Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea:oj vilka fynd o till så billigt pris med och skönt att det hade funkat med max!!

am zandra. ok ja brio är nog populära vagnar o jag kan förstå varförFlört jag älskar briovagnarna men enda brion vi köpt helt ny är brio sitty för dom är ju svindyra!!

tycker du badrummet såg bra utFörvånad å jag skäms ögonen ur mig för att det är sååå fult,gammalt o bara bläääkigtTyst ja fönstret är nogot jag tycker om!! tänk dig att vi har 2 såna rum som garderober något lite smalare o lägre i taket är dom och dom är en på var sida i rummet som abbe o filippa har nu o ena är smockfull med leksaker funderar på o kolla igenom o sälja av en massaSkrattande

ok visst ibland kan väl en del råd o tips vara bra men herregud tror folk man är helt dum när dom ger tips om hur man kan söka jobb suck jaja idioter finns det gott omFoten i munnen

xgirl skönt o få lite undanröjt, tråkigt att du inte fick någon lugn kväll igår men det är väl så typiskt när man tänkt sig något!!

madde. trist med tvättstuga usch finns ju roligare saker o göraFlört

ang vattnet så var det pga dom plockade bort elementet i badrummet som det sipprade vatten det går några rör o grejjer där sa maken men dom rev ju upp golvet o allt där inne så det var lungt men jag fick torka inne i sovrummet några ggr i gårObestämd vi trodde ju det skulle vara totalt genomruttet med tanke på hur mycket mögel som var på väggarna men snacka om att vi blev helt paffa för det fanns inget mögel alls bakom tapetenFörvånad utan det satt bara på själva tapeten dock var det lite grann bakom badkaret men ytterst lite grann som nu är åtgärdat!!

måste få lite tips ni kan ju se bilderna på badrummet och nu är frågan ska man ha matta(våtrumstapet) över hela snedtaket eller om vi ska sätta dit en träpanel, det är tänkt att det ska vara en bård upptill men det kommer ju bli helkonstigt med tanke på snedtaket så frågan är ju panel eller en svart bård.....jag måste bestämma detta idag då mattläggaren kommer i morgon för o få veta hur vi ska ha det samt vilka tapeter och golv vi ska ha så han kan beställa det tills onsdag!!

usch inatt har inte agathon varit rolig han vaknade innan 23.30 somnade inte om förrens efter 00,30 sen har han varit orolig o bökig hela natten och varm som en kamin så jag tog en temp o han hade bara 37,7 o det är ju ingen feber direkt sen så fort han är vaken så kör han in sina små nävar i munnen o gnor o gnor o dreglar som en tok så jag funderar på om det kan vara att han känner av tänderna!!

• 7 michelingodingar

madde och am zandra:haha tror banne mig vi har tre små som hamnat i nån fas tog så lång tid o skriva mitt inlägg så ni hann skriva om dett amed tänder oxå!!

madde:jo då det kan vara tänderna som spökar jättelänge för dom utan att man känner eller ser dom!!

am zandra:vad skönt att hon sover så bra nu!!

• 7 michelingodingar

glittrax:klart du ska hänga kvar
    skönt att illamåendet börjar ge med sig lite iaf!!

dom där "sockerbitarna" tycker jag oxå är lite otäcka för dom är så stora!!
    ang godis så ja mina får, jag är inte alls så där hysterisk som många är ang socker osv men här håller vi stenhårt på de minsta att godis får dom endast fredagar!! ja ibland på lördagen oxå men oftast får dom bara på fredagen.de 3 stora får ju månadspeng så de köper ju som dom vill.

• 7 michelingodingar

madde: skönt att han sov så pass bra iaf

suck här har agathon 38,6 i feber misstänkte att det var nått sånt som gjorde att han strulat inatt o då han var så fruktansvärt varm!!

herregud vet ni jag har precis fotat vår äldsta här han åkte på stryk i skolan för några dagar sen o sa att han fått ett slag mot ögat men inget syntes men vad tror ni han har nu om inte ett blåmärke o svullnad under sitt öga vet inte hur jag ska gå vidare eller om man ska ha lite is i magen men detta är inte första gången denna grabb gett sig på våran son TROTS att dom är kompisar!! ska ju till skolan på onsdag kanske skulle ta upp detta då och fråga vad som görs när sånt här händer på skoltid

• 7 michelingodingar

am zandra:förlåt men jag brast ut i gapskratt över det "fina rådet" ni fått om ams platsbanken tror jag smäller av
    men vad fint ni har det och HUR får du barnen till o låta bli t ex dukarna på bordet osv???? suck nu blev jag deprimerad här ska det städas när jag bara får tummen ur

suck helt otroligt såg inget innan på fredde så jag tänkte ja men så farligt kan det väl inte varit då men ja där ser man, ska visa ett foto
    sonen fått ett slag över ögat i skolan=(

så här ser det ut nu kanske inte så jätteilla men syns ju att det är blåmärke o svullet

här är det med skitkallt o regnigt idag,flera dagar nu har vi haft rena sommarvärme ju

