• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Men såg nu att allt jag kommenterade igår är ju borta :-@
    Gör ett nytt försök nu då..

Barbamamman - Vad taskigt om hon nu sagt ett pris, då är det ju det som ska gälla. MED frakt inräknat tycker då jag iaf .. och portot, sådant får hon ju räkna med in om hon ska sälja något.. Och 300kr för en beggad jacka, det håller jag med dig om att det är dyyyyrt.. Vad kul att du ska får börja plugga Eftersom det är det du verkligen vill så är ju det underbart!!

CA - Åh, jah tror inte jag grattulerat till den nya sötnosen Så mega jätte grattis, vad söt han är.. Man blir ju lagomt sugen på en till när man ser andras små, fast det får vänta några år faktikst.. Vad snusigt med mjölbaggar, Har ni inte fått stambyten elr något på alla dessa år?

Zandra- Men shit vilken irriterande läkare!!! Förstod att ni blev sura båda 2, får man liksom bete sig hur som helst? Hoppas han får sjukskrivningen nu!!

Xgilr- Vad skönt att Selma mår bra efter operationen iaf

Pilea- Vilken trollunge max ser ut som, och vilket hår! Sötnos!! VAd är det för fin dress han har?

idag ha jag iaf tagit ut en semester dag, kan vara lite skönt att spendera lite tid med Julius, och på Onsdag är det dags för 1års kontrollen och då ha jag också tagit ledigt Sådant vill man ju bara vara med på, och så har vi fått förskoleplats till Julius, fick den förskolan jag önskade så jag är super glad 26April ska han börja och visst, folk kan tycka det är tidigt. Men av egna erfarenheter så är det en bra ålder.. han kommeri nte gå så långa dagar iaf.. Tp 4-5timmar om dagen elr nått, sambon har ju så flexibelt arbete så det är kanoners det

• Madde01

Slänger in en bild på min prins jag :

han fick en super tuff kepa av sin morbror, men han gillar varken ha kepa elr mössa, så man får vara snabb med kameran
  • Madde01
    Zandra- Ja et känns bra att han ska börja då, men visst  får man höra fy skam från andra mammor :-P Men et kan jag ta. Vi vill gärna spara lite föräldrar dagar tills då han blir lite större, så kanske man kan ta längre semester o göra mera saker Sista dagen innan flytten förstår jag att du känner stress.. Men försök att ta det lugnt o inte stressa upp alltför mycket. Julius har också vart grinig dom senaste dagarna, tandköttet är svullet nere så kanske är det en kindtand på g?
  • Madde01
    Barbamamman- Ja J blir också skogstokig så fort man ska sätta på mössan :-P Nej vi plockar också ut alla dagar i veckan annars skulle det ALDRIG gå i hop tyvärr och dom få dagarna man har kvar känns som det skulle vara kul att spara tills han blir lite äldre Så det alltid finns möjlighet att kunna göra något kul i hop.. Vad jobbigt att Fredde glömt ta medicinen och att det blir så

Zandra- Jo jag jobbar ju också på förskola, så man hör ju ett o annat där från pedagoger :-P äsch , men jag tror J kommer ha mycket utbyte där. Han o hans pappa går ju inte till öppna förskolan o sådant, så han träffar ju inte andra barn så där dagligen. Det är när jag drar med han till vänner som har barn i samma ålder på helgerna, men jag gillar att vara hemma på helgerna när jag jobbat hela veckan tyävrr :-P
  • Madde01
    Ain - Ja jag tycker också det är tidigt för 1årskontroll, men våran bvc- sköterska är lite konstig, Julius hade ju sin 8månaderskontroll när han var 6,5 månad :-P  Vad jobbigt med springmask.. usch! Skönt o få komma i väg o simma lite .. Och det där med att börja förskola tidigt, ja det är jätte skumt att det är så oliak överallt..
  • Madde01
    Barbamamman- Nej nu får det vara bra, mera än så kan man ju inte betala för en beggad jacka, det finns nya jackor för det priset.. vad skönt att några tröjor o jeansen satt bra iaf

