• Längtar efter barn

Prematur och barnförsäkring?

Är det någon här som har fått en barnförsäkring på erat prematurbarn?

Vi kunde inte teckna hos trygghansa för att dottern vägde mindre än 1300gram vid födseln enligt 2 st på telefonen. Den informationen står ju inte någonstans hos något försäkringsbolag. Hur fan gör vi nu?

Hur har ni gjort??

• Svar på tråden Prematur och barnförsäkring?
  • eilien

Vi har försäkring hos länsförsäkringar, dotter född v 32+5 vikt 2060 gr.  CPAP 3 dygn sen inga övriga kompikationer. Inga problem att försäkra henne. Har förstått att det är svårt att försäkra barn som är födda före v 30 och vägde under 2 kg eller var det under 1500 gr? minns inte riktigt. Men som flera sagt skicka ansökningar till flera bolag och så får man hoppas på napp någonstans.

• Längtar efter barn

Det enda som ville försäkra henne var "förenade liv".

Alla andra sa ifrån när de fick veta hennes vikt. Rynkar på näsan
    Det tycker jag var väldigt dåligt med tanke på att det var det enda det hängde på.
    Hon har inga andra problem..
    Ni andra har väldig tur...

• Shea 1

Om ni är lärare har ni tur för Lärarförsäkringars barnförsäkring är väldigt bra. Det är Folksams försäkring i botten + att den ger högre ersättning (kan ej detaljerna).

Vi blev nekade barnförsäkring av andra skäl, då kunde vi teckna lärarförsäkring istället.

• Majsan1974

Min son är född 32+6 vägde 1626gr inga komplikationer. Vi fick försäkring hos Trygghansa.

• SaraDK

Har hört att Ace Europe ska vara bra...

• nataliarivera

min dotter föddes i v31 vägde 1647 och vi har tecknat försäkring hos trygghansa, fixade det ca 1 månad efter att hon fötts...

• Längtar efter barn

Trygghansa har tydligen en viktgräns vid 1300g nånting. som dom själva säger men man kan inte själv hitta det kravet någonstans. Det tycker jag är dåligt för då måste man ansöka, vänta och duskutera när man istället kan leta fram och läsa INNAN man ansöker hos dom.. inte vad man orkar när man ligger på sjukhus

• Toffeeluv

Vår tjej kom 9v för tidigt, vikt 1605 och det var inget problem att försäkra henne i Skandia. Dock fick vi avslag på att försäkra henne för en tilläggsförsäkring om medfödda sjukdomar som tex adhd och anorexi.

• Joggi

Jag har en fråga om jag får stjäla tråden en sekund..

Dottern är 10 Månader nu och är försäkrad genom facket sålänge.. Men har funderat på att ringa försäkringsbolaget (folksam) och om dom nekar - Hota med att byta försäkringsbolag helt! Tror ni att dom böjer sig då? Har ju ALLT försäkrat via Folksam.. Hus, bilar, moppe, hund, familjen... Har hört att dom kan böja sig om man hotar att byta.. Hon är ju inte nyfödd lixom..

• Niiskuneiti
    Shea 1 skrev 2010-12-17 12:42:20 följande:
    Om ni är lärare har ni tur för Lärarförsäkringars barnförsäkring är väldigt bra. Det är Folksams försäkring i botten + att den ger högre ersättning (kan ej detaljerna).

Vi blev nekade barnförsäkring av andra skäl, då kunde vi teckna lärarförsäkring istället.
    Jag hade den gravidförsäkringen och fick ut ersättning då det blev sjukhusvistelse för min dotters del då hon föddes i v. 32. Sen tecknade jag barnförsäkringen där också. Men jag hade inte försökt annanstans, då den är genom folksam och verkar ok. Kanske hade funnits bättre alternativ? Men jag tyckte det fungerade så bra med gravidförsäkringen att jag tecknade barnförsäkringen hos dem också.
Svar på tråden Prematur och barnförsäkring?