• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Har faktiskt nu fått ta en Lergigan Comp för mitt illamående, förhoppningsvis ska jag inte bli helt däckad utav den, som man bli av vanlig Lergigan.
    Men sen är jag redan hela tiden trött.

Hoppas ni andra mår bra?!

• Mammiztill2
    Tessi007 skrev 2010-10-27 18:36:38 följande:
    Testa igen och ringde in resultatet, fick tid för VUL 17/11, så det är bara att vänta! 

Håller med Frida, man måste vara positiv och fokusera på att vi faktiskt är GRAVDA!!! Glad 

Om någonting händer då får man ta det då, inget att gå och oroa sig för  nu. 
    Härligt med GODA nyheter, blev lite orolig ett tag.. Då påbörjar du nedräkningen nu tills ni ska få se er lilla bebis
  • Mammiztill2
    Piggelin80 skrev 2010-10-27 18:46:16 följande:
    Läste om era symtom och vet precis hur man analyserar...

Jag var med om något JÄTTESKUMT igår! För en och en halv vecka sen mådde jag så ILLA, hade ömma bröst och kände mig allmänt gravid =) Åt postafen och var jättehängig. Men så i måndags förra veckan (8+0) vaknade jag och illmåendet var borta... brösten oömma.... och jag kände mig pigg! Var livrädd i flera dagar. Pricken över i var att jag fick SÅ ont i magen (typ mensvärk) i flera dagar (torsdag till igår) och fick igår en färgad flytning... så jag bokade en akut VUL-tid.

Mina tidigare VUL har visat ett levande foster med pickande hjärta som sett bra ut, och en avstannad tvilling... som de var noga med att informera att det kunde jag komma att få missfall på eller så skulle det tillbakabildas! Så jag tröstade mig med det och tänkte kanske det är missfall på tvillingen och dörför jag mår så här. Hur som helst kom in till akuten och de tyckte inte det lät lovande. Hoppade upp i gynstolen för 100000000.e gången och grät! Säker på  att det var slut på graviditeten. Helt plötsligt står tre läkare där med stora ögon och kollar medans den ena utrbrister... "Men det är ju TVÅ!".

Så med andra ord! Tvillingen hade kommit igång och var nu lika stor som den andra =)))) O där låg jag... CHOCKAD! Från att tro missfall till att vänta TVÅ som ser ut att må bra (9+0)! Lite små men de såg bra ut. Själv såg jag inte mkt mellan tårarna men min man sa att det var två små som rörde på sig med pickande hjärtan! Vi är fortfarande jättechokade. Min man drömde till och med inatt om att allt var två. Allt han såg och allt han gjorde var två...haha!

Det jag vill ha sagt är att symtom verkar verkligen komma och gå! Idag är brösten lite ömma igen och jag känner mig trött, annars inget. Alla behöver tydligen inte må illa och även om man gör det så verkar det kunna gå över hux flux =)
    Men jag vet hur det är... Nu försöker jag lugna er... men om några dagar är jag säkert nojjig igen... hehe! Hjärta
    Ojoj herre gud! läste om dig i något forum som du skrev och att de nu var 2 igen.. herre gud! vad har ivf kliniken sagt om de?

Dubbelt Grattis gud så roligt
  • Mammiztill2
    MIKS skrev 2010-10-27 18:45:53 följande:

I morgon ska jag göra det efterlängtade ultraljudet. går även då in i v 8.
    Jag vet att det inte hjälps men jag känner mig super nervös.

( Och vår son fyller 4 år i morgon)

Plutt börjar bli stor
    Håller tummar och tår för dig, er i morgon vilken tid ska ni vara inne
    känner känslan som dig är själv super nervs fast de r ett par dagar kvar.
    Önskar er all lycka till i morgon.
    Satte de tillbaka 1 ägg på dig?!
    Hur många dagar var det odlat?!  är du 7+0 i morgon då?! jag kommer vara det på tisdag
  • Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2010-10-27 18:57:05 följande:
    Har haft fullt upp här idag med dottern och hennes kusin. Blev lite väl bra men snäll som man är säger jag inte nej till att vara barnvakt. Hade kanske inte trott att det skulle bli nästan 7 timmar, puh. TVå busiga 1,5-åringar.