Puh, här har vi haft en vaken natt Julius vaknade kl. 1.45 la han brevid mig i sängen men icke ville han somna om, då kände jag på hans panna, KOKHET. Upp o tempa 38,9 inte konstigt att han vaknade o var så ledsen. Så vi satt o myste till kl.4 då somnade han om också vaknade han kl.7 så idag är man lagomt trött.. Men ingen feber nu iaf, så det är väl tänder på g här som jag har vart orolig för.. Idag har vi blivit bjudna på middag hos mamma, så det ska bli skönt o gott fläskfilé hörde jag rykten om mums det..
  • Madde01

Återigen en natt med feber I natt vaknade J kl. 3 och kunde inte somna om, kokhet på pannan går upp o tempar och han har 39,6 stackarn han o hans pappa tar en kyligare dusch för o sänka febern sen somnar han och vaknar nu o har fortfarfande feber 39,7 Lillplutt, jobbigt när det är tänder på G.

• Madde01

Idag är det dags för 1årskontroll o sprutor Kommer in senare o kommenterar lite :--D

• Madde01

kikar in
    Jag lever fortfarande, fullt upp som vanligt. Jobba heltid hem o mysa haha..
    I Tisdags fyllde iaf lillepluten 1år .. Åh, nu är han verkligen inte bebis länge ju Sen har vi vart på 1årkontroll han väger nu 8490 g och är 70cm lång Stoora killen.. 

kommer in o kommenterar snart igen Håller på o baka bullar just nu inför kalaset imorgon..

• Madde01
    Zandra- Japp, han är en liten tjockis Nej jag slopar nog också melodifestivalen, imorgon här blir det kalas. Sen vad som händer resten av helgen det är en annan fråga.. Mysigt att vara ute i solen ju

Pilea- Grillat är mumsigt.. Det åt vi förra helgen hos min bror som hade grillpremiär, svårt för oss o grilla i lägenhet Verkligen en nackdel.. Tur man har en bror med villa iaf..

Barbamamman- Ja tänka sig att han redan är 1 år Obestämd går alldeles för snabbt detta. Trotsig blev han som 1åring iaf .. haha.. Han är kort men tjock tycker jag iaf :-P haha..

Hur stora är era andra ni som har barn födda 2010?
  • Madde01
    Xgirl- Vad härligt att gå till frisören Nja, jag har ledsnat lite på melodifestivalen. Känns som det är samma låtar varje år Ja, nu är han min "stora" ettåring. Sambon tycker inte jag ska kalla Julius för bebis längre nu, så man får väl sluta med det

CA- Vad jobbigt att han inte sover någon längre sträcka på dagen. Fast Julius var också så när han var mindre. Han sov Max 40min i sträck, sedan vakna och var vaken 1-2 timmar o somna igen .. Så man han ju inte direkt vila själv.. MEn vad skönt att han sover så pass bra iaf på natten Hos er har barnen 15timmar när man är föräldrar ledig fortfarande?

Vilka stora killar alla har/haft då
    Här blir det kalas för hela slanten idag, har inte bjudit så mycket folk. Bara dom närmsta som Julius har träffat några ggr och känner igen. Känner att det är väl det som är mest praktiskt Det är ju ändå hans kalas .. hehe..
  • Madde01
    Barbamamman- Du har en tung kille du Ja, någonting är det ju han vill inte göra som jag vill. ALDRIG   Men usch, stackars er med magsjukan, hur länge har den cirkulerat runt hos er nu ?
  • Madde01

Kalaset gick kanon bra Nu har Julius massor med kläder i storlek 86, han fick önska sig en storlek större än han egentligen har, med tanke på att han har MASSOR med kläder i storlek 80 han har knappt hunnit använda alla kläder

Barbamamman- Men usch, nej nu måste ni snart slippa alla sjukdommar.. Hur gör man i en så pass storfamilj lixom för o undvika att det ska smitta vidare? Det är ju som förskolan liksom .. går bara runt o runt o runt.. Men fy då för tanden, det är ju inte gratis o gå till tandläkaren direkt ..

Xgirl- Vilken bra psykolog du verkar ha iaf Och hoppas verkligen det gick bra på banken idag?

Zandra- Vilka busungar du har haft i morse då Jag tycker att det är röjigt med 1 och alla hans leksaker, men tänker inte på er som har flera barn, ni har nog betydligt mer att gå o plocka hela tiden Skönt o kunna sova en liten lur på dagen iaf, ,men jobbigt att du är så trött..

Glittrax - Shit vilken idiot till läkare, förstår att ni byter skulle jag också gjort ..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)