• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

nu är jag här och uppdaterar, fick träffa bm igår och lämnade urinprov, har ju inte hört nåt så det var väl kanske ingen uvi, men det skulle på odling och det tar nån dag, för hon sa att man kan ha de symtomen jag har, man behöver inte alls ha ont när man kissar vid uvi.

Sen fick vi lyssna på hjärtat idag! runt 150 slag..... oj vad tårarna sprutade! allt bara släppte och sen kändes det som att jag sprungit ett maraton, har på nåt sätt kännt att det inte var nåt liv i magen för jag har inte kännt det där fladdret som jag kännt från några v tillbaka.

Bm sa ju när jag ringde att hon inte kunde garantera att det var missfall på gång, men i nuläget såg det bra ut! Hon sa även att det kunde vara sammanväxtningar i snittet som gör att det drar.. jag vet inte vad jag ska tro.. får väl hoppas att allt är lugnt!

förlåt att jag inte svarar på några inlägg nu...är så trött att jag kommer somna tidigt ikväll

• Glittrax

jaha, då är man ensam nån timme till, tills nova ska hämtas,  sambon stack iväg i morse på övning igen.. ja tycker inte alls om de längre, men denna gång får det gå, sista övningen detta år, annars får han inte pengarna på flera tusen...
    vi snackade tidigare att jag vill nog inte att han sticker på övning i vår, nån gång i april/maj är nästa, precis när bebisen är nyfödd, jag vill ha honom hemma när bebisen har kommit, vet ju hur jobbigt det är i början, jag vil ha hans stöd och INTE svärmors!  

skrev sammanväxtningar i snittet, men menade sammanväxningar vet faktiskt inte vad det innebär? jag bara tog svaret hon gav och jaha.. sen har jag funderat....nån som vet...?

Barbamamma: hade du nåt sånt problem i snittet eller hur var det nu?
    Herre gud villken syster du har, tycker hon kan vara tyst och imponeras av hur många barn du har! du sköter det galant så lyssna inte på henne!
    skönt att inskolningen gick så bra! hoppas det fortsätter så

pilea: åh vad härligt med julmusik

am zandra: men vilken bakning, men kul att muffinsen blev så goda då! snacka att baka på en höft!

madde; mysigt med värmeljus, det brukar gå en del denna period av året här hemma , bra att det finns billiga på ikea

ain: grattis till jobbet! skönt att ha din kusin som kan passa honom!

• Glittrax

xgirl: usch för migrän, har du haft det länge?

• Glittrax

barbamamma: oj somna då man står är bra gjort!
     trist att syrran ska vara så där.. är hon äldre än dig? jag menar, ofta vill man ju hävda sig om man är äldre men hennes agerande är ju inte alls ok tycker jag, att hon gör så att du blir sårad!

xgirl: jobbigt med arvids mage, testa att blanda ersättningen eller vällingen med lite mer vatten än det ska vara, för det är lätt hänt att det blir för mkt pulver..

madde; vad knepigt med honom att han är en annan pojke utanför dörren, de små kan verkligen sätta griller i huvudet på en!

zandra:tråkigt att han rev en flicka på dagis, hon gjorde inget som triggade igång honom då?
    Nova höll ju på och slogs då det började nya yngre barn på hennes avdelning, helt plötsligt fick hon ju inte all uppmärksamhet som hon fått tidigare, alla knän var ju upptagna.. hon är en sån som gärna sitter och myser i personalens knä när man lämnar henne...

pilea: oj vilken snabb leverans, men det är väl bara för er som bor där nere i södra sverige.. ha så kul på tjejmiddan!!

Idag har vi varit ute och åkt bob, eller åkt och åkt.. Nova ville mest dra bobben, men satt då mera denna gång än förra året, då tvärvägrade hon, tror jag fick henna att sitta på den EN gång då¨...

det känns som att när katten är borta dansar råttorna på bordet nu när sambon är borta tills på söndag..haha... till lunch åt vi våfflor med sylt och grädde och till middag ska vi äta tacos tror jag.. hihi... men är det helg snart så är det!

Jag har inte fått nåt svar på om jag har uvi än, nån som vet hur lång tid en odling tar?

jag har fortfarande sammandragningar, men mindre än förrut, som mensvärk är det nu

jahopp, nu somnade Nova på soffan nu.. alldelles för sent, men låter hon sova tio minuter..

• Glittrax

barbammamma: oj vad du är duktig att plugga! hur lång tid tar utbildningen?
    jobbigt att du ska ha sån huvudvärk, kanske ska försöka lägga dig lite tidigare ikväll om det går? nu vet jag ju inte när du lägger dig.. men sömn är ju a och o..

hoppas du får jackan snart, är ju så kallt nu denna tiden på året,

jag tror jag måste köpa ny vinterjacka jag med...frågan är vad? magen putar och jag komer växa ur jackan jag har, skaljacka med fleece under funkar ju med... men känner att det är så himla kallt med den ändå!

jaså så kort tid för uviprovet, jag har för mig att det finns två olika test de tar på uvi, ett snabbtest som de säkert gjorde för dig, sen odling för att det är mer tillförlitligt, men de borde ju tagit snabbtestet och hört av sig om det var nåt, men eftersom jag inte hört nåt så var det väl inget!

