• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-01 20:06:50 följande:
    Detta känns som en väldigt dum fråga. Hur långt in sätter man termometern om man ska tempa vaginalt? Det är ju inte så att tungan bestämmer längden då. Alltså jag vet inte, och jag vet inte hur långt de som empar rektalt ska ha termometern heller så jag kan inte jämföra med det.
    Ja av egen erfarenhet så vill jag propagera för att man inte bör föra in den alltför långt. Speciellt om man har varit "aktiv" i ägglossningstider innan. Vi låg på på kvällen och det var en blöt historia. (Jag fick mycket vätska och så hand bidrag dessutom). Nästa dag åkte termometern in (för sista gången). När jag skulle titta på den var den helt blank - dränkt till döds Skäms. Nåja, jag investerade i en annan modell av termometer efter det . Den har en lång slang med en termometerbit i änden på som man för in och så har man en display i andr änden att titta på. Jag rekommenderar varmt
  • Minnie69

Hand? ska vara "hans bidrag" låter ju puckat nu

• Minnie69

Typ - varför tar det sig inte när han ger mig handjobb hela tiden (Avd, varför försöker ni inte ha vanligt samliv istället med *hmm hmm* i 'hmm hmm hum* osv . Typ 14 år och undrar om jag kan ha blivit gravid för jag satt ner och pinkade på en offentlig toalett. Tänk om ngn hade masturberat där innan och en spermie kröp in Oskyldig 

• AMC80
    Minnie69 skrev 2011-01-03 19:20:29 följande:
    Ja av egen erfarenhet så vill jag propagera för att man inte bör föra in den alltför långt. Speciellt om man har varit "aktiv" i ägglossningstider innan. Vi låg på på kvällen och det var en blöt historia. (Jag fick mycket vätska och så hand bidrag dessutom). Nästa dag åkte termometern in (för sista gången). När jag skulle titta på den var den helt blank - dränkt till döds Skäms. Nåja, jag investerade i en annan modell av termometer efter det . Den har en lång slang med en termometerbit i änden på som man för in och så har man en display i andr änden att titta på. Jag rekommenderar varmt
    HAHAHAHA... Förlåt för skrattet, men det lät så roligt "termometern dränkt till döds".

Tack för tipset (och det goda skrattet).
  • Bubblamaj
    Minnie69 skrev 2011-01-03 19:25:01 följande:
    Typ - varför tar det sig inte när han ger mig handjobb hela tiden (Avd, varför försöker ni inte ha vanligt samliv istället med *hmm hmm* i 'hmm hmm hum* osv . Typ 14 år och undrar om jag kan ha blivit gravid för jag satt ner och pinkade på en offentlig toalett. Tänk om ngn hade masturberat där innan och en spermie kröp in Oskyldig 
    Hihi, skrattar också av dina inlägg så här på kvällskvisten

Jag är så väldigt nyfiken på MiaPia, mår hon bra tro?
  • MiAmore

Wohoo, tempen flög upp till 37,0 idag! Skrattande Hoppas den stannar där nu!

♥Milo 090107♥
  • Kinderägg

Kanske kanske blir det ÄL för mig denna gång trots allt, lite försenad men vad gör väl det, bättre sent än aldrig. Jag har lite ÄL-känningar idag så jag hoppas verkligen att det inte är en cysta igen, hur vi ska kunna få till något är dock en gåta då mannen jobbar natt denna vecka. Obestämd

• MiAmore
    Kinderägg skrev 2011-01-04 10:03:59 följande:
    Kanske kanske blir det ÄL för mig denna gång trots allt, lite försenad men vad gör väl det, bättre sent än aldrig. Jag har lite ÄL-känningar idag så jag hoppas verkligen att det inte är en cysta igen, hur vi ska kunna få till något är dock en gåta då mannen jobbar natt denna vecka. Obestämd
    Najs! Du får väl be han väcka dig när han kommer hem för lite rajtantajtan i sängen (sover han kanske bättre sen dessutom )
    ♥Milo 090107♥
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2011-01-04 11:03:20 följande:
    Najs! Du får väl be han väcka dig när han kommer hem för lite rajtantajtan i sängen (sover han kanske bättre sen dessutom )
    Han har försökt men jag är medvetslös vid den tiden hehe, jag märker inte ens att han tar på mig. Måste försöka få med honom till sovrummet ikväll när barnen har lagt sig, vi har en timme på oss från dom har lagt sig tills han åker.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*