• Smulans

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Äsch, jag skrev ett inlägg som försvann.

Mammiz, Frida och StorLängtanEfterLiten, jag håller tummarna för att era små bebbar växer till sig innan det är dags att komma ut.

Hoppas ni andra har det bra och njuter av våren.

• Smulans

StorLängtan och Cleo, vad skönt att bebisarna ligger inom det normala.

Sist jag var hos BM låg mitt SF-mått något över medelkurvan men inom det normala. Jag vet dock inte hur stor bebisen är. Vi har UL den 10 maj så vi får väl se då. Men jag får ofta höra att magen är stor

Imorgon ska jag på glykolbelastning hos BM. Jag vet inte om de även mäter magen och lyssnar på hjärtat också, jag hoppas det!

• Smulans
    Mammiztill2 skrev 2011-04-12 09:19:19 följande:

idag är ja i vecka 29+6 ja är på flödes ultraljud 2 ggr i veckan och ctg varje dag. Har svårt att tycka de är skönt att vara inlagd. varje dag man förlorar med sitt barn hemma är så dyrbart.

Jag förstår det

Det måste vara jättejobbigt. Det positiva är väl att det verkligen har koll på dig och bebisen.
  • Smulans
    Smulans skrev 2011-04-14 10:41:31 följande:
    Imorgon ska jag på glykolbelastning hos BM. Jag vet inte om de även mäter magen och lyssnar på hjärtat också, jag hoppas det!
    Jag ska på GLYKOSbelastning, och ingenting annat
  • Smulans
    Mammiztill2 skrev 2011-04-14 11:08:36 följande:
    SMULANS, hoppas de går bra i morgon på Glukos belastningen Kram
    Tack och kram!
  • Smulans

Frida, usch vad jobbigt med all oro för er. Jag håller tummarna för er lilla tjej. Som de andra redan har skrivit, läkarna är ju oerhört duktiga och allt kommer säkert att gå jättebra. Men jag förstår att det måste vara skitjobbigt. Kram!

Mammiz, något nytt om er lilla bebis? 

• Smulans

Glukosbelastningen i fredags gick bra, det smakade helt ok med en halv citron i.

Vecka: 28+4
    Hb: 128
    Socker: 4,3 
    Hjärtslag: 142
    Sf-mått: 27 cm
    Total viktuppgång: +3,5 kg

Jag har varit påskledig sedan i fredags, nu ska jag ut och gå långpromenad med hunden i det underbara vädret.

• Smulans
    MillaPo skrev 2011-04-19 12:09:14 följande:
    Sticker in huvudet en sväng här hos er igen tjejer.
     Tänkte bara medela att i fredags var det VUL o det slog ett litet hjärta hur fint som helst. Så nu hoppas vi att det går åt rätt håll o att liten växer som vi vill så att det kommer uten en liten runt den 29 november! 
    Kram på er tjejer o stor lycka till med era små!
    Grattis! Vad roligt!
  • Smulans

Oj vad mycket dramatik i tråden! Kram till er som är inlagda, skönt att de har full koll på er i allafall. Jag hoppas alla små bebbar växer sig stora och starka innan de kommer ut.

Här är det inte så mycket nytt. 30+2 idag och jag mår fortfarande jättebra, inga sammandragningar eller krämpor *peppar peppar*. Vi hämtade vagnen och babykorgen förra veckan samt köpte spjälsäng. Det är full aktivitet i magen och den börjar bli ordentligt stor nu. Mysigt!

• Smulans

Skruttfia, hoppas du får bra info av narkosläkaren och att allt går bra. Kram!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011