• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea:men oj, grattis, va kul . en sån peng kan inte vara dumt att få . så härligt att du har massor av julklappspengar!!

ajaj det kan ju inte varit speciellt skönt att dra loss en hel tova så där . förstår att du måste klippa en del då!!

jodå, Dan är glad såklart, men också orolig om det blir rätt jobb för honom. samtidigt tror jag han kommer till att kämpa nu när han äntligen kommit in på det här. min största fasa är att någon beter sig dumt eller fryser ut honom..både han o jag är såna som typiskt drar åt sig såna människor som tycker de kan tracka ner en..så jag hoppas innerligt det är en bra arbetsplats!!

är nog bäst att du håller koll sen vilken dag du får mensen för det ska du ha koll på vid cellprovtagningen. kanske dags att boka tid oxå ..min mens har kommit som en klocka sen jag fick Linn (har alltid varit oregelbunden hela livet annars), men jisses va hemsk den är istället .

ja bråk är bara förnamnet här med o Noah bir tydligen väldigt hysterisk på dagis också, speciellt vid fruktstunden. han är hysterisk på mornarna för han behöver verkligen få i sig något fort då. vet inte om man borde kolla upp sån't heller, men det är jobbigt vid lunch precis som ni har det då...kul att ni är iväg hos farmor, skönt att slippa laga mat .

puh vilken kväll, Linn ville ha en av Noah's leksaker o Noah gick o snodde den av henne hela tiden. hade henne i famnen och de drog båda i den. herregud, tycker det är lite väl tidigt att bråka om leksaker .

känner mig så ledsen, har längtat i evigheter att få gå ut, men min kropp vill inte alls vara med på noterna..Dan ändrade våra planer pga mitt mående, jag hade inte så mycket att säga till om heller då han blir så orolig för mig .så vi bokade bord på vår favoritrestaurang i Tierp istället för då kan jag komma hem i bättre tid om jag inte orkar sitta för länge. om vi åker till Uppsala så blir det sent hem oavsett för då går det ingen bra anslutning med bussen.. men men, det blir barnfritt o lugnt en stund så man borde väl inte klaga...
  • lunaria

pilea: glömde kommentera hur det kommer sig att du får sova så därlite om nätterna, strular Max så mycket?? 3 timmar låter jättejobbigt

x-girl:tack . du tror inte Arvid är inne i en tillväxtperiod o äter mycket bara för det då?? för Linn går på ersättning o vaknar som Arvid då o då!!

du får väl säga till om du vill ha mer kläder i st. 74, kanske har en del som varit till Noah. finns antagligen i klädkammaren här i alla klädkartonger . Linn har dte mesta i st. 74 nu faktiskt så jag är glad att vi fick så mycket av er . idag hade hon på sig den lila tröjan, satt så fint på henne. tills hon spydde ner den vill säga .

madde: usch att han skar sig, undra på vad det kan ha varit då . enligt de anvisningar vi fått så ska man börja borsta tänderna lite smått när den första tanden kommit. då kan man börja leka lite med tandborsten så de tycker det är kul o vill öppna munnen o så tar man små gnugg på tandbissingarna .

min mens är verkligen bedrövlig, men jag har aldrig mått bra av p-piller o liknande för då känns det som att jag har mens hela tiden..men jag hade önskat att de var mindre rikliga de blödningarna jag får nu..

ämmah: välkommen hit .

barbamamma: ååh va härligt med nya fönster, bra att ni lyckades hitta såna på blocket
    skönt att Agathon sov bra!! längtar tills den dagen Linn vill sova till 7.30 .

ain: ajajaj, det där låter ju så fruktansvärt ont att armbågen hoppar ur ledTyst. tur att det går att rätta till iaf. Noah är hopplös och vill jämt att vi ska ta i hans armar o att han slänger sig så han blir hängande..

hoppas filmen är bra, tråkigt att du inte mår så bra!!

jo ni har rätt, det var skönt att bara vara barnlediga en stund . jag var lite orolig för hur det skulle gå med barnen när vi åkte iväg för Linn var gnällig och Noah blev lite ledsen. hann distrahera honom med kritor o block innan man gav sig iväg. men det hade gått bra, båda ungarna sov typ vid kl 18. tidigt för Noah tyckte jag, men han sov ändå till kl. 8 imorse . var också orolig för hur det skulle gå för mig som hade typ gått på toa varannan timme hela dagen o ändå hade det nästan blött igenom mina dubbla bindor varje gång . men det gav med sig ganska mycket när vi väl var iväg tack o lov .

