• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

glömde ju 1 såg jag nu Glad

Barbamamman- Ja verkligen .. Vill han vara med dig hela tiden ? hehe, ja det blir itne mycket gjort då kan jag tänka mig.. Jobbigt med knöl på natten, vet hur det är .. hehe..

• Madde01
    Pilea- Ja usch, blåser verkligen storm ute.. Inte ett dugg skönt.. Vilken tur att du kunde hjälpa dom på förskolan då Flört Kan ju bli lite stressigt för personalen när alla barn ska kläs på o sådant.. hehe..
    Shit  vad fint ni har det hemma *avis* Gillar det verkligen .. Ja det var ju bra att hn började gå bra, men dom du säger.. Varför står en förälder o diskuterar en annans barn med en ur personalen.. Låter hel dumt...

Zandra- Jadu det undrar jag med Tungan ute Fick du sova nått sen då?

Fortsätter svara sen, får sällskap av en vän nu Skrattande
  • Madde01
    Barbamamman- Ja då förstår jag, när han är van att ha syskon hemma lixom.. Klart han klänger på dig då det inte finns någon annan att klänga på Flört

Zandra - Ja det var trevligt.. Fast det slutade med att jag fick gå ned till henne.. Förstår det, inte kul o gå hit då man är gravid, jag vet .. hahah .. Är en super lång brant backe upp till mig nämligen Tungan ute Jag förstår precis hur du känner.. Har själv känt samma sak, om du kommer ihåg när jag sa att jag kände mig allmänt deppig.. Då var allt piss, förutom Julius då.. Fick iaf höra från sambon att jag är bäst idag,, tror han får lite dåligt samvete av det alltid är jag som tar Julius natte o morgon tid.. och är heeelt slutkörd på dagen ..

Xgirl- Vilken underbart söt liten dotter du har Glad Ja, jag  vet inte vad det är för dumheter han sysslar med ibland.. haha..

Pilea- Ja verkligen skillnad Tungan ute Super fräscht badrum iaf..

Måste fråga er som vet som har äldre barn.. Hur ser det ut när tänder är på G, såg nu idag på em att Julius är jätte svullen på nedre tandraden o så ser man att det är lite vitt under det där svullna, men det sticker inte upp nått ännu ?
  • Madde01
    Xgirl- Ja vi får väl se om det kommer upp nå mera där Glad frågar som Zandra, haha hur lyckades du med att ta kort? Och att han inte la tungan över? Flört

Blueroose- Kul o höra lite om dig, och hoppas du får hoppa på studier snart då .

Zandra - Ja vi kan ju alltid hoppas iaf , hehe.. Fast det blir väl jag som fortsätter ta nätter o mornar då han inte vaknar när Julius skriker.. Förstår inte hur man inte kan göra de? Tungan ute Fick du sova längre i morse då? ..

Pilea- Det låter ju som en bra idé det där med matenGlad

Julius somnade kl. 20.30 i går och då hade han knappt ätit någon välling utan somnade om en stock efter 50ml. Så jag var ju beredd på att gå upp kl. 00 på natten.. Men icke då.. Han sov ända fram till 3.30 och åt lite sen sov han till 5.45 ... Oups, det måste vara rekord sedan "helvetes veckan" drog igång, så är dom senaste 2 veckorna kallade av mig, haha.. Vill att det ska bli som förut igen.. Då han sov från 19 - 05 och då åt han sedan somnade han om till 8 Flört kommer väl aldrig bli så härligt igen .. hehe..
    Jaja, idag är det dags för öppna förskolan.. Får väl se till o hålla mig vaken o inte somna vid 9, som vi brukar göra jag o Julius, somna på soffan ... Han somnar dock fortfarande på min mage då, han förstår inte att han börjar bli lite stor för det.. hah, sen ligger han på min mage i soffan o sover typ 1,5 timme.. och jag sover lika gott jag.. Nej så 10-12 är det öppna förskolan.. Så det är väl bara försöka hålla sig vaken Skrattande
  • Madde01
    Zandra - Nej Julius sover i sin spjällsäng.. Ja, men det är väl bra att du känner dig lite piggare iaf.. Men trist att du börjar bli dålig Rynkar på näsan

