• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Pilea: Nä tyvärr inget familjen annorlunda ikväll, det är handboll istället! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Glittrax
    Pilea skrev 2011-01-17 17:55:35 följande:
    Jävla skit också, kvällen är förstörd Gråter
    haha... nä inte så illa väl?, men lite trist att sport ska ta över så där...

ska föra över pengarna för bodyn nu....
  • Glittrax

Zandra: Novas kompis fick vattkoppor 14 dagar efter han träffat ett barn som hade vattkopppor, de träffade varandra endast för att han skulle få vattkoppor han med.. kan tycka det var lite grymt jag... men det sägs ju vara bättre ju yngre barnet är

tror inkubationstiden är ända up till 3 v? men kan ha fel

Pilea: Idag kom bodyn,jättesöt! Tusen tack!

• Glittrax

am zandra: sorry att jag inte skrev nåt mer förrut, skulle fixa middag, det var faktiskt väldigt skönt att bara äta middag bara jag och Nova för en gångs skull... får man säga så...?... Drömmer

Men oj, hela 4 månader att utreda! Förstår att ni behöver avlastning och så, men hade det blivit en lika stor grej av utredning för att få "endast" avlastning? hoppas du inte missförstår mig nu, hoppas att ni  få den hjälp ni behöver!

Xgirl: vad bra att du tog steget att ringa för att få prata med nån! tror det kommer kännas skönt att få vräka ur sig och prata hos någon

Här tog jag själv tag i att ringa kuratorn idag.. har dragit på det, så jag fick en tid redan nästa vecka... hon är jättebra att prata med... har ju pratat med henne förrut och det bästa är nog att hon sitter bara några hus bort från där vi bor... blir inte så komplicerat att ta sig dit.. annars är jag en sån som drar mig....

Hon sa iaf att hon gärna ville se mina intyg till fk om jag ville lämna dem till henne så hon fick läsa dem.. inte vet ja vad hon ska med de till.. men hon kanske har nån lösning... ?

Pilea: ja kolla i den här allergitråden xgirl  tipsar om: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html om det är den du menar Xgirl?

kom i kontakt med den själv i samband med att novas äggallergi upptäcktes

chokladbollar är ju perfekt på barnkalas,sen  finns ju äggfri glass tex... sockerkaka utan ägg med glasyr?

barbamamma: men vilken sjukstuga! åh att maken åkte väg så där tidigt efter att han kräktes..?...
    hoppas det vänder snart!

Här var nova dålig i magen i måndags, hon klagar på magont.... men inget kräks eller mer diarre, hon har iaf varit hemma ti och on, tror hon ska vara hemma i morgon med... ingen energi i henne alls!

Igår var en helkonstig dag här, jag orkade ingenting!! sov mig från hela dagen! mådde jätteilla hade huvudvärk och kände mig sjuk... i natt fick jag jätteont i magen och tänkte att shit nu har förlossningen startat!   sammandragningar och mensvärk....men sprang några ggr på toa och var riktigt kass i magen.. sen dess är det bra! underlig sjuka!

i morgon ska jag till bm, en annan än den jag eg har ( kanske intresant vad det är för nån)Drömmer ska lämna utinprov och bltr igen...

• Glittrax

Pilea: ja rulltårta låter gott, då kan man ju göra bakelser med grädde på etc...

här är ett recept på mjukpepparkaka utan ägg

Mjukpepparkaka utan ägg och mjölk

1 dl socker
    1½ dl sirap
    1 msk skorpsmulor
    2 tsk kanel
    3 msk lingonsylt eller äppelmos
    4½ dl vetemjöl
    1 tsk bikarbonat
    3 dl vatten

Blanda socker, sirap, skorpsmulor och kanel i en bunke. Blanda i en annan bunke vetemjöl, bikarbonat och vatten. Rör ner lingonsylten eller äppelmoset. Rör sedan ner det i den andra blandningen. Häll smeten i en smord och bröad form och grädda i ca 175 grader ca 15-20 min.
  • Glittrax

kolakakor är ju inga ägg i.. finns eg massor med recept utan ägg

• Glittrax

Madde: vilket bra schema du har fått nu ändå! måste kännas kanon, förstår att man måste jobba full tid, inte alltid lätt att få ihop det!