ååh gud vilken mat vi åt där, det var inte dumt kan jag säga . åt kräftcanapé till förrätt, havsröding med pressad potatis o skagenröra till huvudrätt och bananasplit till dessert. har nästan glömt av hur det är att få äta i lugn och ro utan att behöva tänka på något barn . vi hade det såå mysigt!! fast jag lyckades minsann med en helt knasig grej. gick in på toan o när jag tvättat händerna så kliar det på näsan o så flyger ena glasögonvingen (eller vad det nu heter) iväg i den överfyllda papperskorgen. det bara rasslade. så nu sitter inte mina glasögon så bra längre kan jag säga . men det var tur att vi inte åkte iväg o var ute så sent för jag var trött när vi kom tillbaks med den tidigare bussen. var skönt att få lägga sig i någorlunda tid iaf. jag är helt slut så det blir lugnt idag. Dan gör hemgjord pizza o vi ska ta en promenad till lekparken senare.

• lunaria

x-girl: jobbigt att Arvd strulade med sömnen och att då Selma inte ville ut, men ni verkar ha haft en riktigt myspysdag iaf . förstår att hon klättrar på väggarna, är precis som Noah när han är sjuk. skönt att det är dagis för henne idag. 

madde: jo det där med lös mage och feber är så typsikt när tänder är på gång att komma upp ordentligt. du ska se att det ger med sig sen, men det är jobbigt när de blir så gnälliga o klängiga!!
    oj det var sent din sambo lägger sig!! vi är båda kvällströtta så vi somnar senast klockan 22.30..
    fast oftast tidigare .

barbamamma: jo jag funderar faktiskt på att köpa cyklo-f. har haft nån mens imellan som inte varit så kraftig o då har jag tänkt att snart är det bättre lixom, men så blev det inte denna gång..knappt så man törs gå utanför dörren när man blöder så mycket...jo det skulle ju gå bra att få barnvakt fler gånger, synd att barnvakterna bor så långt ifrån bara . barnens extrafarmor åkte 13 mil hit så det var riktigt schysst av henne med tanke på den korta stund hon var här.

suck att Agathon strular så mycket på nätterna, vet han inte om att mamma behöver sova!! . jag förstår att det måste vara skönt att fått duscha ordentligt nu .
    vad är det för slags datorer ni ska sälja, är det för lite större barn eller så med räknegrejer?? vi funderar nämligen på att försöka få tag i nån dator till Noah då han fortfarande är väldigt intresserad av våra .
    hoppas det går bra med skrivläxan nu!!

Pilea: ööh det där skulle väl kunna vara svinkoppor, men jag har bara fått beskrivning av dem, inte sett i verkligheten så jag vet inte..stackars Tyra som är sjuk!

oj ni är verkligen på fixarhumör . kommer säkert bli fint efteråt .

idag åkte Dan iväg på praktik (verkar gå bra, fick ett sms nyss ). Noah höll låda från ca kl 5 imorse o jag gick upp samtidigt som Dan kl 6 för då brukar Linn vanligtvis vakna..tog upp Noah strax efter att Dan gick iväg 6.30 o fick i honom en smörgås o fruktsoppa innan barn nr 2 vaknade. hela morgonen fungerade så himla bra, kan knappt tro det är sant . Noah brukar jämt trotsa på morgonen med frukost o annat, men nu gick det hur bra som helst. han hade knappt tid att säga hej då på dagis heller, hehe. men på vägen hem från dagis började jag darra o må grymt illa..grannarna bjöd in mig tack o lov när jag kom hem så jag fick sitta o ta det lite lugnt innan jag gick upp för trappan..med tanke på hur jag mår så har jag nog för mycket mediciner nu igen . så jädrans typiskt!! så nu är jag helt slut. skruttan sover så jag ska lägga mig en liten stund o vila..

• lunaria

barbamamma: oj nagellack på läpparna o ansiktet var ju inte bra..o stackarn som fått feber!!
    tråkigt med kläderna från H&M, jag hade nog ringt om det hela faktiskt!!
    jag tycker du gjorde det bästa du kunde med skrivuppgiften, sitter man fast i all evighet så ska man bara släppa det o gå vidare till nästa uppgift .

