Mammato2 skrev 2011-11-16 21:36:14 följande:
Jag har en fråga vi ansökte om barnförsäkring hos folksam, dem säger att dem tar emot alla även förtidigt födda våra tvillingpojkar föddes i v31+5, en hade cpap i 3dagar annars allt ok.
Nu fick jag papper från folksam som säger att vi inte kan få den barnförsäkring vi ansökt om men att vi kan få en barnförsäkring med kvalificeringstid, och med det menar dem att vi får ett begränsat skydd det första halv året men att dem ersätter läke och resekostnader.......vad fan är detta för skit företag jag är så arg just nu dem har gått ut med att alla är välkommna hos dem men icke......
Någon som har koll, vilka företag tar emot, anledningen att vi tog folksam var att dem har ett bra skydd.
Har du sökt hos alla bolag - annars gör det. Vi fick napp på femte försöket och det var hos det bolag där vi hade villa och bilförsäkring sedan tidigare.
Men jag skulle ha tagit den där försäkringen hos Folksam om det är den enda som erbjuds, eftersom den verkar övergå i en vanlig försäkring senare. De andra bolagen vill oftast att man återkommer efter 1,5-5 år och det är en ännu längre tid att vänta.