• Smulans

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

TUL idag gick bra. Lillkillen väger ca. 1994 g och ligger på +3 % i förhållande till sin vecka+dag.

Han ligger dock i säte för tillfället. Han har fortafrande lite tid att själv vända sig rätt, annars får vi ta ställning till vändningsförsök eller snitt. Jag som är så laddad inför förlossningen vill helst undvika snitt, men om det är vad som krävs för att han ska komma ut välbehållen så får det vara så.

Han låg med ansiktet inåt och ville inte alls visa sig. Sina ädla delar visade han däremot gärna upp... Det var så mysigt att de den lille krabaten, även om jag inte fick se hans ansikte så tydligt.

• Smulans

StorLängtan, skönt att allt är bra och att bebben är fixerad och klar Tänk att du är så nära nu!

Strax, bra att du tar det lugnt framöver. Lycka till på UL!

Hur går det för de nyblivna mammorna och bebisarna?

• Smulans
    Mammiztill2 skrev 2011-05-11 21:15:35 följande:
    Hej. Idag blev min pojk en vecka gammal. Vägde idag 1470gram. Amnings tränar honom men är trött men han är duktig. Har fortfarande ont i mitt operation sår.
    Hoppas såret läker som det ska och att lillkillen fortsätter växa som han ska. Kram på er!
  • Smulans

Härligt att ni får komma hem, Mammiz!

• Smulans

Jag har varit hos BM idag i 33+4. Lillkillen hade vänt sig rätt, så nu hoppas jag han ligger kvar med huvudet neråt

SF-mått: 32 cm
    Hjärtljud: 140
    Blodtryck: 125/80
    Vikt: -0,6 kg (totalt +4,3 kg)

Hoppas alla får en trevlig helg! Nu ska jag lägga mig på terassen och läsa förlossningsbok

• Smulans
    StorLängtanEfterLiten skrev 2011-05-23 09:31:35 följande:

Smulans: Ååh vad bra att lillkillen vänt sig rätt. Håller tummarna för att han stannar i det läget nu! Skönt att allt såg bra ut hos BM. Men vad lite du har gått upp! Jag har gått upp 12 kg Glad

Hehe, nä ingen bebis ännu..... 2 v kvar om den lill* nu tänker komma vid utsatt tid.......men jag kan ju också ha typ 4 v kvar. Inga förvärkar ännu, allt lugnt, så det känns inte som att det är något på gång inom det närmsta i alla fall.

Jag har haft turen att må bra under hela graviditeten, så jag har kunnat träna som vanligt. Dessutom har jag inte haft några onyttiga cravings. Jag tror dock jag gick upp ett par kilo under IVF:en, så jag var kanske inte helt på matchvikt från början

Tänk vad nära du är nu! Nu är ju den lill* färdigbakad och kan i princip komma när som helst!
  • Smulans

Akkie, jag håller också tummarna för att bebisen ligger på rätt håll imorgon!

StorLängtanEfterLite, inga känningar än?

• Smulans
    Akkie77 skrev 2011-05-27 09:26:06 följande:
    StorLängtanEfterLiten o Smulans - tack för era hållna tummar.

De hjälpte dock inte Obestämd Skitungen sitter fortfarande upp så nästa vecka bär det av till förlossningen för vändningsförsök. Om nu inte något mirakulöst händer i helgen...

Så vi får se vad som händer....
    Mäh!? Lilla busunge

Hoppas h*n vänder sig åt rätt håll till slut, med eller utan hjälp.
  • Smulans

StorLängtanEfterLiten, wiii nu har ni snart er bebis hos er! Spännande!

• Smulans

Frida, vad härligt att lilla tjejen växer och frodas! Skönt att ni får vara på hemsjukhuset.

Angelica, vi lyckades på första försöket (långa protokollet med ICSI pga manlig faktor).

Strax, vi har också monterat spjälsängen och jag blir alldeles varm i hjärtat varje gång jag ser den. Igår började vi tvätta lillkillens kläder, det är helt overkligt att det snart kommer en liten person som ska ha de pyttesmå kläderna Hjärta 

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011