Pilea: mensen ska ha kommit tillbaks när man gör cellproverna, men vet inte varför de ska ha datumet för sista mens. min bm sa att det ska man alltid komma ihåg, men jag glömde fråga varför .
    nämen det låter som att Max är inne i en riktig fas just nu, fyy va jobbigt att behöva vara vaken så mycket .
    nä du jag såg sent att det hade skrivits om kanelbullens dag så jag hade redan hunnit göra muslikakor o då orkade inte jag sätta en deg med bullar .

Ain: svarade ju på fejjan också, men jobbigt med halsfluss!!lustigt att de gör så olika i de olika länderna, förstår att du väljer att göra det i schweiz. du får krya på dig ordentligt!! 

puh fick ingen direkt vila idag, skruttan ville knappt sova middag..var så skönt när Dan kom hem idag . Dan sa att det kändes bra på arbetsplatsen, men det var väldigt monotont arbete. vissa såna saker passar ju hans diagnos, men andra inte..får väl se som sagt. nu ska vi njuta av kvällen tillsammans

• lunaria

x-girl: säg inte att du är för vek för att amma, det är du inte!! alla tycker inte att det är lika mysigt att amma och om man då blir rädd för att ens barn ska ta en tugga av bröstet så kan jag tänka mig att situationen absolut inte känns kul!! jätteskönt då att han tog flaskan så du faktiskt kan avgöra om du vill pumpa ur eller bara ge ersättning .
    härligt att det går bra med smakisarna . Linn tyckte inte alls om potatis sist gång, men jag har köpt med potatis opalsternacka så jag ska testa igen..

jo antagligen tar jag väl o pendlar mellan över och underfunktion av hormonen och att ställa in dosen efter en graviditet kan tydligen vara jättesvårt . tänk om man hade vetat det innan man blev gravid...jag har legat med för lite mediciner ett tag nu, men nu känns det som att jag har för mycket igen för jag svettas o är väldigt deppig igen.. fast jag vet inte hur de ska hitta en dos som passar för jag ligger ju redan på en mellandos...

blueroose: vilken jobbig sits du sitter i, det är ju verkligen kämpigt när man ska få studier att fungera!! men tjänar din sambo/make mycket? för studiebidrag o lån räknas ju inte som inkomst så dagisavgiften borde inte bli så hög då tänkte jag? min make pluggade matten förra året och det var ju bara typ 4 timmar i veckan han hade studier så jag undrar också om du inte skulle kunnat ha barnen på dagis bara den tiden du har studier på skolan?? jättejobbigt det verkar, hoppas det löser sig!!

suck Noah vaknade 5.15 här igen o vi var tvungen att gå upp . o Linn sover fortfarande!! fasiken, blir som förut ju med sovtiderna att hon sover o han är vaken, känns ju så fel!! o jag är så trött o illamående, den där promenaden till dagis vid 9 längtar jag ju inte direkt efter.

• lunaria

suck internet har strulat till max idag!! precis som allt annat mao .

Ain:oj har han redan börjat ta sig framåt så bra. va kul, men jobbigt när man ska hålla koll . Linn tar väl sig fram på sitt säregna lila sätt. sprattlar o rullar, ser rätt komiskt ut .

barbamamma: usch vilken natt du haft, jobbigt med migrän då . jag skulle oxå ha skippat zumban, dra inte på dig något i onödan, risk att man får sota för det i efterhand!!
    jag förstår att du hade problem att få in alla ungarna i bilen, bra att de kan vara hemma då även om du behöver plugga!! jag hade det slitsamt med mina två, då vill jag inte ens tänka mig hur det är att komma iväg med 4 stycken . jaha det skulle vara som en annons, men då skulle säkert den där första grejen bort helt då iaf. ja skit samma, jag lovar att du kommer få g på det. sen är det inte säkert att hon lägger så mycket vikt vid översättningen utan själva analysen så du visar vad du förstår skillnaderna mellan modernt o gammalt sätt att skriva.

ang datorn, vilken ålder har dina barn använt en sån. finns det andra datorer att köpa som typ är anpassade mer till 3-åringar tro eller blir det som sån som du har då?? den såg ju fin ut iaf .

