• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Jag ska i väg till sjukhuset i morgon bitti, träffa läkare och göra vul.
    Är nervös för detta, förhoppningsvis kommer det gå bra

Hur är det med er andra?!

• Mammiztill2
    Linnea H skrev 2010-11-07 16:22:35 följande:
    Mammiz, du vet att vi håller tummarna för dig! Hoppas att det blir jättefint VUL, visst var det jättebra förra gången för dig? Är det nu du ska på inskrivning hos MVC? Eller är det återbesök hos IVF-kliniken?

Jag har faktiskt känt mig lite illamående idag, bara vag känsla, absolut inte i närheten av att kräkas men hoppas ändå att det beror på att räkan har börjat växa. Inbillar mig också att brösten kanske börjat spänna lite igen. Hoppas hoppas.

Skruttfia har du hört något? Hoppas positivt!
    Detta besöket är hos min vanliga gyn läkare, inskrivning har jag den 16 november, om jag inte flyttar fram det en vecka.
    På besöket på IVF kliniken såg man ett hjärta som slog, jag är bara så nojjig.

Härligt att du känner lite illamående och brösten med

Då jag väntade min dotter var jag väldigt kraftigt överviktig, då märkte jag inte i början om ens mina bröst växte något förens typ mitten av graviditeten.

Men denna gången, så tror jag allt de har svullnat lite, för de putar ut i mina bh.ar lite gran utanför kupan.
    Undra om den "svullnad" kommer lägga sig? eller fortsätta tills förlossningen?!
    Tänkte bara om jag borde gå och köpa mig ett par nya BH.ar
  • Mammiztill2
    katt skrev 2010-11-08 11:07:23 följande:
    hej
    mina bröst har slutat blir öma, mitt vul är i vecka 46 då är jag i vecka 7 + 6. Jag känner mig orolig att något är fel. Brösten var stora och blänkte nästan nu är de skrynkliga igen och känns inte längre. Jag känner mig orolig , sambon försöker trösta men ................någon som kan veta vad som ske, vilka symptomer har ni?
    Symptomena är så olika från person till person.
    Vissa kan ha jätte många men gå fel ändå.
    Jag har haft symptom som kommit och gått.
    Dock har jag hela tiden känt en trötthet från morgon till kväll,
    men brösten ömmar inte som innan, i början.
    Illamåendet har kommit och gått för att nu v.8 haft 5 dagar då illamåendet är med mig från morgon till kvällen och som i natt vaknat med illamående.
    Jag håller tummarna för dig!
    Linnea H skrev 2010-11-08 07:42:57 följande:

Tror mitt illamående var falskt, i natt har jag börjat blöda. Det känns som det brukas kännas när mensen är på gång. Känner mig deppig och trött (kunde inte sova sen) och vill helst ligga kvar hemma i sängen. Tyvärr måste jag till jobbet.
    Jag har ringt t IVF-kliniken för att kolla lite vad som gäller, får se vad de säger är de ringer tillbaka.

Åh nej inte blödning, hur är de nu? blöder du fortfarande? ont?
    hur långt gånget var du?!
  • Mammiztill2

så ser man inte på VUL bilder   har nog någon vul bild från de datumet..
     (5+5)

• Mammiztill2

men de är ju TOPPEN   ska kolla in sidan..

• Mammiztill2

Jag var i väg idag och gjorde VUL och hjärtat slog, dock var det svårt att mäta, att få bra bild.
    Men hjärtat slog så tydligt så det var bara bra.
    Ska tillbaka om 2½  vecka

• Mammiztill2
    Linnea H skrev 2010-11-08 12:54:51 följande:

Härligt Mammiz, skönt att det var bra.

Jag blödde lite inatt (färskt/ljusrött) och ont i magen typ mensvärk under natten/morgonen, inte alls mkt blödning eller ont nu under förmiddagen. Så inte så mycket blödning men iom att det såg ut som att embryot inte riktigt hade utvecklas som det skulle när vi var på VUL så ser det ju inte bra ut.
    Jag pratade med kliniken, BM var jättegullig och tyckte synd om mig. Hon sa att det låter tyvärr som missfall men jag ska ha kvar tiden på måndag om en vecka för att se då. Har det blivit missfall vill de ju se att allt är ok också, att det har kommit ut som det ska. Hon sa att det bästa var att bara vänta och låta det gå, det finns ju inget man kan göra för att stoppa det för det beror ju ändå på att embryot inte mår bra och det bästa är om det kan komma ut naturligt så man slipper tabletter/skrapning. Vi får se.
    Jag är bara så nere just nu, detta är första gången jag är gravid någonsin (fjärde IVF) och jag/vi har varit så glada och så helt plötsligt detta. Jag vet ju att det är vanligt med MF men ändå, känner mig arg och ledsen. Oerhört svårt att fokusera på jobbet idag.
    Som svar på frågan: idag : 8+0

Åh så ledsen jag blir att läsa

håller mina tummar för det bästa på Måndag!

går du på progestoron fortfarande?!
    hur litet var ert embryo då ni var inne?
  • Mammiztill2
    Linnea H skrev 2010-11-08 13:21:15 följande:
    Nej, slutade med Progesteron för länge sedan.
    Det var ca 7mm, borde ha varit 12-15 tror jag.

Kom på att idag är så att säga den dag jag skulle fått mens denna månad om jag inte hade varit gravid, är det lättare att få MF just då? dvs är kroppen kvar i menscyklerna fast man är gravid så att den försöker stöta ut livmoderslemhinnan?

Samtidigt kan jag ju inte låta bli att hoppas, har ju inte haft så jättemycket blödning än och Dr sa ju att det kan gå  bra fast embryot var så litet. Men det är klart; symtom som har slutat, embryo som är för litet och blödning... tre saker i kombination är ju inte bra.
    Min bebis var bara i dag Ca. 1 cm men var mycket svårt att mäta då det var mkt svårt att se
  • Mammiztill2

CLEO

jag har inboxat bilden då jag väntade min dotter i v. 5+5

Linnea H skrev 2010-11-08 13:21:15 följande:
    Nej, slutade med Progesteron för länge sedan.
    Det var ca 7mm, borde ha varit 12-15 tror jag.

Kom på att idag är så att säga den dag jag skulle fått mens denna månad om jag inte hade varit gravid, är det lättare att få MF just då? dvs är kroppen kvar i menscyklerna fast man är gravid så att den försöker stöta ut livmoderslemhinnan?

Samtidigt kan jag ju inte låta bli att hoppas, har ju inte haft så jättemycket blödning än och Dr sa ju att det kan gå  bra fast embryot var så litet. Men det är klart; symtom som har slutat, embryo som är för litet och blödning... tre saker i kombination är ju inte bra.
    De finns faktiskt dem som kan få en liten blödning i samband med då de skule ha sin menstruation.
    Mitt ex mamma hade detta i ett par månader.
  • Mammiztill2

Nu ska jag   f ö r s ö k a  att inte oroa mig ang bebis längd av 3 anledningar

1) Det var svårt att mäta
    2) Då jag väntade mitt barn, då jag var i vecka 9 8+4 var hon 16 mm.
    Idag är jag i v.8 7+5 och bebis var ca 10 mm (det är sex dagar och det borde vår lille kämpa hinna växa sig till med)
    3) Jag  blir bara orolig och mår dåligt, och jag vill njuta av att min bebis hjärta slår=lever.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011