• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Am zandra: jättefina glasögon, men jag tycker de röda passar dig perfekt!

Här härjar det magsjuka tror jag... Nova kräktes ner sin säng kl 2 i natt, men sen har hon inte kräkts, *peppar peppar* hon är ganska hes i halsen och hade krupphosta i går kväll då hon sovit nån timme, så hon fick ju hostmedicin, så det kan ju vara det med, feber har hon med, hoppas på att det inte kommer nåt mera kräk ialla fall! jag känner mig jättevarm och skakis och knepig... Obestämd

Så typiskt! jag ska ju till läkaren i morgon för att få ett sjukintyg, är 8 dagen sjuk i morgon som man måste ha intyg från... jag som ville haft med mig sambon till läkaren, vi har ju pratat om att han skulle följa med...Obestämd får väl skriva upp på en lapp vad jag vill ha sagt, blir så disträ... men får ju hoppas att det räcker att hon ser mig på kryckor..... och att då fk fattar vilka problem jag har

• Glittrax

Am zandra: men stackars Linn som var så hungrig, hoppas hon får behålla det hon fått i sig nu då

har Noah kräkts nåt mera sen igår?
    förstår att det är bra med en synundersökning för dig... var det länge sen du kollade ögonen?

Nova vaknade ju kl 4 sen i morse och var jättepigg, sa att hon sovit klart, jo visst sa jagDrömmer... sen fick jag henne att sova till 8! skönt!

Barbamma: åh jag är förberedd att denna magsjuka kommer bli som det var med er...har det på känn liksom...Obestämd
    härligt att lukt och smaksinnet kommit tillbaka nu!
    men har han åkt på vattkoppor nu, när ska det ta slut med sjukdomar hos er!?!?

• Glittrax

Am zandra: ja jag hoppas fk förstår vilka porblem jag har, sen är det ju inte bara foglossningen och dess svårigheter som kommer med på sjukintyget...  jag har ett hopp i alla fall, jag litar på kuratorn att hon hjälper mig nu, detta med att jag har en deppressiv historia sen jag var 15... hon säger ju själv att riskerna för att få tex förlossningsdepression är betydligt större om man har detta i bagaget...Obestämd

• Glittrax

men Noah då, hoppas det håller i sig så han inte spyr nåt mer, Nova fick lite nyponsoppa här för en stund sen... får hoppas hon behåller det.
    ta vara på stunden som barnen sover nu och njuta av det!

Barbamamma: i morgon har jag tid till läkaren, men det funkar nog ändå att gå själv.. det knäppa är ju att svärmor tagit på sig att jobba nu under sportlovet som är denna vecka, annars hade hon kunnat varit hemma här med NovaObestämd fast är hon magsjuk så vill jag knappt ta in nån..

vilken bra bvcsköterska ni verkar ha! Förvånad

• Glittrax

haha.. en unge i minuten var nåt för mig det, började storböla innan vinjetten i början var klar.....! Skrattande vet e tusan om jag klarar att se det där... när de sa att  "nu trycker vi på knappen" och det blev akutsnitt, då kollade jag inget mera...

pilea: usch, hoppas att spiralen sitter där den ska

barbamamma: ååh vilken otur de ska ha din syster, tråkigt att höra!

xgirl: usch att iza är dålig, hur gammal är hon? hoppas det inte är nåt allvarligt som sagt

Am zandra: men att han är så trött Noah, skönt att de inte kräkts nåt mera

Här har inte Nova kräkts nåt mera sen igår natt, skönt! tror det är kruphostan som är boven, hon hostar och hostar, har lepheton som dock bara får tas två ggr per dygn, men hon har hostat som en tok ändå sen i morse,fast hon fått lepheton igen var ganska lugnt i natt efter att hon fick lepheton vid sängdags... så hon dricker saft istället, sägs ju vara slemlösande

