Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

miapia43 skrev 2010-11-23 13:05:21 följande:
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?
    Kollade min gravidchart och jag började må illa 3-4 dagar före första positiva gravtestet
  • Minnie69

Vad jag minns mest är de extremt mökiga fisarna, snacka om rutten fisk Kräks

• Minnie69

Oh ja, jag serverade några rejäla stinkisar, mannen som inte brukar vara känslig reagerade

• Minnie69

Å så frös jag som en hund, fast det tror jag var senare?

• Minnie69
    Minnie69 skrev 2010-11-23 12:44:22 följande:
    Lite synd att du missade ett par tempar i "implantations-fönstret", men den verkar ju hålla hög och fin temp efter den tidpunkten
    Melitta69 - Jag kikade tidigare idag
  • Minnie69

Det ser ju bra ut med de senare höga temperna, men lite synd att det saknas temper "mitt i" efter ÄL fasen

• Minnie69

Grattis till hög temp, här verkar inte tempen vilja haka på ÄL-testutslaget *Grrrrrrrrr*

• Minnie69
    MiAmore skrev 2010-11-24 12:44:23 följande:
    Du kanske fortfarande har äl då? Eller har inte haft ännu. Man har ju inte äl förens 24-48h efter pos utslag på äl-testet
    Jomen testerna var ju positiva i lördags (och söndgs)
  • Minnie69

Ja det får man väl hoppas, suck, har bara så inte ork för att försöka få till en släng till i sängkammaren

• Minnie69
    http://www.fertilityfriend.com/Faqs/Fertility-charting-while-breastfeeding.html
    Can I chart while breastfeeding?

Before you get your first period, you may experience a long period without ovulation, especially if you are breastfeeding several times a day and during the night. The associated long cycles and erratic temperatures can be frustrating and confusing. If you start charting when you begin to see signs of increased fertility, however, you may be able to identify your first ovulation. Pay particular attention to your cervical fluid as it will usually attain a more fertile quality before your first ovulation. You may, however, experience several patches of eggwhite cervical fluid before your first postpartum ovulation.

If you have already gotten your first postpartum period, you should be able to chart while breastfeeding and see your fertility cycle without much difficulty, though you may have a few added challenges. Some breastfeeding women, for example, notice unusual cervical fluid and temperature patterns. The combination of breastfeeding hormones and night-waking (or early morning waking) can cause erratic temperatures and either multiple patches of fertile cervical fluid, or a decrease in cervical fluid. While you may get some rocky temperatures, you should still be able to get a reliable chart interpretation and a recognizable biphasic (ovulation) pattern if you chart as accurately as you possibly can.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*