pilea:så söta barnen är . ang mat: vi har gett gröt och morotspuré än så länge, men sist gång så slukade hon nästan en portion med gröt. jag väntade avsiktligt tills hon var mer intresserad så man inte ska hålla på med en tesked mat i all evighet utan att hon äter mer på en gång . just nu är Linn inne i en fas så det är jättesvårt att veta om hon gnäller för att hon är hungrig eller om det är något annat så hon småäter en hel del. Noah åt lixom jämt större portioner o mer sällan, men hon har alltid småätit mer än vad han gjorde. dock så sover hon väldigt bra på natten så hon verkar få i sig det hon behöver. det verkar som en bra strategi du har. jag får nog också börja räkna på antal timmar som gått för ibland äter hon lite väl ofta tror jag.

x-girl:ååhhar tyvärr inga idéer om pottträningen, konstigt att hon helt plötsligt börjat kissa på sig igen!! men ni påminner henne eller så om att hon kanske är kissenödig eller??

nä usch, vi fick värsta jobbiga dagen idag för Noah trotsade hela morgonen o Linn har varit grinig hela dagen . det tar vanligtvis 10 minuter att gå med Noah till dagis (i hans takt då), men idag började jag klä på ungarna 8.35 och ändå kom vi inte till dagis förrän 9.15!! Noah trotsade o jag hade mobilen på golvet. helt plötsligt var den försvunnen o jag hade ju sett att Noah hade varit i vardagsrummet medan jag klädde på Linn ytterkläderna. jag letade överallt, väntade nämligen på samtal..hittade den ingenstans, frågade Noah o han ut med armarna i en gest o skrek. sen gav jag upp, men såg att Noah's ficka på byxorna var utspänd o i fickan ligger mobilen. när jag letat runt efter mobilen så hade han stökat runt allt annat, Linn var arg som ett bi för hon var trött o ville sova. fan vilken jävla morgon, jag bara satte mig o grina när jag kom hem . men jag har fått sova lite iaf under dagen så nu ikväll känner jag mig lite bättre..

• lunaria
    madde: usch stackars liten, hoppas Julius kryar på sig snart!! när de har öroninflammation ska man ju helst inte träffa andra, själva öroninflammationen smittar inte, men förkylningen bakom själva öroninflammationen. vi har ex aldrig fått ta Noah till dagis när han haft öroninflammation..sist gång när vi var på öppna förskolan var det en pojke som var så genomförkyld, han snorade ner leksaker o allt, hade sån lust att säga något om det faktiskt!! vi hade ju precis kurerat oss från förkylning ju o jag hade inte kommit ena gången då Linn var lite förkyld...

pilea: lät som ett bra upplägg med att ta hem kompis då .

barbamamma: nä säg inte att du håller på att bli sjuk, krya på dig!! förstår att du skippade zumban.

blir ju jättefint i badrummet . skönt när det blir klart sen då!!

ja suck, jag förstår att du måste bli tokig på att komma iväg med 4 ungar!! Noah testar verkligen mina gränser ibland, han håller på o tjatar om verkligen allt!! han kan inte äta om han inte fått papper att torka sig med (i förebyggande syfte) eller pålägget inte kommit in i kylskåpet..eller om han ser att något skåp står minsta öppet. väldigt mycket bekymmer i hans lilla huvud . och han vill ju oftast bara vara snäll o hjälpa till, men det brukar sluta i ett ännu större kaos.

det var nå't mer jag skulle säga, men huvudet står tomt. vi höll vaken Noah 1 timme längre igår, men han vaknade iaf samma tid som igår..
  • lunaria
    madde:så typiskt att de blir mammiga när de är sjukaRynkar på näsan. hoppas du fått vila något under dagen din stackare!! ja, jag tycker att det borde väl inte vara så himla svårt att stanna hemma med sjuka barn!! många verkar så egoistiska o tänker inte på att andra kan smittas.

ain: men ååh va irriterande att Miriam var på det viset!! ibland vet de minsann hur de ska reta gallfeber på mamma. jag har faktiskt sagt de där orden ibland för ibland är det faktiskt det enda som hjälper!! man försöker ju såklart så länge mn kan med att försöka hålla sig lugn o vara pedagogisk, men Noah är ju jätteduktig på att testa gränser just nu .

så kul med husprojektet, hoppas mötet gick bra med arkitekten .

barbamamma: det är ta mig tusan inte klokt vad de kan strula till allt på det viset!! jag förstår inte, det gäller ju ett litet barn . hoppas de får klarhet i allt fort nu.
    hoppas inte Agathon kommer strula inatt utan att du får vila. din stackare, du får krya på dig så mycket!! fick du nå't resultat av lärar'n än?