Hur gör ni andra som har små barn hemma, undviker ni att bära dem eller kör ni på som vanligt?
    Tycker det är lite obehagligt och ömt i magen när jag bär henne. 
    Mitt barn är 5½ år, men jag bär inte tunga matkassar badar ej inget sex, inget studsande/hoppande så ja följer inte med till familjegympan.
    Har blivit avrådd de 2 sista graviditeterna att undvika sånt.
    En 1 ½ åring är lite svårt att säga nej till, en 5.5 åring på 18 kilo blir på tok för tungt för mig, men då hon behöver tröst så sätter jag mig ner på benen och gosar och pussar henne.
    jag får tyngdkänsla i underlivet om jag bär en matkasse, känns inte bra och de känns inte bra att inte kunna skta hemmet och alla mina "sysslor" som jag brukar göra.
  • Mammiztill2
    MillaPo skrev 2010-10-27 18:59:24 följande:
    Piggelin80: Jisses vad härligt och vad förvånande!! Grattis!

Vi e många som ska på VUL nästa vecka och alla går vi som på nålar fram tills dess tror jag. Nästa vecka bara SKA gå strålande för oss alla på VUL Skrattande

Just ja jag ska på på första BM mötet imorgon, tror dom kallade det för hälsosamtal.Glad
    Vad roligt då får du säkert en bok som heter "vänta barn".
    Spännande när ringde du BM mottagningen?!

jag har inte vågat ringa någon BM, men denna gången ska jag nog gå på sjukhuset ifrån början  någon mil här ifrån än gå på min lokala BM mottagning.
    Tanken är att min gyn dr som följt mig genom åren som nu blivit chef ska ha hand om mig och utse en BM som kan tänkas passa mig och mina behov för att de ska bli så bra om det bara går.
    så gulligt av honom att jag får vara en av de få patienter han kommer ta emot. Men han vet hur jg fungerar, och allt som har hänt. De är nog säkrast så för honom att de blir han som tar hand om mig

Tror jag kommer ringa på tis/onsdag nästa vecka, så fort jag vet att allt står rätt till
  • Mammiztill2
    LindaBell skrev 2010-10-28 09:15:26 följande:
    Ska vi ta och ordna en VUL-lista, vi är så många som har VUL nästa vecka och när vi sett våra små bebisars hjärta slå så kan vi lägga till ett fint Hjärta i listan när vi varit, det är ju det vi alla längtar efter.
    Vad säger ni?
    Låter bra

Tisdag den 2 November: Mammiz81  (kl 11.30)
  • Mammiztill2

Någon som börjat få dålig hud som jag har?!
    usch som jag börjar se ut..
    Ansikts mask i kväll

• Mammiztill2
    VUL-lista Hjärta

Mumsa73: 1/11
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)
    Mammiz81: 2/11  (vecka 7+0)
    MillaPo: 3/11 , kl 11.30. (v. 7+6) 
    Toyota10: 12/11 (vecka 8)
  • Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2010-10-28 11:12:18 följande:
    Jag är i vecka 6+3 idag och det känns inte lika bra längre. Med det menar jag att jag inte är lika utslagen längre. Är det kört då? Det började igår då jag mådde lite bättre. Och så har jag gått från att vara hård till lös i magen. Inget blod än dock. Jag är trött och mår illa men kan vara uppe mer än innan. Jag gillar ärliga svar!
    jag gick från hård till lös en dag för att sen slå tillbaka igen.
    tar du progestoron fortf? (förlåt dåligt minne)
    de är väl jätte bra att att du mår illa
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011