• Aristokatt

Min Son är inne på Flashback, hjälp?

Registrerade mitt konto bara för att skriva det här, men brukar läsa här jätte ofta.

Var NYSS inne på sonens rum och såg att han var inne på flashback, frågade honom vad det var för sida (JA jag VET att det är ett forum för knark/kriminalitet) och han sa att "det är inget speciellt, en sida för datorspel typ" och stängde ner.

Vad gör jag nu? får nästan panik.

Pappa vägrar ta det seriöst....

Vad skulle ni gjort? fungerar det att förbjuda honom att gå in där? 

• Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?
  • snuppis

på flachbacks kan man diskutera allt precis som här på familjeliv jag är med där, det är ett forum

• L02

Haha, flashback är ett vanligt forum, de är absolut inte bara "ett forum för knark/kriminalitet".
    De finns ju tex katigorier, Data & teknologi, Kultur, Livsstil osv!

• Milkev
    APPLÅDER till dig Lillebäcks mamma! 

Lillebäcks mamma skrev 2010-09-18 12:37:46 följande:
    För det första; TS du verkar ju vara tillräckligt tekniskt kunnig för att klara av att ta dig ut på familjeliv, hur svårt är det att bara googla fram flashbackformumet och själv ta dig en titt på vad det handlar om?
    Jag tycker att familjeliv är ett minst lika "illa" forum som Flashback - tar du mycket skada av att vara här?

För det andra: Idag är datorer som dåtidens dagböcker. Jag vet inte med vilka argument du rättfärdigar att du inte respekterar din sons privatliv, men det är inte okej! Hade du läst hans dagbok med om den hade legat framme? Om så mitt barns dagbok låg öppen på köksbordet så hade jag bara stängt den och lagt undan den.
    Tycker du att det är okej om din son läser din post och dina meddelande på din mobil?  
    Man får inte respekt om man inte ger det tillbaka.

För det tredje: Din son verkar vara ytterst harmlös och väluppfostrad. En vettig kille helt enkelt. Han inte bara skippade allt det där andra smaskiga som finns att läsa om på forumet - han var dessutom ärlig mot sin mamma när hon undrade vad han gjorde. Och vad fick han för det? Disrespect.
    Hade jag varit du så hade jag gått raka vägen och bett om ursäkt!

Själv är jag inne på Flashback rätt var det är. Då hamnar jag ibland på trådar om all möjlig skit, eftersom jag kollar där på skvaller om sådant som står i tidningarna. Skulle någon kolla min historik så skulle det förmodligen se ut som jag var både kriminell och med konstiga sexuella läggningar.

Respektera din son, det är han värd - han respekterar ju uppenbarligen sin mamma tillräckligt för att inte ljuga för henne.
  • HelenaMaria

TS: Sluta snoka runt! Själv föredrar jag Flashback framför Familjeliv, just för att man slipper all politisk korrekthet där. Sedan är det ganksa kul när de driver med FL också..
    Visst man kan läsa om det mesta på FB men det är så det går till nuförtiden, bara till att acceptera. Din son blir varken missbrukare eller kriminell för att han hänger på FB, det är knappast FB som gör folk kriminella utan oftast deras livsbagage.

Så, nu återgår jag till FB. bye bye

• Mandi74
    Uncle Frank skrev 2010-09-18 15:21:22 följande:
    I det läget hade jag som tonåring förlorat allt förtroende för föräldern.
    Snokar du i hans garderob också?
    Även om han t.ex. är inne i forumdelen för droger, behöver det nödvändigtvis inte betyda att han brukar eller vill bruka droger.
    Det kallas nyfikenhet och är helt normalt, i synnerhet bland unga.

Jag har hängt på Flashback i 5-6 år (Registrerade mig dock i fjol. Är nu 21 år.), och det är just därifrån jag fått en stor del av den kunskap inom många ämnen som jag idag bär på. Jag kunde även på högstadiet och gymnasiet uttrycka mig bättre i skrift än de flesta, enbart p.g.a läsning på Flashback.

Jag vill inte ens veta hur jag sett ut om jag hade hängt på Familjeliv under den perioden.
    Håller med, väldigt respektlöst..
    Brevis esse laboro, obscurus fio
  • gutegirl
    exiteme skrev 2010-09-18 21:00:01 följande:
    Ja, visst finns enstaka trådar om samma ämnen, men de är bara en droppe i havet om man jämför med Fl!
    Det beror på att alla sådana trådar klistras ihop. Så fort nån startar en sådan tråd flyttas den till den tråden.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • exiteme
    gutegirl skrev 2010-09-18 21:21:58 följande:
    Det beror på att alla sådana trådar klistras ihop. Så fort nån startar en sådan tråd flyttas den till den tråden.
    Borde vara så här också. Så slipper man alla trådar med "ärjaggravidförjagharflytningargrymtgodissugenbröstenspännerjagmårillaelleannatsymptom fastän jag och maken/sambon barahade sex för en halvtimmesedan, men jag har inte råd med ett graviditetstest"!
  • Rakad Apa
    Aristokatt skrev 2010-09-17 22:07:15 följande:
    Registrerade mitt konto bara för att skriva det här, men brukar läsa här jätte ofta.

Var NYSS inne på sonens rum och såg att han var inne på flashback, frågade honom vad det var för sida (JA jag VET att det är ett forum för knark/kriminalitet) och han sa att "det är inget speciellt, en sida för datorspel typ" och stängde ner.

Vad gör jag nu? får nästan panik.

Pappa vägrar ta det seriöst....

Vad skulle ni gjort? fungerar det att förbjuda honom att gå in där? 
    du VET ingenting
  • Rakad Apa
    blackpuma skrev 2010-09-18 16:48:56 följande:
    Sandlådan ? hhmm nej.
    I så fall ... ursäkta mig ...
    HAHAHAHAHAHAHAHAHALOLOLOLOLOHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Räknar kallt med att sonen kommer snart skapa en tråd på flashback, "hjälp min psykopatmorsa har reggat sig på psykliv"
Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?