• 0fia

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Du och Jag ver2 skrev 2011-08-31 22:21:15 följande:
    Om man inte har/får ÄL - får man stegring ändå?

Man kan få utslag på äl-testen som ju bara visar LH-stegring (som gör att ägget kán lossna) men däremot får man ingen tempstegring. "Gulekroppen", ärrbildningen efter ägglossning, utsöndrar progesteron som ger temphöjning och någon gulekropp blir det inte om ägglossning uteblir.

Hängde du med?
  • 0fia

Hej igen! Det känns som jag varit bort en evighet men ändå är det bara ett par dagar

Min äl kom ju inte alls som den skulle och jag var helt knäckt förra helgen. I fredags åkte jag iväg på en grej och stannande spontant borta tills i lördags. hade grymma äl-känningar och var tvungen att gå på toa eftersom jag trodde jag fått en tidig mens men det var "bara" EW flytningar i mängder!!! Väl hemma visade även testen att jag äl var på g. Nu har tempen höjt sig ca 0,1 och jag väntar på ytterligare ökning imorgon . Är på helt klart bättre humör nu även om jag oroar mig för att lutealfasen blir för kort för att det skall bli ngt....

• 0fia

Vi 4 - japp, det är härligt när kurvan går uppåt och skönt att denna cykel verkar vara "normal".

Du och jag - Skönt att ha op överstökad! Jag skulle inte äta vare sig ipren eller Ibumetin (eftersom det är samma sak). Det som rekommenderas till gravida är ju i första hand alvedon. Ska man ta starkare så var det förr i tiden Dexofen men det finns inte längre kvar...

• 0fia

Har äntligen fått mitt efterlängtade röda kryssCool. nu väntar jag bara på BIM...

• 0fia
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-07 15:39:09 följande:
    Härligt! Fyll på nu i BIM listan - jag är lite solo där just nu!! Å haha, kliar redan i testfingrarna. Men, ska inte börja testa än - speciellt när jag tror att det inte blir nått den här månaden.

Har försökt typ tusen gånger men min dator har fått för sig att hänga sig när jag går in på just den sidan. Har ingen aning om varför. Om du orkar får du gärna lägga in mig. BIM 19/9. 
  • 0fia
    Familjelängtan skrev 2011-09-07 21:20:58 följande:
    Här känns som en tråd med bra personer när det gäller tempen... jag ska precis börja dutta in tempen i ett diagram på fertilitysidan, men tänkte passa på att fråga ang min temp och kanske är det någon av er som har någon tanke...

jag har legat på ca 36,6-36,7 ända sedan jag började tempa i samband med senaste ägglossningen 4 augusti. I fredags dippade min temp ordentligt ner till 36,1 i lördags var den 36,3 och nu har den varit 36,4 två dagar i rad... jag har tidigare trott att tempen dippar innan äl och sedan gör den ett ryck uppåt när äl varit. Jag har dock gjort äl-test i 1,5 veckor och fortfarande inga glada gubbar... ni som är vana vid temp, kan det ta någon dag från dippen fram till äl eller är det ngt annat som spökar för mig?

Jag hade så förra månaden. En dipp och sedan tre dagar med samma temp som tidigare och sen steg tempen. Äl-testen var positiva i samand med dippen. Tyvärr vet jag inte alls hur man skall tänka. Misstänker dock att äl-testen stämde för annars var Lutealfasen mycket kortare än den någonsin varit.
  • 0fia
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-08 15:28:26 följande:
    På dag 24 - dagen innan "plusset"! Men dock var det streckat som den satte ut. Kollar man på mina tidigare kurvor så har jag ju haft ÄL sammadag/dagen efter tempdippen - nu blev det flera dagar...Så kollar man bara på tempen visst, men ett ÄL test lär väl va riktigt?!

Åh, det är så krångligt när det blir så där.... Äl-testen borde ju stämma. Tempen borde ju komma efter....
  • 0fia

Du och jag - kul med ballonger! Födelsedag? Klart att du skall testa !. Jag plussade på äl +9 med första...

Själv är jag på landet och njuter av solen. Tog inte med mig termometern hit vilket faktiskt känns ganska skönt....

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*