Xgirl- MEn usch då, alla verkar vara förkylda den här tiden .. Vi har ju alldeles nydligen blivit friska allihopa här hemma.. Trist att hon itne vill vara hos sin pappa då så ni kan fira henne med Rynkar på näsan

Pilea- Skönt o bli av med saker man inte vill ha, o få lite pengar för det i stället.. Hoppas det går bra på auktionen då Glad

Barbamamman- Vad bra att boken kom idag iaf då.. Men då, att han ska ha platthuvud, vad gör dom åt det då?
    Lite svårt o kontrollera hur dom sover.. Speciellt när dom rör på sig själva Tungan ute

Idag hann vi faktiskt till öppna förskolan , vi gick hem till en tjej kompis jag o Julius i morse o åt frukost innan vi skulle till Öppna förkolan , då kompisen o hennes dotter skulle med dit, så det var rikigt trevligt.. Men vet inte om öppna förskolan var nått för oss, då barnen där var runt 1år.. Så vi håller oss nog till familjecenter härdan efter, det är för barn från 0-1 år, så där är det lite mer ålders inriktat till dom små med sångsamlingen o det, den gillar Julius på familjecentret Glad Men nu ikväll är han extremt gnällig .. Kollade igenom lite kläder vi fått av min storebrors flickväns syrra idag.. Hittade en alldeles ny molo overall i fleece Tungan ute strl. 80 så viker man upp armarna o benen lite kan han ju ha den nu i höst.. Se vad man hittar om man letar lite .. hehe..
  • Madde01
    Xgirl- Ja, just öppna förskolan här är väl för barn mellan 0-5 år tror jag.. Och typ alla barn var runt 1, så då kändes Julius så fruktansvärt liten.. Så det var inte så kul, roligare med familjecentret som har 0-1 år Glad Så där i majoriteten av barnen 3-8 månader.. Några enstaka som är yngre o äldre .. Ja, har lixom inte kollat igenom dom kläderna, då hennes barn har varit så mycket större en Julius.. Men där i låg en molo fleeceoverall i strl. 80 med prislapp o allting kvar Tungan ute Så det var ju det som behövdes nu... Sen ringde Julius faster igår kväll som var inne på Kappahl o tänkte köpa en vinteroverall till honom som hon hittat, så det ska hon köpa på fredag o skicka ned till oss.. Jätte snällt Glad Nej det går fortfarande skriva med fetstil.. Jag skriver alltid namnen med fet stil Tungan ute
  • Madde01
    Barbamamman- Ja, det kan jag tänka mig att det är väldigt ovanlit att födas med i hop växt fontanell.. Aldrig hört talas om någon som gjort det.. Ja, det är väl inte konstigt att det går sämre när det är stökig klass o nya lärare o grejer.. Förstår han faktiskt, hoppas det blir bättre för han nu i skolan .. Super snygga tapeter förresten..

Zandra- Ja, det är jätte skönt o få kläder.. Känns som man köper nya kläder varje månad, han växer alldeles för snabbt, en ny storlek varje månad typ Tungan ute Fast denna gången köpte jag 74 så han har lite att växa i .. För dom satt lite stort.. Jaså? Glad Bor ni nära varandra? elr skickade ni kläderna ?

Xgirl- Ja, den overallen var helt oanvänd.. Fick kläder när Julius föddes men hennes pojkar har alltid varit så mycket större än Julius.. Så då har jag inte kollat igenom det, så det var himlans tur att jag inte köpte en fleeceoverall.. Hade varit väldigt onödigt när det fanns en helt ny där Tungan ute Är hon en tjejtjej? Glad Min brorsdotter var likadan förut ett tag, så förra året tvärvägrade hon allt som hette byxor... Så hon hade leggings, tights, klänning o kjol ... Men nu har hon börjat använda jeans igen..

