
  • Mammiztill2

Go morgon! Hoppas ni alla mår bra?! Igår hade vi en jätte trevlig kväll med underbara vänner I morgon 10.30 är det dags för RUL. Äntligen

• Mammiztill2
    Numera skrev 2011-01-16 16:24:36 följande:
    Annika, vad jobbiga saker att fundera på, med fvp och så. Chansen att barnet ska vara friskt är ju så mycket större än att det är sjukt. Du får väl tänka på hur mycket du skulle oroa dig om du inte gör prov (en del är ju mer oroligt lagda än andra, och då kan sådana siffror, även om risken är mindre än 1%, bli jobbiga) och hur jobbigt du tycker det känns med fvp.
    Hade det varit jag hade jag lutat åt att strunta i i fvp, men jag är ju sådan som ofta svimmar vid vanliga blodprov och tycker därför att fvp låter svinläskigt, plus att jag är ganska ickeorolig av mig. Men först skulle jag pratat igenom med läkare/någon som har bra koll på KUB efter ICSI.
    Det viktigast är att ni känner er nöjda med hur ni bestämmer inte lyssnar för mycket på vad andra personer tycker och säger.

Vi var föresten på rutinundersökning igår, och när gynekologen ändå höll på att kolla längden på min livmodertapp (med ul) kollade han också kön - vi ska få en flicka. För mig är det inte alls viktigt om det är pojke eller flicka, men kanske börjar det kännas lite mer verkligt nu när vi kan säga "hon".

Mammiz och Karin, spännande med ultraljud i veckan. Det är så roligt att se bebben, särskilt när man inte börjat känna något (som jag) och börjar undra om den verkligen finns där.
    Grattis till lilla flickan

jag hoppas innerligt att vi får reda på vem som bor i min mage, jag blir så glad oavsett
    Åh i morgon är de äntligen dags
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011