• Glittrax

Am zandra: jag blir helt tårögd då jag hör hur ni har det, borde inte soc ta det lite lugnare när de vet hur du har och har haft det?!  Men bra ändå att dan fick inse hur det låg till och att hantverkshuset insåg att hans mamma är en främling!  förstår stressen du känner..  vad säger dan om utredningen nu då?

Tycker ju dan och min svägerska låter väldigt lika till beteendet.. att de blir helt handfallen och gråter som ett barn....

oj... vad linn äter! härligt att höra! men hon kanske behöver kraftigare välling?

• Glittrax

pilea: jag har gått 26 hela v idag!Skrattande 

är det länge tills barnkalaset?

• Glittrax
    barbamamma: åh jösses jag avundas dig inte,vilken sjukstuga ni har! måtte det vända! lite svårt att isolera sig med!
    skönt att maken kom hem ialla fall! gud vad dåligt att han inte svarat på dina sms?! vad sa han om det?

här känner jag samma sak att jag vill ha rent runt mig för  att må bra inombords och känna ro... men nu vete katten, senaste veckorna har städning inte legat på prio för mig, min sambo har dock fattat viknken, helt plötsligt kan ha dra fram dammsugaren, jag ska ju inte dammsuga för foglossningen, men det är trist att man ska behöva vara dålig för att han ska ta tag i det... jag vill ju inte vara hans mamma och säga typ " nu ska du städa ditt rum"... känns så ibland... men köket ser ut som ett bombnedslag..... började röja där igår...disk i massor!Förvånad hur gick det till!?Obestämd men vi tar en bit var.. snart ser man diskbänken igen... så illa är det inte.. men bunkar och kastruller som bara står.. blir galen!

pilea: knepigt med din vikt, tycker du äter mycket! men kolla upp det om du fortsätter att dala i vikt
    var det samma sak innan du fick barn? har du varit smal jämt?

Am zandra: vilken dum sockärring måste jag få säga som ringde då du är inlagd?! hur tänkte hon då?!

ja Dan verkar inte ta dig på allvar, tycker du måste ryta i så han förstår allvaret, kanske inte så lätt, men han måste ju nån gång förstå vad som är viktigt för dig för att du ska må bra! *kram till dig*

Xgirl: Grattis till Arvid i efterskott! duktiga killen!Skrattande Ja detta med att selma sover hos er, det gäller väl att vara konsekvent helt enkelt... inte alltid så lätt.. men tydligt visa vad ni tycker.. hon tycker ju det är mysigt emellan er.. Obestämd

Igår var jag till bm,en annan då än min ordinarie.. och vilken underbar bm jag fick träffa! hon kändes som ens mamma! hade jag inte haft så problem att ta mig till den bm... en backe jag måste gå om jag tar bussen dit, har ju ingen bil. så hade jag bytt.... Den bm jag har nu är ju här bara några hus bort på vc varje tisdag, samma ställe som kuratorn jag ska börja gå till.  hon är ok... så jag går nog kvar om hon inte gör bort sig mera..

Hade fortfarande högt bltr, ingen äggvita, men hon tyckte jag skulle få ta lite prover för att se hur levern och njurarna fungerar, bad även att få ta sköldkörtelprov, tack am Zandra för att du påminde mig om sköldkörtelprovet! Gladhar varit så mkt annat att tänka på...... sambon undrade sen om min ordinarie bm hade tagit dessa prover....
    Hon nämnde även att hon tycker jag ska testa avslappning, hon upplever mig väldigt stresad, min vanliga bm har sagt samma sak.. jag känner mig lite stressad men tror nog omgivningen märker av det mer, jag andas ytligt och pladdrar på... En doktor skulle kolla på provsvaren och återkomma och hon skulle även nämna att jag är tungandad, mest då jag ligger men även annars... tror ju själv att blodtrycket är en orsak
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)