pilea:
    nä usch, stackars dig med!! feber är så jäkla jobbigt att få . har Max varit lugn under dagen trots att du legat?? skönt att din mamma iaf tog ungarna då så du slapp hämta dem.

puh, Linn har varit en liten gnällfis hela dagen, har mest burit omkring henne, suttit i kortare stunder bara. jag har iaf strukturerat det här med maten lite bättre och hon åt en hel portion gröt till frukost och sedan vid lunch åt hon nästan en halv burk potatis -och morotspuré. tror hon föredrog att bara ha morotspuré, men de säljer inte den här på Ica utan den köpte vi i Tierp..så det var väl inte lika poppis. men jädrans vad något måste ha satt fart på magen, hon har bajsat 4 ggr idag o totalt rinnigt, gulgrönt o äckelpäckelstinkande blöjorKräks.

Dan kom hem här en timma tidigare än vad han skulle idag. tror att det är alldeles för monotont arbete så han har säkert fått en inflammation i armbågen. han hade så ont o kunde inte sträcka ut armbågen alls. han hade ringt till arbetsförmedlaren på jobbet o hon menade på att han bara skulle bita ihop o att det går över om han fortsätterSkrikandes..han fortsatte tills han fick typ svettpärlor i pannan pga värken o inte kunde röra armen till slut, då gick han o prata med chefen. jag såg ju hur jäkla ont han hade o hur ledsen o misslyckad han kände sig, men jag sa till honom att han måste ju till läkare o undersöka..men han är envis. imorgon ska han iaf till uppsala o pova ut minneshjälpmedel så han slipper arbetet. får väl se hur dte går, men jag får nog tvinga honom till läkare sen när dte inte funkar. han är ju inte van att sitta o skruva 300 kontakter på en dag o han får värsta skitgörat för att han går på praktik..
  • lunaria
    x-girl: så roligt att vara ute på stan o köpa presenter med brorsan då . måste vara så kul att ni fått barn såpass närai tiden!!
    så kul att de tyckte det gick bra på agis att de skickade hem blöjorna, sån't där känns väldigt avlägset här kan jag säga .

jag hoppas ju att det kommer att gå över i Dan's armbåge, men man vet ju inte. sen är det så att ingen människa pratar med honom på jobbet o det gör ju att han känner sig mer ensam o då känns väl värken ännu mer när man inte kan koppla bort det. får väl se som sagt..

madde: skönt att du fick vila igår iaf . ja usch, ryggen tar enormt mycket stryk, även bäckenet igen som jag får lätt ont i..

hoppas Julius blir pigg tills imorgon då, det låter så kul att gå på barnmässa . o roligt med tacokväll!!

lär inte bli någon öppna förskola för mig denna vecka heller för jag är helt slut efter natten igen .Noah satte igång o började gråta klockan 23, kl 2.30 vaknade Linn o då somnade Noah, men så kl 5.30 vaknade Linn igen o vägrade somna om, sen kl 6 vaknade Noah o var hysterisk. vet inte vad det är med honom, skriker o gråter era barn hysteriskt på morgnarna?? jag blir tokig!! och när Noah börjar gråta så blir han hysterisk för då blir han ju blöt o vill ha papper. sen ska han ha frukost fastän han knappt äter det. känner jag håller på att gå upp i taket för jag vet inte hur jag ska trösta honom, han bara gråter o gnäller hela tiden..nu är Noah med pappa i badrummet, lugnt i några minuter . o dte spöregnar ute..var nästan inne på att låta Noah vara hemma för jag tror det blr jobbigt för mig att gå med ungarna till dagis, samtidigt får jag då ingen vila alls om han ska vara hemma o han lär väl bli tokig att inte få gå dit då..pest eller kolera!!
  • lunaria
    pilea: jag som hoppats att du skulle få bli bra nu o så känner du dig likadan idag med. du får ringa imorgon om det fortsätter, hemskt att behöva ha sån feber!! du kan inte ta Eox eller något annat än bara alvedon då, tycker den ofta hjälper lite dåligt o kort tid lixom...

men oj, har tandläkaren öppet på lördagar hos er . va kul iaf att hon ska dit . Noah älskar tandborstar han med, men vi fick en med posten nu med ett brev där det stod att vi kommer få en kallelse dit inom det närmsta året??!! tyckte det var lite svag beskrivning, trodde de skulle dit nära 3-årsdagenObestämd.

