Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

madde:jisses vad företagsam julius är!!
    skönt o sova men trist att ni missade öppna förskolan bara!!

am zandra:tycker du det är fint men du kolla en gång till så fint var det bara när jag fotade kan jag säga
    sänggaveln älskade jag så fort jag såg den
    hmm testa o gör en djupare grop i kakan eller så ta mindre sylt i kakan,jag anvmig av bobs sylt densomär i squezzeflaskan du vet utan bitar
    hoppas du är pigg till lördag nu!!
    ojj vad tidigt linn vaknade

blueroose:jaa du här vart det lite plugga lite städa, jaga 3 huliganersom i sin tur jaga mattläggaren o kackalde som en hönsgård med honom jaa man är ju inte sysslolös med 7 barn precisFlört

jag gerupp alwin är som en igel på mig kan inte göra någonting utan att han är på mig heeela tiden och nu ska jag köra abbe o freya till dagis o sen hem o kolla ommin bok kommit så jag kan påbörja uppgifterna hur det nu ska gå med ho0nom klängandes.....

måste leta upp kvittot på min data för batteriet i den har fått en kortslutning så den funkar inte alls

inatt har agathon sovit skapligt iaf lite bökig mellan 00-02 sov sen till 05 o somnade om efter mat o sov till 7.30 nu!!

• 7 michelingodingar

haha jahär sitter jag fortf o har inte kommit igång alls med pluggandet för posten är senObestämd och alwin totalvägrar låta mig göra något alls!!

nu har mattläggaren varit här o spacklat badrummet,han kommer tillbaka i em o ska fixa mer sen på torsdag lägger han in matta o allt så sen är det bara makensom ska få dit allt annats

madde:japp jag ska sitta o leka med honom hela tiden helst,han är ju inte van o vara själv men nu har ju freya med börjat på dagis så han vet liksom inte hur han ska sysselsätta sig!!

pilea:sånt kan reta gallfeber på en o personalen har tystnadsplikt oxå!! men skönt att det går åt rätt håll!!

am zandra:hoppas verkligen Linn sover ett tag så du med kan få vila!!

• 7 michelingodingar

goddagens!!

hjälp vad ni skrivit en massa

pilea:ni har det jättefint hemma!! o badrummet vart ju bra!!
    härligt o bli av med sånt man inte anv!! här ska dom ha nån insamling för handikappades riskförbund så åpå fredag kan man ställa grejjer vid grinden så hämtar dom upp,funderar på o ta lite leksaker men frågan är om jag hinner!!

xgirl:haha vem tror du rusa in på lindex idag
    detta blev det till agathon
    P9290559.JPG

men det var bara några få jackor kvar på lindex

madde:vad skönt att han sov sen!!

am zandra:tråkigt att du inte kommer iväg

shit känner att tiden inte räcker tillo svara på mer tyvärr!!

idag kom boken iaf så i em vet ju jag vad jag ska göra
    var på barnhab med agathon idag och jaa lite bättre är han i nacken men det var marginellt och hennes största fasa är hans sneda o platta huvud så nu fotades hans huvud och hon ska ringa stockholm för rådgivning jag har letat annan kudde men det fanns inte o få tag på så jag får väl kombinera ihop en egen!!
    han får absolut inte sova på sin vä sida men hur fan ska man lyckas med att inte ha honom liggandes på den sidan då
    sen blev det en vända in på lindex såklart som ni kan se på bilden
    nu ska jag slänga i mig lite mat innan busungarna skahämtas från dagis!!

• 7 michelingodingar

pilea:ja jag tog den sista i stl 80 verkar lite små i stl tycker jag då jag täbnkte ta en i stl 74!!
    haha jaa meen bultband var ju en ide annars är ju "gaffatejp" effektivt sägs det

nu har jag läst boken iaf så nu ska här skriva en uppsats som jag först ska översätta till dagens svenska roligt vaaaa suck jaja bäst o ta tag i det så det blir gjort då för ingen av er vill göra det åt eller

• 7 michelingodingar

madde:jaa du jag undrar eg detsamma,vad gör dom åt det men får inga konkreta svar mer än att vi nu ska fixa en bättre kudde igen, sätta alla leksaker på hans hö sida så han får ligger mer på den sidan bullra upp med en handuk eller nått så han inte kan vara på vä sida alls, vända hobnom i sin säng så han ligger på hö sida för att kunna se ut i rummet och kunna sen oss osv, sen funkar inte detta så ja då får man fundera på en stenhård hjälm, typ cykelhjälm, som gör att han inte kan ligga med huvudet på det sättet så det belastar den sidan och funkar inte det ja då vet jag faktiskt inte!! men då börman kanske kolla om fogarna/fontanellerna växt samman på honom för det kan ju göra att huvudet blir helkonstigt o formen(våran ena dotter föddes med fontanellerna ihopväxta men det är jätteovanligt)

am zandra: tråkigt att du inte mår så bra och att Linn är så gnällig hoppas det blir bättre idag!!
    skönt att dan ska komma igång med sin praktik nu,förstår att du tycker det blir ett irritationsmoment o behöva plocka efter honom han är ju vuxen o då tycker man ju att dom ska kunna ta undan efter sig men du min ärlikadan o dessa jäkla strumpor han rullarihop till en boll o slänger på vardagsrumsgolvet kan driva mig till vansinne!!
    tack än en gång för att du tog dig tid o läsa ena delen av min läxa!! men tror du jag hann o fixa det igår eller nää först dök makens ena lillebror o sambo upp och sen dök makens storebror upp med familj suck så jag fick inget alls gjort igår måste ta ett krafttag nu närjag lämnat domsmåpå dagis!!