Pilea- Precis som du hade det på öppna förskolan var det för oss.. Men kände lite folk gjorde jag, men kände mig ensam med min minsting och samlingen dom hade där var ju för större barn.. Så nu ska vi bara gå till familjecentret på måndagar för det är för barn mellan 0-1 år.. Mycket bättre o där är ju tjejerna från min gamla mammagrupp o leker med sina små, så det är ju barn man känner igen lixom som inte rusar över Julius när han ligger på golvet o sprattlar iaf Flört Och ja vissa dagar har jag urtråkigt, då det inte finns någon o umgås med.. Men vad dåligt att ditt bvc att dom bara har för förstagångs mammor.. Här blandar dom grupperna ..
    Vi bor 1,5 mil utanför Södertälje, om du vet vart det ligger? Glad Var bor du själv då? säger som Ain, det beror ju helt på själv hur du vill göra om du hellre vill vara hemma är ju det en kanon idé Glad Jag kommer nog tycka det är rätt skönt o komma tillbaka till jobbet sedan o ha det där sociala.. Men kommer sakna min lilla fis hela dagarna Tungan ute

Ain- Var stor benjamin är Glad Usch då, en cysta i handen, stackarn...

haha, idag var det mycket att läsa ikapp.. Var lite frånvarande igår, då sambon var ledig igen. Så vi passade på o åka o storhandla lite mat, då frysen var helt tom hemma o sedan åkte vi o köpte nya gympa skor till mig.. Då mina gamla var helt trasiga sulan höll på att ramla bort Tungan ute så blev det ett par finskor till sambon.. Sen kom mamma o hälsade på på kvällen , så då hann jag inte heller in här Tungan ute Så hoppas jag inte missat att svara på nått nu .. hehe
  • Madde01
    Glittrax- Men usch, stackars henne som har krupp.. Min brorsdotter hade det när hon var mindre.. Usch, var jätte jobbigt.. Hoppas det funkade bättre i natt o ni slapp åka till akuten ...
  • Madde01

Som jag misstänkt så är det en tand på g... Ser en liten vit prick där under det svullna nuGlad Kan inte tänka mig att det är nått annat nu, om det är tanden så trycker den igenom alldeles alldeles snart ...

• Madde01
    Barbamamman- Grattis till alla rätt på läxan .... Men usch att ni hade sådan natt igår Rynkar på näsan Sov han bättre i natt?

Zandra- Ja, men då är det väl jätte bra hon kan skicka kläder till dig iaf då Glad Usch stackare vilken mens du har då.. Hade också JÄTTE problem med mensen innan jag började med mina minipiller o sen den dagen är det MYCKET bättre.. Hade ju konstig mens nu när den kom tillbaka efter graviditetn, blödde enbart på morgonen men mera än 1 vecka.. Men nu är den slut iaf.. Så hoppas det blir som vanligt nu ... Ni får det nog mysigt på eran favvo resturang iaf Skrattande Man behöver inte åka långt för o ha trevligt, det är väl det skönaste att ni får eran egen tid nu iaf Glad

Pilea- Vilken förort bor du i då? Glad Ja jag köpte ju mina gympaskor förra året, men hade inte räknat med att dom håller allt förlänge.. Dom är ju från skopunkten, inte bästa kvalité antar jag Tungan ute Så länge skorna håller kan man ju använda dom .. hehe.. Skönt o kunna gå ut i lekparken o leka o att dom leker bättre där då..

Xgirl- Ja det är spännande.. Väntar bara på att den ska trycka igenom snart .. heh.. Ja usch, dom växer alldeles för snabbt .. vill kunna stoppa upp tiden lite o spola tillbaka..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)