• MollysMamma

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Hej!
    Idag nådde jag -10 kg!!! Är riktigt stolt & glad. Hoppas bara att förmiddagen fortsätter lika bra!!!
    Kraaam

• MollysMamma

GRYMT!!! Grattis!!! Så jävla bra vi är!!! he he

Kram

• MollysMamma

Hellu!!! Hur är det? Hur går det för dig?

Här har det gått riktigt segt med medicinerna, dem har pumpat i mig högre doser och jag är framskjuten en vecka... Men nu äntligen har vi fått tid till kliniken, på måndag, för äggplock. Nu är andra resan igån ordentligt! Jag lever på HOPPET!!!Hjärta
    Kramen

• MollysMamma

Hej!

Grattis till viktnedgången!
    Ja vi har ju varit i Uppsala idag och plockat ägg, tyvärr gick det väl inte så bra. Är ganska nedslagen faktiskt. Vi får nu hoppas på kvalitet istället för kvantitet, dem fick endast ut 3 bra ägg. Får ringa imorgon och höra hur det har gått och så har vi fått en tid för återinförande på onsdag. Usch va jag är orolig, inge roligt att känna så här.

Hoppas åxå att det kan vara ett litet guldägg bland dessa få.

Kram

• MollysMamma

Hej. Ja alltså det är ju alltid bättre med fler ägg men det är ju heller inte bra att få jätte många och vara överstimulerad. Första gången fick vi ut 10 st och 3 blev befruktade så därför kände jag mig väldigt nedslagen när vi nu bara fick ut 3. Men det är ju kvalitet som räknas och det behövs ju faktiskt bara ett Flört

Ja vi ska tillbaka imorgon. Jag ringde dem tidigare för att höra hur det gått med våra ägg och alla har blivit befruktade!!! Är så glad! Hoppas nu bara att vårt guldägg finns där och blir här för att stanna den här gången och att dem andra två är starka nog att frysas in.

Tack så mycket! Tänker på dig me och hoppas att din kropp sätter fart nu när den märker din fantastiska förändring!

Kramar tillbaks! /Sandra

• MollysMamma

Gravid?! Ja enligt doktorn iaf!!! Hjärta
    Känns hel lustigt, precis som förra gången, kan inte riktigt förstå det. Måtte det vara här för att stanna.
    Våra 3 ägg hade alla blivit befruktade, men endast ett hade delat sig starkt och fint. Så inga i frysen denna gång, men vaddå!!! Det är ju det jag får ruva på som är huvudsaken Glad Får verkligen hoppas att detta är vårt guldägg!!!

KRAMEN

• MollysMamma

Hej! Man hamnar på en platå ibland. Gäller då att inte ge upp! Du passerar den snart och det börjar röra sig nedåt. Glad

Förut var det 3 landstingsförsök som är gratis, men förra året ändrades "lagen" och det sänktes ned till två försök. Jag tror det var förra året eller om det var året innan det. Har iaf en väninna som gjorde utredning och dem "missade" sin start med en månad och fick därför "bara" två gratis försök. Sen vet jag ju inte om det är olika i olika landsting men det är vad jag kan svara dig på nu.

Ja nu får vi hoppas det stannar här inne! Har varit och simmat nu på morgonen, så man hoppas att det inte trillade ut i bassängen!!! Flört

Ha det gött!!! Kram Kram

• MollysMamma

Självklart hoppas jag att ni slipper den här tunga resan. Men jag förstår absolut ditt tänk. Vi har pratat väldigt mycket jag och min partner, om allt som rör det vi går igenom. Vi har ändå kommit fram till att ta ett steg i taget. Ta försök 1 och sen försök 2 i sin takt. Lyckas det ändå inte, tar vi nästa beslut då.
    Istället för att planera framåt och då tänka negativt, som det då blir.
    Blir det nu så att detta inte fungerar så är vårt nästa tänk och steg att tillsammans bestämma ett X antal försök som vi är villiga just nu att göra, (allt beror ju helt på hur mycket man orkar), innan man sätter igång. Att liksom ha satt en gräns.

Det är tungt att tänka så men vi känner att det känns bäst. Förhoppningsvis slipper vi!

Kram

• MollysMamma

Tack det är bra. Svårt att inte tänka på vad som komma skall dock. Varje toabesök är nervöst för jag vill ju inte blöda...Varje dag som går är en dag närmare test. Spänd förstås för jag hoppas ju och önskar att det ska vara vår tur den här gången Glad
    Är sämre med viktväktarna nu, har tappat lite motivation men jag simmar ff 3 ggr i veckan och det är jag stolt över.

Hur mår du själv och hur går det med hälsan? hi hi Skål

Kram

• MollysMamma

Linedance! Ja det kanske är kul Glad
    Usch man kan inte ligga på topp hela tiden, det orkar man inte!

Kramen

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.