Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Pilea: Nä tyvärr inget familjen annorlunda ikväll, det är handboll istället!
Pilea: Nä tyvärr inget familjen annorlunda ikväll, det är handboll istället!
Zandra: Novas kompis fick vattkoppor 14 dagar efter han träffat ett barn som hade vattkopppor, de träffade varandra endast för att han skulle få vattkoppor han med.. kan tycka det var lite grymt jag... men det sägs ju vara bättre ju yngre barnet är
tror inkubationstiden är ända up till 3 v? men kan ha fel
Pilea: Idag kom bodyn,jättesöt! Tusen tack!
am zandra: sorry att jag inte skrev nåt mer förrut, skulle fixa middag, det var faktiskt väldigt skönt att bara äta middag bara jag och Nova för en gångs skull... får man säga så...?...
Men oj, hela 4 månader att utreda! Förstår att ni behöver avlastning och så, men hade det blivit en lika stor grej av utredning för att få "endast" avlastning? hoppas du inte missförstår mig nu, hoppas att ni få den hjälp ni behöver!
Xgirl: vad bra att du tog steget att ringa för att få prata med nån! tror det kommer kännas skönt att få vräka ur sig och prata hos någon
Här tog jag själv tag i att ringa kuratorn idag.. har dragit på det, så jag fick en tid redan nästa vecka... hon är jättebra att prata med... har ju pratat med henne förrut och det bästa är nog att hon sitter bara några hus bort från där vi bor... blir inte så komplicerat att ta sig dit.. annars är jag en sån som drar mig....
Hon sa iaf att hon gärna ville se mina intyg till fk om jag ville lämna dem till henne så hon fick läsa dem.. inte vet ja vad hon ska med de till.. men hon kanske har nån lösning... ?
Pilea: ja kolla i den här allergitråden xgirl tipsar om: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html om det är den du menar Xgirl?
kom i kontakt med den själv i samband med att novas äggallergi upptäcktes
chokladbollar är ju perfekt på barnkalas,sen finns ju äggfri glass tex... sockerkaka utan ägg med glasyr?
barbamamma: men vilken sjukstuga! åh att maken åkte väg så där tidigt efter att han kräktes..?...
hoppas det vänder snart!
Här var nova dålig i magen i måndags, hon klagar på magont.... men inget kräks eller mer diarre, hon har iaf varit hemma ti och on, tror hon ska vara hemma i morgon med... ingen energi i henne alls!
Igår var en helkonstig dag här, jag orkade ingenting!! sov mig från hela dagen! mådde jätteilla hade huvudvärk och kände mig sjuk... i natt fick jag jätteont i magen och tänkte att shit nu har förlossningen startat! sammandragningar och mensvärk....men sprang några ggr på toa och var riktigt kass i magen.. sen dess är det bra! underlig sjuka!
i morgon ska jag till bm, en annan än den jag eg har ( kanske intresant vad det är för nån) ska lämna utinprov och bltr igen...
Pilea: ja rulltårta låter gott, då kan man ju göra bakelser med grädde på etc...
här är ett recept på mjukpepparkaka utan ägg
kolakakor är ju inga ägg i.. finns eg massor med recept utan ägg
Madde: vilket bra schema du har fått nu ändå! måste kännas kanon, förstår att man måste jobba full tid, inte alltid lätt att få ihop det!
Am zandra: jag blir helt tårögd då jag hör hur ni har det, borde inte soc ta det lite lugnare när de vet hur du har och har haft det?! Men bra ändå att dan fick inse hur det låg till och att hantverkshuset insåg att hans mamma är en främling! förstår stressen du känner.. vad säger dan om utredningen nu då?
Tycker ju dan och min svägerska låter väldigt lika till beteendet.. att de blir helt handfallen och gråter som ett barn....
oj... vad linn äter! härligt att höra! men hon kanske behöver kraftigare välling?
pilea: jag har gått 26 hela v idag!
är det länge tills barnkalaset?