• 7 michelingodingar

am zandra:tack ja han är fin vår grabb ja det tog ju rätt hårt eftersom det syns!!
    haha ok ja här kan jag inte ens lägga på dukar för det dras ner på en gång vi hade en plastduk över vårt bord men ojj vad kul det var o dra ner den!! så här är det undanplockat rejält!! vilket jag tycker är lite tråkigt!!

mmm vad gott med choklad igår kväll så käkade vi först chokladpudding och grädde då vi hade makens bror o hans familj här på middag då han hjälpte uno med badrummet och senare på kvällen blidde det en massa smågodis framför filmen hitta nemo med alla barnen

• 7 michelingodingar

blueroose:häng på o välkommen hit

suck skrev ett inlägg påmin data när den plötsligt stängde av sig op nu får jag inte igång den

pluggar från o med idag så jag är kanske inte lika närvarande som jag brukar

mattläggaren var här precis o kollade badrummet tjoohooo 2 dagar kvar sen kommer han o fixar det

åter kommer sen när min data vaknar till liv igen orkar inte skriva allt igen

• 7 michelingodingar

suck jag ger upp min dator får jag bara inte igång och ena boken jagköpte har inte kommit såjag kaninte påbörja uppgifterna,har bara kunnat läsa i denboken jag har o det är ju mer en handbok och hjälpbok på vägen,skulle skriva ett personligt brev men såg sen att det var 2 uppgiter o den andra uppgiften var o skriva typ en uppsats om en text i jaaa just det den boken jag inte fått änSkrikandes så jag har kört fast suck

sittter vi makens dator o den har ju eget liv o knappar somman får slå ner för att de ska funka så är det ihopskrivet så vet nmi varför

xgirl:skönt att sambon komhem o hjälpte dig,inte kulnär dom blir sjuka!!
    ojj redan tänder
    ja agathon har fortf feber men bara feber o inget annat!!
    men så typiskt att det andra paketen komnär du precis varit där!!

glittrax:ja det gör ju inte saken bättre att dom har stora syskon som visar vad dom äter
    här är allt sött bortplockat på dagis men tror dom får varsitt glas must vid jul o påsk iaf!!
    ja fredde hade skojjat med grabben och det tålde han inte utan det small direkt är inte första gången han ger sig på sonen tyvärr och han har ju oxå en diagnos somgör att han har såna aggressioner och svårt o avgöra vad som är skoj ochj inte precis som våran son men vår grabb äter ju medicin så det är lite merkontrollerat från hans sida!!
    krya på sig till nova,hur är det idag?

am zandra:näää men vad fasen,krya på dig nu!!
    hehe ja vi är riktiga gottegrisar åhh hallongrottor MUMS, jag gör med vaniljsåspulver i(marsansåspulver) och sen köpt sylt lägger jag i en klick!! degen ska vara liiiiite kladdig när mangör dom annars blir det snustorrt!!

ang kalas har vi aldrig börjat med det förrens dom börjar i förskolan(6 år) jag tycker det är för tidigt innan, abbe ärbjuden på ett kalas på lördag 4 års kalas men jag har inte lust o sitta där o vara medo vara trevlig dådet är en mamma som snackar sååå mycket skit o som jag sagt ett o annat till för att hon snackat en jäkla massa, konstig hon är som bjuder sonen med tanke på allt minns ni freya då hon fastnade i trehjulingen o jag berättade om skvallerexpressen som satt där ja det är till ena dottern där som abbe är bjuden men han kommer inte kunna gå för dels ska han o våra andra barn iväg till ett äventyrsbad med min syrra som han fick i födelsedagspresent av henne(hon hittar på saker med barnen efter deras önskemål istället för presenter) sen ska vi tillmin mamma som fyller år då så han får skippa kalaset!!

inatt har agathon inte sovit många minuter fyy säger jag bara,han vaknade redan vid 21.30 somnadeinte förrens runt 01 och sov halvt omhalvrt några timmar för att vaknavid 04igen blir tokig på det här!!

• 7 michelingodingar

just ja vill ni se bilder på hur vi bor så finns det ibland mina bilder här på min sida lite annorlundanu då barnen bytt rum bara!!

pilea:vi har bestämtoss för träpanel det tyckte mattläggaren oxå skulle vara bra!!
    haha ja dom där kondomernamed lukt minns man ju

• 7 michelingodingar

pilea:vad bra han satt i matstolen ändå!! så söt han är

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)