Familjelängtan skrev 2011-09-07 21:20:58 följande:
Här känns som en tråd med bra personer när det gäller tempen... jag ska precis börja dutta in tempen i ett diagram på fertilitysidan, men tänkte passa på att fråga ang min temp och kanske är det någon av er som har någon tanke...
jag har legat på ca 36,6-36,7 ända sedan jag började tempa i samband med senaste ägglossningen 4 augusti. I fredags dippade min temp ordentligt ner till 36,1 i lördags var den 36,3 och nu har den varit 36,4 två dagar i rad... jag har tidigare trott att tempen dippar innan äl och sedan gör den ett ryck uppåt när äl varit. Jag har dock gjort äl-test i 1,5 veckor och fortfarande inga glada gubbar... ni som är vana vid temp, kan det ta någon dag från dippen fram till äl eller är det ngt annat som spökar för mig?
Jag hade så förra månaden. En dipp och sedan tre dagar med samma temp som tidigare och sen steg tempen. Äl-testen var positiva i samand med dippen. Tyvärr vet jag inte alls hur man skall tänka. Misstänker dock att äl-testen stämde för annars var Lutealfasen mycket kortare än den någonsin varit.