Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Lunaria: Jag läste just din blogg om autism och Noahs problem, det var väldigt intressant att läsa! Jag såg förresten en dokumentär om barn med autism för ett par veckor sedan som var himla fascinerande. Det var barn med svår autism som fick träna enligt någon viss metod. En pojke som verkade helt inne i sin egen värld fick lära sig bokstavera meningar genom att peka på bokstäver. Bland det första han bokstaverade var "Kan jag lära mig att spela piano?" och sen "Jag gör melodier i mitt huvud." Så det visade sig att han troligen hade stor musikalisk talang (som vissa med autism kan ha), och en längtan efter att få spela och komposera musik. Det var så häftigt. Och mamman sa "Nu kan jag äntligen lära känna min son efter 10 år" (eller hur gammal han nu var, minns inte exakt).
Jag har för mig att du inte kan se på filmklipp på din dator, men om du eller någon annan är intresserad så är den i alla fall här: svtplay.se/v/2765864/dokumentarfilm/en_mammas_kamp_for_ett_autistiskt_barn
Så skönt att ni får så mycket information om autism, och at även förskolepersonalen är med i allt. Det där sommarlägret låter som ett jättebra läger där man kan få träffa andra!
Angående min ansökan till högskolan så loggade jag in på antagning.se nu och såg vad de hade räknat ut för "meritvärde" på mig (som ju är den poäng som jag konkurrerar om platser på utbildningen med), och det var högre än det jag hade räknat ut. Jag hade missförstått hur man räknar ut det, det är något nytt system tydligen. Så nu har jag plötsligt en större chans att komma in än jag trodde.