jag tyckte det verkade konstigt att ingen pratade på arbetsplatsen. nä de är helt tysta där även på rasterna!!

barbamamma: men vilken skum unge du har just nu som sover så dåligt!! så där var Linn ett tag om kvällarna att hon skrek till o så kom man in så sov hon..skönt att maken tog ungarna ett tag iaf så ni fick sova lite till..hoppas nästa natt blir bättre då, går ju inte göra annat än att hålla tummarna..

haha, såna där invandrare skulle vi ha fler av i Sverige . i vissa länder verkar det mer självklart att man lär sig språket dit man flyttar, men vi är ganska veka här och när man inte ens får sjunga nationalsånger eller visa svenska flaggan så är det ju självklart att utlänningarna också anser att de ska kunna få behålla precis det språk o de seder de är vana vid i sina länder o strunta i oss. minns när jag började i skolan i Norge, jäklar vad man fick höra saker så fort man sa något fel alltså o då var jag ändå svensk!! har stött på väldigt få utlänningar av det slag kan jag säga, men de behövs!! då hade inte ordet racism existerat i princip . att skriva är alltid svårare än att tala så kanon då att din man kunde hjälpa honom igår .

så mysigt med bullbak, skulle jag också vilja göra!!

nä kan inte se nån bild. men jag vet ju hur fina de brukar vara o jag är med o tävlar på hennes blogg nu. skulle faktiskt vilja ha en mössa till Noah .

men har dina barn alltså vaknat så där hysteriska?? jag upplever som att något är fel, men vet inte vad. han började ju med detta i våras, sen har dte ju varit bra imellan ju..

x-girl: skönt att Andreas tagit ledigt o att ni ska hitta på något kul då . du behöver inte känna dig stressad över att du inte får gjort något hemma medan Selma är på dagis. Noah är ju där dubbelt så mycket o jag hinner ändå inte med ett skvatt .iofs såna här dagar så får jag lägga mig så fort Linn sover, om jag då hade varit pigg hade jag ju orkat göra andra saker..jag tar o småfixar medan Linn är vaken. lägger henne på golvet så hon får rulla runt o leka lite då o jag fixar kanske disken eller tvätt..

jo han måste ju varit supertrött när han vaknade eftersom han var vaken såpass mycket inatt. (han var verkligen vaken mellan 23-2.30 ) han vaknar alltså på nätterna och börjar stortjuta och eftersom han inte kan säga en del ord så förstår man ju inte alls vad som är fel..ibland tar man över honom till oss, men då ligger han bara o stökar o så kan man fråga om han vill sova i sin säng igen o då kan han typ sucka o säga ja o då kan han somna om igen så jag vet inte vad som blir fel. och så blir han grinig vareviga morgon. det är så nice o höra gråt varje dag. jag har faktiskt funderat på låga sockervärden eller så kanske han har växtvärk om nätterna som gör att han vaknar. vi ska till bvc i slutet av månaden och om det inte blivit något bättre så får man fråga om råd där ju..det kan ju vara så enkelt att språket börjar släppa o att han då är inne i en utvecklingsfas..äsch, vet inte alls, jobbigt som tusan är det..

Linn somnade kl 12.15 o hon sover än . hon brukar aldrig sova så här så jag funderar om jag ska låta henne sova eller väcka henne?? jag var iaf inne nyss o kollade så hon andades, puh va nojjig man är . jag har fått sova i ett par timmar här idag, har slocknat så fort hon somnat. fick också äta lunchen här i lugn o ro, vilken lyx .

suck, fick ju en sån värdecheck på att hämta ut en babybox från Libero, men då står det att jag ska åka ända till Gävle o ut till den butik som ligger längst ifrån?? har för mig att man förra gången fick välja sån't själv?? att ta sig dit ut tar en heldag med buss kan jag säga..kanske kan maila o höra...gå förresten in på sempers hemsida via reklamen här på fl. där kan man få gratis provpåse med välling/gröt för våra äldre barn. känns ju jättebra att de börjat med sådant nu, minns ju att vi pratat om det innan ju. noah tycker bara om Linns gröt om han ser att hon äter det, paketet tar slut väldigt fort då kan jag säga!! kanske bättre om han får gröt mer anpassat för hans ålder .
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)