xgirl:ja jag hade oxå börjat ledsna på att det tog sån tid innan jackan kom men när jag såg den på lindex så kände jag bara att den var värdo vänta på
    men usch krya på er,jobbigt att det inte germed sig!!

madde:det är samma ålder på öppna förskolan här som hos er!!
    vad kul med nya kläder sånt är ju alltid uppskattat!!

peppar peppar, 3 nätter nu har agathon sovit bra ,dock har han vakknat en gång vid 00 för o äta o en gång mellan 4-5 men inatt sov han till 02 åt lite o sov sen till 06 dock gnällde han lite vid 05 men han fick nappen o somnade om en timme!!

igår var ju maken på elevvårdskonferens med fredde suck jaja inget nytt,han klarar inga ämnen alls så nu ska han få en dator och så har han fått välja timmar där han få gå och få specialundervinsning i den sk lilla gruppen, han har skippat TTF timmarna så dom SKA han bara gå på dessutom ska dom starta upp en ny dyslexiutredning på honom sen den 29 okt är det nytt möte och har inte detta gett resultat så måste man hitta andra lösningar (detta har domju sagt vartenda år men inget mer än så händer) så frågan är ju VAD man ska göra han går i 8:onde klass och han måste ju arbeta jäklarför o kunna få upp sina betyg föro öht ens komma in på nån utbildning!!
    dessutom har dom bytt lärare,rektor,mentor,specialpedagog IGEN inte konstigt att det blir kaos för fredde,han har ju jättesvårt med såna förändringar, dessutom tycker han att klassen han går i är så stökig o det gör ju inte saker o ting bättre för honom

• 7 michelingodingar

hjälp mig jag har kört fast suck har nu översatt en text från gammal svenskatill dagens svenska o ska nu jämföra den här 1800-talstexten med nusvenskt språkbruk. Redogör för de största förändringarna. Försök sortera och beskriva det som skiljer sig åt, t.ex. stavning, ord, meningsbyggnad och ordföljd.
    tror ni jag blir tokig eller!!

xgirl stackars selma hoppas skiten ni åkt på snart ger sig!!
    ja jag blir galen på att dom inte verkar fatta att det är superviktigt för människor med dessa diagnoser att ha kontinuitet osv!!

bäst o passapå alwin har somnat i mitt knä så nu kanske jag kan få sitta ifred 20 min eller nått med läxorna!!!!

• 7 michelingodingar

pileaom fontanellerna är ihopväxta och huvudet börjar ändra form och växa helt tokigt så kan dom gå in o göra en operation så dom särar på fontanellerna.
    alexandra föddes ju med fonntanellerna ihopväxta så henne hade dom stenkoll på just första året men det syns o märks inget av det på henne!!

nu tar jag en kaffepaus är helt snurrig i huvudet men känner en lättnad då jag såg att veckans "sk" utmaning är helt frivilliga att göra har nu bara en jäkla massa sidor o läsa och sen göra närvaroprovet i morgon så är jag klar med veckans uppgifter sen

• 7 michelingodingar

just ja jag bor i småland,kalmar län

• 7 michelingodingar

xgirl:så där bestämd var filippa som liten trodde jag skulle bligalen!! glömmer aldrig då jag köpte en ljusblå  dress med röda o mörblå blommor som motiv fram på tröjan ursöt enl min mening men filippa totalvägrde ha den på sig för det "hängde i rumpan" då det var mjukisbyxor har för mig hon var runt 2 år då!! hon t o m klippte sönder kläder för o slippa ha det

pilea:haha ja några kantareller hoppas då inte dom har i huvudet iaf
    ojj ja 7000 kr är väl inget man bara får så där!!

am zandra. ja texten har jag som sagt översatt men tror inte det är helt hundra rätt däremot denna jäklaanalysman ska göra,det står helt still o jag fattar inte hur jag ska göra öht suck blir alltid som mossa i huvudet när det kommer till såna här skolarbeten,var likadant när jag gick skolan,skulle behöva nån som förklarade på det absolut enklaste sättet som går så t o m ett litet barn skulle fatta såna här saker får mig o tappa självförtroendet och jag känner mig helt blåst som liksom inte fattar!!

• 7 michelingodingar

pilea:behövernog inte säga nått där va klarar ni er på 3000 kr så kör på o va hemma

ska fota vårt badrum så ska ni få se lite av det nu då

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)