Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

AMC80 skrev 2011-01-07 00:05:51 följande:
    Jag funderar på min BIM. Är det den markerade rutan på ff som är BIM? Det är ju inte förän den 21:a.
    Min ÄL enligt ff var den 2:a januari. Borde inte då BIM bli runt den 16:e (om vi tror att lutealfasen är runt 14 dagar)?
    Måste kika på din chart för att försöka förstå vad du menar
  • Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-07 09:33:06 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

I kalendern (som är överst och där man fyller i alla grejer) har jag en markerad ruta som är den 21:a. Vet inte om den syns för er gäster, men jag antar att den betyder något och då antog jag att den betydde BIM.
    Försöker räkna och hamnar vi inte isf ca 18 dagar e ÄL? FF brukar sätta test-dag (gravtest) till 18 dpo innan det finns tillräckligt med statistik för att fastställa lutealfasen
  • Minnie69

Jag kör numera vaginalt. Körde oralt förr men med en liten fröken som slet efter termometern hela tiden blev det för mycket jobb med att försöka freda den och då fick jag börja "gömma" den

• Minnie69

Ja, det kan vara jobbigt med för mycket FL:ande i känsligt läge. Mår man dåligt kan det ibland vara bra att prata av sig här, men samtidigt så kan det spä på den egna ångeseten också.

Själv hoppas jag att jag äntligen har fått ÄL, tempen äntligen upp lite imorse. För motivationens skull tog jag ut det hela i förskott och overridade in ett blått kryss

• Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-07 00:05:51 följande:
    Jag funderar på min BIM. Är det den markerade rutan på ff som är BIM? Det är ju inte förän den 21:a.
    Min ÄL enligt ff var den 2:a januari. Borde inte då BIM bli runt den 16:e (om vi tror att lutealfasen är runt 14 dagar)?
    Alltså det är så att FF brukar sätta testdag 18 dagar dpo om det inte är fastställt hur lång lutealfas man har och logiken är väl baserad på att testtillverkarna brukar sätta arton dagar som gräns om man inte vet när man haft ÄL. Dvs 18 dagar från senaste samlaget. Fast det gör ju de pga att om man har samlag, men inte ännu ägglossning så kan ju "grabbarna" ligga och lurpassa ca 3-5 dagar som max och om man då ägglossar på den gränsen så blir ju 4+14=18 dagar efter samlaget. Har aldrig riktigt förstått varför FF tar det som bas. Hela vitsen med FF är ju att hitta när man har ÄL och visst borde de använda "svensson måttet" 14 dagar kan man tycka
  • Minnie69
    ceke skrev 2011-01-07 13:20:28 följande:
    Jag har en fråga... vad är det som bestämmer om det blir en * eller ett S för spotting??

Min temp tog ett steg till uppåt idag, vilket ju gav ett uns hopp om denna cykel... men jag spottar ju alltjämt, så det känns ju piss och ser fram emot en spännande proveramens istället. Ska inhandla dessa cyklo F!
    * är väl spottings S är väl sticky flytning?

Såg temphöjningen, har kommenterat i 30 +  temptråden
  • Minnie69
    ceke skrev 2011-01-07 15:33:27 följande:
    Ah tackar. Var det så enkelt
    Ja ibland är det väldigt okomplicerat
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-08 16:46:02 följande:
    Vad trött jag blir, nu är tempen låg igen och strecket borta. Kanske är så här tempen ser ut när man inte haft äl? *suck* Även om jag kör muntemp borde den ju visa någorlunda om tempen är liite högre än normalt? Jag ligger ju på runt 36.5 hela tiden.
    Tittat på kurvan och för mig så skulle det vara en före ägglossnings kurva. Nu hittade jag inga tidigare charter för dig så det är ju svårt att veta vad som är normalt för just dig.
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-03 11:04:01 följande:
    Härligt med semester! Mina pojkar älskar badhus ena dagen, för att inte tycka det är så skoj den andra Tänkte åka till Gustavsvik i Örebro för att se om de gillar det lite bättre. Lite mer äventyrsbad än simhallen i Karlstad

---

Mina äl-tester verkade inte vilja ge fullt utslag, jag kanske missade stegringen eller så. Men så här såg de ut och jag tolkar 1/1 som det starkaste så att äl kanske var den 2/1...

Äl nyår 10/11

För tempen steg efter 1/1 också... www.fertilityfriend.com/home/32b2e6
    Decembra skrev 2011-01-03 18:43:41 följande:
    Ja, när jag fick det utslaget trodde jag att det skulle bli starkare/fullt på kvällen, så jag testade då också men fick svagare... sen blev det svagt några dagar och starkare igen på nyårsdagen. Mest sur över att jag inte fick fullt utslag alls och måste förlita mig på tempningen istället

Spännande med tempen, så länge den går upp eller iaf pendlar upp o ner 1 grad. Med tvåan började jag må illa ett antal dagar före bim men skyllde på allt annat. Det var just på morgonen jag kände av illamåendet. Håller tummarna för dig denna vecka o hoppas på plus sen! 
    Decembra skrev 2011-01-08 16:46:02 följande:
    Vad trött jag blir, nu är tempen låg igen och strecket borta. Kanske är så här tempen ser ut när man inte haft äl? *suck* Även om jag kör muntemp borde den ju visa någorlunda om tempen är liite högre än normalt? Jag ligger ju på runt 36.5 hela tiden.
    Kikade tillbaks på vad du har skrivit innan och eftersom du fick sånna ägglossningstest som du fick skulle jag nog överväga att du fortfarande väntar på ägglossning. Håll superkoll efter tecken på att den är på ingång så du inte missar den isf
  • Minnie69
    in the making skrev 2011-01-08 08:41:51 följande:
    Hmmm...
    funderar lite på fertilityfriend sidan, min testperiod tar snart slut och då får man ju inte ha kvar VIP-applikationerna, är det någon av er som inte har dessa? funderar på om det funkar bra utan dem?
    eller ska man satsa på att köpa till dem? har ju fått erbjudande på VIPpaketet nu..Obestämd
    ceke skrev 2011-01-08 09:35:10 följande:
    Det där inlägget hade kunnat komma från mig Har precis samma funderingar!
    Det är individuellt om man kan leva utan eller inte. Basfunktionerna finns ju fortfarande kvar. Det tråkiga är att FF bjussar på finesserna första månaden, de borde bjuda på det en månade lite senare när man har bekantat sig med bas-grejerna och vet vad mer man får med VIP.

Varför jag väljer att ha VIP är följande:

Jag vill ha flera kurvor i charts-overlay än vad som går med bara bas.
    Jag har numera börjat regga "personliga" signs och för det behövs VIP
    Jag gillar leksaker som  Early Pregnancy Signs Estimator (Jag fick bra poäng när lillan blev till )

OM man är osäker så rekommenderar jag att man kör en cykel utan och sedan köper VIP till nästa och då har man hållit på i två cykler och kan jämföra vad man inte har med bas och vad man har... 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*