• Glittrax

Am zandra: Bra gjort att du ringde det där samtalet! tror jag stärker dig att du klarar det! men usch, att du känner som du gör.. skönt att du fått en tid till veckan nu. jag såg på arga snickaren igår, och jag tänkte på er HELA tiden, hade sån klump i magen, tror som det sagts här att många har många drag av add bla a... men jag tyckte han Anders, arga snickaren alltså var så himla elak och hård mot killen som hade add.. visst det kanske behövs och de ville ju ha hjälp, men det kändes som att de inte riktigt kunde mötas och förstå varandra....Obestämd

jag känner så himla mycket igen mig hur vi har det i vardagen tyvärr... och ja jag säger som dig, sååå skönt att bo i lgh!

barbamamma: näää kräks igen, är det verkligen magsjuka ni har? går bara runt runt känns det som, är det diarre med?

jo det gick nog ok hos läkaren, jag har inte träffat henne sen förra sjukskrivningen som inte gick igenom hos fk och hon bara skakade på huvudet när jag nämnde att det blev avslag, hon fick nog info om det för jag skrev på ett papper som fk skickat att läkaren fick ta del av belsutet. iaf så hade hon pratat med min kurator innan så vi får bara hoppas att det räcker med det, kommer få läkarintyget förhoppningsvis i morgon på posten... vill knappt öppna det, lär väl stå nåt som måste kompletteras..Obestämd iaf så var jag till kuratorn efteråt och hon sa att jag skulle skicka in alla papper och kommer fk med nån invändning så skulle hon hjälpa mig.... jag går med kryckor dagligen nu och det skulle ju såklart skrivas på intyget, jag sa att jag kommer knappt hemifrån längre....

har blivit skjutsad av sambon till fk och af och till coachen idag, jisses vad det tog på krafterna....Rynkar på näsan

här var det som sagt ingen magsjuka för nova hon hostar dock så det bara skräller...

nä nu blir det köttgryta till middag, skriver mera sen!

• Glittrax

pilea: vaknar han 3:59 varje natt? jisses! förstår att du är trötter då...

Grattis till hans 11månaders dag!
    jasså 10 år ni med tillsammans, kul!Skrattande

xgirl: skönt att läkarbesöket gick bra

barbamamma: ååh 10 år som gifta, helt otroligt! Grattis får jag säga i förskott! Jag och sambon firar som sagt tio år tillsammans 30 april, så vi får en underbar present då när jag har bf några dagar tidigareGlad

• Glittrax

Barbamamma: ååh sån otur du hade med tanden! är ju så himla dyrt att laga tänder, man ser bara hur pengarna tickar iväg, känns så himla onödig utgift
    Är alla barnen magsjuka?Förvånad jag avundas er verkligen inte!!! har ni inte åkt på nåt annat? typ salmonella?!Obestämd

vilka ena på tradera!!?? var det inte ens nån länk till det du vunnit alltså?

Xgirl:skönt att det inte blev värre med vattenläckan men trist när det händer! härligt att få prata om lånet så snabbt!

skönt att även KBT gick så bra, skönt även att hon inte tycker du är deprimerad, men precis som barbamamma skriver, det är F*n så jobbigt att vara nedstämd...Obestämd

Am Zandra: Men vilka ungar som river ut garderoben så där, du får skicka hit dem så jag får arslet ur och röjer min egen garderob.. jag menar, om det rivs ut så kan jag ju inte bara slänga in det igen..Skrattande Vilken duktig tjej du har som säger såna ord!

Här hade jag hoppats på att få läkarintyget idag på posten, tänkte att läkaren har sista chansen tills idag,  jag var där i Tisdags förra veckanFörvånad, hon sa själv att hon skulle skriva det under tis em och det skulle komma med posten i onsdags, hon skulle ju dessutom skicka med A-post, snabbare alltså MEN inte fasiken kom nåt brev idag heller!

