• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Decembra

Hej på er!

Har tempat förrut med mina två första barn och märkte att det blev lite lugnare när man visste lite mer när/om man haft ägglossning. Kör med stickor också för att bekräfta det. Vi försöker få oss en liten trea och har haft 4 försök som inte gått vägen. Fick ett ma i somras i v.17 så vi har försökt på nytt efter det.

• AMC80

Hej!

Jag hoppar in här tänkte jag. Är 30 år och nygift och har försökt bli gravid sedan november 2010. I december så började jag mäta temperaturen och blev medlem på ff för att säkerställa när ÄL sker. Hittills ser kurvan inte rolig ut, men den ska bli bättre till nästa månad. Då ska jag börja äta rosenrot, ta tempen vaginalt och mäta på samma tid varje dag. Hittills har jag mätt oralt precis är jag vaknat och det har varerat en del nu under jul och  nyår.

Jag letade några sidor bakåt för att lägga in kurvan, men hittade inget, Ska jag leta mer eller har jag missat var jag ska lägga in mig?

• AMC80

Detta känns som en väldigt dum fråga. Hur långt in sätter man termometern om man ska tempa vaginalt? Det är ju inte så att tungan bestämmer längden då. Alltså jag vet inte, och jag vet inte hur långt de som empar rektalt ska ha termometern heller så jag kan inte jämföra med det.

• MiAmore

Hej tjejer! Nu är vi hemma från några underbara och minnesvärda dagar på Lalandia i Danmark. Åkte i torsdags och kom hem nu för ca en timme sedan. Milo fullkomligt ÄLSKADE att bada där och var nästan helt orädd! Något som överraskade oss båda positivt. Han har inte varit så förtjust i att bada på badhus tidigare nämligen.

Har Bim på fred och har fram tills igår haft ovanligt lite flytningar. Dem började öka i mängd igår. Något jag där emot har ovanligt MYCKET av, är finnar. Det har poppat upp finnar lite här o var både i ansikte och på överkropp. Inte speciellt roligt alls faktiskt. (men är det pga graviditet så står jag självklart ut med detta ) Förutom detta så har jag dem vanliga symptomen; bröst som värker, mage som känns svullen på kvällarna och lite molande värk här o där. Vet inte vad tempen ligger på eftersom att jag inte tempat mig när vi varit iväg. Ska bli spännande att se vad den visar imorgon bitti.

Hur är allt i tråden annars? Har det blivet några plus?

♥Milo 090107♥
  • Decembra

Härligt med semester! Mina pojkar älskar badhus ena dagen, för att inte tycka det är så skoj den andra Tänkte åka till Gustavsvik i Örebro för att se om de gillar det lite bättre. Lite mer äventyrsbad än simhallen i Karlstad

---

Mina äl-tester verkade inte vilja ge fullt utslag, jag kanske missade stegringen eller så. Men så här såg de ut och jag tolkar 1/1 som det starkaste så att äl kanske var den 2/1...

Äl nyår 10/11

För tempen steg efter 1/1 också... www.fertilityfriend.com/home/32b2e6

• MiAmore
    Decembra skrev 2011-01-03 11:04:01 följande:
    Härligt med semester! Mina pojkar älskar badhus ena dagen, för att inte tycka det är så skoj den andra Tänkte åka till Gustavsvik i Örebro för att se om de gillar det lite bättre. Lite mer äventyrsbad än simhallen i Karlstad

---

Mina äl-tester verkade inte vilja ge fullt utslag, jag kanske missade stegringen eller så. Men så här såg de ut och jag tolkar 1/1 som det starkaste så att äl kanske var den 2/1...

Äl nyår 10/11

För tempen steg efter 1/1 också... www.fertilityfriend.com/home/32b2e6
    Jag tycker att den första ser starkast ut?

EGO: Här gick tempen upp till 36,8 idag. Inte så mycket som jag trott o hoppats, men dock ett steg (till) upp sas. Idag har jag haft ont i magen o känt mig lite små illamående till o från, känner mig svullen om magen, kände av en svag yrsel i eftermiddags plus att jag fick en halsbränna utanför denna världen, i eftermiddags. Brösten värker fortfarande väldigt mycket. Åh vad man hoppas o vill!!!
    ♥Milo 090107♥
  • Decembra
    MiAmore skrev 2011-01-03 17:33:32 följande:
    Jag tycker att den första ser starkast ut?

EGO: Här gick tempen upp till 36,8 idag. Inte så mycket som jag trott o hoppats, men dock ett steg (till) upp sas. Idag har jag haft ont i magen o känt mig lite små illamående till o från, känner mig svullen om magen, kände av en svag yrsel i eftermiddags plus att jag fick en halsbränna utanför denna världen, i eftermiddags. Brösten värker fortfarande väldigt mycket. Åh vad man hoppas o vill!!!
    Ja, när jag fick det utslaget trodde jag att det skulle bli starkare/fullt på kvällen, så jag testade då också men fick svagare... sen blev det svagt några dagar och starkare igen på nyårsdagen. Mest sur över att jag inte fick fullt utslag alls och måste förlita mig på tempningen istället

Spännande med tempen, så länge den går upp eller iaf pendlar upp o ner 1 grad. Med tvåan började jag må illa ett antal dagar före bim men skyllde på allt annat. Det var just på morgonen jag kände av illamåendet. Håller tummarna för dig denna vecka o hoppas på plus sen! 
  • MiAmore
    Decembra skrev 2011-01-03 18:43:41 följande:
    Ja, när jag fick det utslaget trodde jag att det skulle bli starkare/fullt på kvällen, så jag testade då också men fick svagare... sen blev det svagt några dagar och starkare igen på nyårsdagen. Mest sur över att jag inte fick fullt utslag alls och måste förlita mig på tempningen istället

Spännande med tempen, så länge den går upp eller iaf pendlar upp o ner 1 grad. Med tvåan började jag må illa ett antal dagar före bim men skyllde på allt annat. Det var just på morgonen jag kände av illamåendet. Håller tummarna för dig denna vecka o hoppas på plus sen! 
    Ok. Men tempningen är rätt säker den med

Tack för tummarna, dem kan behövas *ler*
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*