Vi ska på rul på tisdag, sen till läkaren på on, ska prata om sjukskrivning, iaf 50 % tyckte bm..men frågan är om det hjälper, finns ju inga pass jag blir inkallad till som är 4 tim direkt....hur ska man göra? passen är ju iaf 7 timmar...

är sååå himla glad att jag fick lyssna på hjärtljuden, bm sa att de inte gör nåt på kvinnikliniken, sen pratade hon om akut UL... men sen blev det inget mer med det! idag känns mensvärken värre, som när man går och väntar på att mensen sa komma... ont i blygdbenet vilket jag tror är foglossning

Idag är det tänkt att jag ska lämna Nova till farmor och farfar, hon ska sova där i natt, borde ta chansen... men vad i hela friden sa jag göra här hemma när Bm beordrat mig vila, sova själv dessutom, gud vad läskigt! men kanske vore skönt med en sovmorgon ändå...

nä nog snackat om mig...

• Glittrax

barbamamma:Nog hade jag ringt ialla fall!
    men fick du nåt mail att de hade packat din order? kanske är from den tiden de räknar 48 tim, jag har ingen aning, men tanken slog mig, trist iaf att inte få paketen när man tror man ska få och betalar extra!

• Glittrax

am zandra; men gud, jag blir alldeles chockad att höra om er hyresvärd! hoppas ni hittar nåt boende där ni kan stanna ett tag och få lugn och ro! skönt ändå att hyresgästföreningen är på er sida! *stor kram*

det är som det är att ha privata hyresvärdar, hur många lgh är det han har?

min bror hade problem då han hyrde en stuga av en kvinna, stugan stod på hennes gård,  brorsan satte in ett extra lås i låset så att säga, för att förhindra inbrott! men då fick han höra en dag att han inte fick ha det låset för hon kom ju inte in i stugan, men vad i hela friden hade HON där att göra i HANS boende! hon hade alltså tänkt gå in i stugan utan att han visste det! så han flyttade ganska snabbt...

Skönt att hon inte hittade några större problem med Noah, bra att hon verkade vettig att ha och göra med!
    Intressant med tecken, har ju en hörselskadad bror så jag kan en del teckenspråk, använde lite sånt på nova då hon var mindre och inte pratade, och på Novas avdelning använder de tecken till de mindre utländska barnen

madde 01: fullt upp ni har med andra ord!
    var det fullkornsvälling som han fick i tetran? jag minns då Nova började med fullkornsvälling så blev hennes magproblem ännu värre, gick mer än en vecka emellan bajsningarna, innan var det kanske två ggr per vecka...bvc sa bara att fullkornsvälling skulle ju hålla igång magen bättre, men INTE på Nova.. så hon fick nån annan välling emellanåt, vet inte om det var majsvälling, har för mig att den rekkomenderas då de har magsjuka eller diaree? har glömt vad det finns för fler välling...?

barbamamma: Grattis till Alwin på 2årsdagen idag!

njae... han har en extrajacka som hänger i garderoben men eftersom han har längre armar än mig och mkt bredare så är den gigantisk..hehe... löser väl det på nåt sätt! finns en outlet här bredvid, borde åka dit och kika

tycker även jag att du är superduktig som pluggar och är föräldraledig samtidigt!! tror inte jag skulle ha den diciplinen!

vad lustigt med ellos då det står att du skulle haft dem med! funderar på vart du bor? här kan vi inte få paketen på så snabb tid...

• Glittrax

Varit på RUL idag, och blev flyttad från 12 april till 27 april!nääää!! bebisen var alltså för liten för att vara i v 19+0 idag. ! Allt såg just nu normalt ut det hon såg. Hon som gjorde Ul sa att vi inte skulle vara oroliga att det var nåt fel, alla bebisar har samma mått denna tid, men är det alltid så? jag skakar fortfarande och har gråten i halsen... ska inte oroa mig men kan inte släppa det... ska på nytt Ul 3 dec.. får väl hoppas att det är ok då med!

Fick dock höra att livmoderna ligger fritt och inte växt ihop med snittet! skönt! den låg på perfekt ställe för att ha gjort snitt sa hon

• Glittrax

Här går det undan på skriverierna! Krya på sig till alla som är sjuka! igår hade vi Nova hemma för det går magsjuka på hennes dagis, än så länge "peppar peppar" så märker vi ingen sjuka på henne!!