Ringde då vc och sa som det var och sköterskan kunde bara se att det stod att jag var sjukskriven tom 31 mars... läkaren var sjuk idag så om jag inte fick nåt brev på nån dag så skulle jag höra av mig igen, så kunde nån annan läkare skriva under intyget... om hon var sjuk länge alltså... då sa jag men det kan de ju göra på en gång så hämtar jag det i em på plats, men då säger sköterskan att fk kanske tycker det är underligt att nån annan skriver under, ja vad säger man..... sambon var precis på vc och hämtade blanketter för att vi vill byta läkare hela familjen, har ju samma alla tre.... sköterskan sa ju att hon tyckte inte heller att läkaren skulle sagt att hon skulle skicka med snabbpost för det har hon ju uppenbarligen inte gjort...Skrikandes

• Glittrax

Am zandra: va???!! jag blir helt mållös... hoppas ju att du får en bra kurator då! vill du prata så är det bara att inboxa!

Madde: oj redan 1 år, Grattis till storkillen! kul med en massa kläder!

Xgirl:kul att lånet gick så snabbt! trist att höra att du har en dålig dag idag, jag brukar tänka att i morgon är en ny dag och den är för hoppningsvis bättre!!  hoppas den är det för dig med!

Barbamamma: ja jag är måttligt road av läkaren.. känns iaf bra att jag har kuratorn där på vc, ska fundera hur jag gör med att byta läkare nu, för jag blir ju fortsatt sjukskriven från sista mars med. men som sambon sa, det kanske är bra att det är en NY läkare som träffar mig då... att två olika bedömer mig.. vi får se.
    Hoppas magsjukan överger er snart och dröjer tills den är hos er igen... uäck!

Brr! idag hade vi 10 minus här i morse... jag trodde våren var på väg, ja, bara hoppas att det inte kommer nån mera snö bara! Skrattande Nova har ju varit hemma 11 dar från dagis, om man räknar helger och så, och har inte haft overall på länge, för vi har haft 3-4 plusgrader! så igår kväll så trodde jag verkligen att hon skulle klara sig med fleecegalonställ idag! men icke när det är så här kallt! finns ju inte ens en vattenpöl idag ..Flört

väntar på posten idag... suck...

jag har lite funderingar, har som blixtrande smärta framifrån magen och som går ut på båda sidor och bak i ryggen, misstänker att det är förvärkar,men känner inte alls igen de....Obestämd de försvinner lika fort som de kommer....

• Glittrax

Am zandra: klart du ska skriva av dig , skriv precis vad och hur mkt du känner för! men vill du så får du skriva till mig om du vill vräka ur dig allt! glöm inte det! jag lyssnar gärna!  hoppas så innerligt att du får komma till en bra terapeut, kurator eller psykolog! *stor kram*

tycker ni ska ta den hjälp ni erbjuds med Noah, och om han nu skulle ha autism så är han ju fortfarande samma goa Noah! eller hur?! kom ihåg att du är den bästa mamman för dina barn, ingen kan ta ifrån dig det

skönt om det löser sig med studierna så du kan slippa tänka på det nu!

ca: åh så skönt att Leo sover bättre nu

angående Elias trotskissande så tror jag inte ni ska lägga så mkt energi på det, om han inte får uppärksamhet när det händer så tror jag  med att han slutar snabbare med det.... du skrev tidigare att du bad honom torka upp där han hade kissat, jag tror själv inte det är nån bra ide, då kanske det blir som en lek av det hela, sen är han kanske inte helt redo ännu då han så tydligt helst kissar/bajsar i blöjan? släpper säkert mera då de blir varmare tror jag med

Här har Nova först nu viljat gå på toan, vi köpte en babybjörn toainsats som hon fick välja färg på själv och hon är så stolt då hon sitter på toa nu.. och snacka om att man blir stolt själv!

dock så hade hon inte gjort nåt på dagis idag, där använder hon ju potta, men då hade sambon sagt att hon börjat gå på toa hemma så det kanske bara var därför hon blev lite förvirrad... då hade en personal sagt att ja vi har nog en toainsats nån stans här i huset??!! men va? är det inte vanligt att barn använder toainsats, tycker  ju varje avdelning borde ha en sån! Nova har ju varit så rädd att ramla ner i toaletten, det var det första hon sa då hon satte sig på insatsen, "nu kan jag inte ramla ner mamma"! Skrattande

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)