Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Minnie69

Kanon, härligt med gamla proffs

• Minnie69

Jag tror säkert att takterna sitter i. Jag var förvånad hur smidigt termometern slank in i munnen igen

Trassel skrev 2010-09-10 23:55:47 följande:
    Å tjena, proffs vete sjutton! Men det var väldigt intressant då ( slutet -07 början på -08 ) och det lär säkert bli intressant nu.

• Minnie69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 00:03:21 följande:
    Minnie69:
    Vet du om din mamma tempade något ?
    Hon hade nog inte hört talats om det, jag var efterlängtad och det hade sökts läkare då det tog tid och jag har fått höra ALLT om min tillblivelse och något tempande har inte nämnts
  • Minnie69

Hade varit jätteroligt om hon hade gjort det, men jag är ganska säker på att så inte var fallet. Hon hade fått hört att hon skulle ta det lugnt och inte springa upp direkt. Men någon termometer fick hon aldrig rådet att stoppa in . Jag pratade lite med henne om all min kartläggning och allt arbete när lilla fröken var "på väg" och hon var nog mest fascinerad av allt som hon inte hade hört talas om/ som inte fanns på hennes tid etc.......

3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 00:12:56 följande:
    Okej ..
    Jag tyckte det var jäkla roligt att höra henne berätta blev likom förvånad haha
    Man blev ju intresserad av att tempa själv då.
  • Minnie69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 00:22:10 följande:
    Min mamma gav mig själv rådet då jag vart lessen och inget hände.
    Men min mamma är oxå 54år hehe
    54 - vilken ungdom. Min mamma var ju inte 13 när hon fick mig så hon har ju lite fler ringa (årsringar). Hon var dessutom "gammal" när jag ääääääääääääntligen kom enligt den tidens normer (ja faktiskt inte ngn ungdom enligt dagens normer heller Foten i munnen), det hade faktiskt jobbats ett tag på lilla mig. Den som väntar på ngt gott........ Oskyldig
  • Minnie69

Godnatt gott folk, ser fram emot samma goda anda imorgon (senare idag om man ska vara petig ). Nu ska här snackas tempning!!!! Hoppas det fortfarande ser ut som att det kanske kan bli ägglossning för mig imorgon (senare idag ), nu måste jag gå och lägga mig så jag inte sabbar tempen med "sleep deprived"

• Minnie69

Satt här pga nattsuddande bebbe . Lilla fröken har en jobbig fas just nu. Fult ös medvetslös, våga vägra sova Kanonförutsättningar för verkstad . Tror att tänderna dels bråkar med henne och så har hon börjat få upp farten på gåendet (springandet ) och far runt som en kanin på speed Tungan ute

3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 09:25:41 följande:
    Hur är flytningar på dig ?
    Du borde inte sitta här utan sängkammaren
  • Minnie69
    Förstår att det knappast blir lättare med fler barn . Men det är ju en utmaning att "få till det" utan dess like. Man tyckte ju att det var lite bökigt redan innan man hade, men nu är det verkligen inte det lättaste Tungan ute. Som tur var igår hade jag ju lyckats få henne att ta en liten tupplur i spjälsängen precis när karln kom hem från jobbet, så gårdagens nattsuddande sabbade ju inga möjligheter då jobbet redan var gjort
  • Minnie69

Kinderägg - tråkigt när folk inte kan sköta sitt eget och låta andra vara/leva sitt liv som de behagar

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*