• Aristokatt

Min Son är inne på Flashback, hjälp?

Registrerade mitt konto bara för att skriva det här, men brukar läsa här jätte ofta.

Var NYSS inne på sonens rum och såg att han var inne på flashback, frågade honom vad det var för sida (JA jag VET att det är ett forum för knark/kriminalitet) och han sa att "det är inget speciellt, en sida för datorspel typ" och stängde ner.

Vad gör jag nu? får nästan panik.

Pappa vägrar ta det seriöst....

Vad skulle ni gjort? fungerar det att förbjuda honom att gå in där? 

• Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?
  • Zitah

det är ju bara en sida som har massa olika forum där man diskutera om allt möjligt.. oroa dig inte!

Älskade dotter Jolina <3
  • Bedhead

Flashback är ett forum för tonårspojkar och förvuxna dito. Inget ställe där riktiga brottslingar och knarkare hänger, men däremot de som vill framstå som sådana. Oroa dig inte.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • kcs

dwt är inget dåligt med den sidan tycker jag tycker allmänt att det är en rolig sida om man gillar att läsa om kriminalitet.... inget du ska vara orolig för tycker jag...

• Zitah
    Bedhead skrev 2010-09-17 22:10:25 följande:
    Flashback är ett forum för tonårspojkar och förvuxna dito. Inget ställe där riktiga brottslingar och knarkare hänger, men däremot de som vill framstå som sådana. Oroa dig inte.
    "framstå som sådana".. va? Man kan snacka om allt mellan himmel o jord på den sidan.. inte bara kriminalitet från en brottslings synvinkel precis..
    Älskade dotter Jolina <3
  • LadyLi
    Bedhead skrev 2010-09-17 22:10:25 följande:
    Oj,vad det där inte stämmer.
  • Aristokatt

Han ska gå och träffa sin kompis snart, visst är det lugnt om jag kollar historiken på hans dator?? man vill ju ändå ha koll

• Miss Cee

Om något så kan du ju undvika att gå i taket och istället hålla en öppen dialog och visa dig intresserad av vad han diskuterar/läser om på Flashback. Om han märker att du inte tror att han blir Hells Angels medlem efter en halvtimme vid datorn ;) så kan han säkert förmås att ge sin mamma en guidad tur om hon frågar på rätt sätt.

Det finns lika många fullständigt seriösa diskussioner på Flashback som det finns korkade sådana. Bara att han bevistar en viss hemsida är inget du ska dra för stora växlar på.

• Aristokatt

HÄR var han inne:

Åkesson kringgår utestängningen — egen slutdebatt ikväll
    Starcraft 2 - Multiplayertråden
    Hearts of Iron 3 anonserat
    Wc3 Dota
    Nybörjarfrågor ställs här [Stora noobtråden]

Nån som kan hjälpa mig?? Verkar lugnt tycker jag ändå, känns otroligt skönt Solig fattar inte sista bara, vad är "noob"??

• Idun

verkar ju vara precis som han sagt att han använder sidan för att prata datorspel. Du behöver inte oroa dig. Vad är det som gör att du tror att han dras mot kriminalitet? 

Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?