Am zandra: låter inget vidare att få såna biverkningar! väldigt otäckt! usch! hoppas det landar snart så du får må bättre! *kram till dig*

Igår flydde vi till Novas farmor, de bilade i badrummet hos grannen.... de tar bort betonggolvet med nån apparat... det gick inte vara inne... vi hade ju blivit förvarnade...men det var extremt.. Nova spände sig som en fiolsträng, spärrade ögonen och kunde inte äta.. och så skulle man försöka vara så normal man bara kunde,men allt skakade i lgh... gick inte prata med varandra..!

Idag stänger de av vattnet mellan 10-16.. så jag har tappat upp badkaret mest för att kunna gå på toa, fyllt petfaskor osv.. bläää säger jag.. förstår inte.. för ett halvår sen hade grannen ovanför oss också vattenskada i badrummet... det börjar kanske bli dags att börja stambyte här, det har pratat om det i över 5 år.... men inget händer!

Nu är jag sjukskriven 50 % och arbetslös 50 %... Bm sa att hon tyckte jag skulle få 50 % sjukskrivning, det är visst lättare att få igenom hos fk än 100 %.  Hade ju ingen uvi tack och lov! det är mkt bättre med sammandragningarna nu, men jag tillåter mig vila mycket! förrut stressade jag runt här hemma..

Arbetsförmedlingen undrade vad jag ville göra nu? Handledaren sa att hälsan var viktigast, och att jag inte skulle ta på mig nåt som är för fysiskt ansträngande, jag blir så glad att hon förstår mig!

Hon undrade även om jag skulle ha praktik eller nåt, innan har jag inte ens fått frågan... men nu då jag inte ska göra nåt fysiskt inom vården så är det svårt att jobba med det... visst det finns ju boenden där de är mer eller mindre självgående, har ett bara några hundra meter härifrån.... men vad mer kan man jobba med som inte är fysiskt, hon sa ju att telefonjobb osv så ska man ju ha nån utbildning oftast... nån som har nåt förslag?

Barbamamma: åh vad skönt att maken kom hem, vilket jobb du gör med alla barnen!

madde: åh vad jobbigt med seperationsfasen, du ska se att det går över, man det låter jättejobbigt!
    här kan jag inte ens gå ner till tvättstugan och lämna Nova med sambon... men det är trots så det skriker om det! men hon gråter stooora krokodiltårar, så jag börjar jag med...haha... så då får hon följa med istället

Xgirl: Grattis i efterskott till Selma! kul med kalas!

Grattis om det är nåt fler barn som fyllt år nyss med!

• Glittrax

God kväll på er tjejer!

Am zandra: ååh vad jag har tänkt på dig, hur du mår och så där..  du ska se att det blir ett jättefint dop! Jisses, vilken väntetid för en olycka!! menar du att det är hinder så länge?! låter helt otroligt! Oj har ni julpyntat, vi har itne ens funderat var vi har ljusstakar osv..

de där pralinerna tror jag nog jag ska göra till jul, det lät så gott med daim i.. men nån sprit skippar vi, stod att nån använt kaffe istället, vad tror du om det?

Föressten, klänningen du sytt var så himla fin! otroligt vacker!

xgirl: usch vad jobbigt att lida av klaustrofobi, måste begränsa vardagen nåt otroligt, men hoppas du får må bättre snart
    hoppas även febern försvinner snart

Ain: Grattis till Miriam! förstår att hon blev stolt över att få ha krona på sig!

Här firade de Nova och en annan tjej i onsdags, de firar alltid de som fyllt år under månaden sista onsdagen den månaden... de får sitta med papperskronor de med i en soffa och så sitter de andra barnen på golvet och så får de glass och önska sig en sång var som de ska sjunga.. .Nova hade valt " Bä bä vita lamm"...hihi..

madde: krya på sig till lillkillen,  jobbigt med så hög feber när de är så små.. men skönt med en så bra läkare!! vissa  inom vården har verkligen hittat rätt jobb medans andra mest passar för annat....rensa ogräs typ....

barbamamma: förstår oron över RS men du ska se att han piggnar på sig, får hoppas på det iallafall

Nu är jag sjukskriven 50 %, har jag skrivit det kanske..?  Igårfick jag akupunktur för foglossningen men det var ingen höjdare, jag skrek i högan sky och svor så jag blev chockad själv, mitt i ländryggen gjorde det väldigt ont... sjukgymnasten tyckte jag var väldigt smärtpåvärkad, sen gick jag hem, tårarna bara sprutade på mig, tror det var akupunkturen som gjorde nån urladdning, sen somnade jag på stört och vaknade 2 timmar senare! otäckt! senare på em fick jag mensvärk så de kändes inte helt ok!

Sjukgymnasten ringde sen ganska sent för att omboka tiden till veckan för en till akupunkturbehandling, men då hon hörde om min reaktion så avbokade vi allt... jag känner inte alls för att fortsätta i nuläget... får se längre fram. Men som min sambo sa, oftast så gör det ju ingen skillnad första behandlingen, och kan göra ont för att sen bli bättre... men jag vet inte... just mensvärken skrämde mig, och sjukgymnasten blev oroad då med.. så jag avstår som sagt just nu.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)