Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Har inte fått min nya dator än alltså, men hoppas den kommer i veckan.
Har inte fått min nya dator än alltså, men hoppas den kommer i veckan.
Nu har vi också vattkoppor här hemma, Arvid har prickar lite här och var (dock främst i blöjan ännu) och feber. Barnens kusin insjuknade ju i vattkoppor härom dagen så vi väntade ju oss att det skulle dyka upp hos oss med, men det sägs ju att inkubationstiden är typ 2 veckor så vi trodde väl inte det skulle komma redan. Bara önskar att det kommer på Selma snabbt också, för på måndag skulle Arvid börja inskolningen och man vill ju gärna att inskolningen hinns med innan jag ska börja jobba 1 nov. Så nu har jag Selma hemma från dagis med tills vidare.
Zandra: Men vilken otur du har med att folk inte kan meddela dig om inställda möten?? Ja men det stämmer ju som du säger att tiden rinner iväg snabbt till olika saker. Och sen lägger jag ju faktiskt mycket tid på städning - bara det att det liksom knappt märks. Så det är inte heller så att stök är lika med att man inte städar. Men det är ju t ex som Selma som skulle ta på sig skorna igår. Så utbrast hon "Det är stenar i skon!" och tog och tömde ut allt grus rätt på golvet. Man kan minst sagt säga att man jobbar i motvind.
Nu börjar Arvids feber stiga igen, dags för Ipren.
Vilken natt! Det var länge sedan jag sov så här lite. Det kliar på Arvid så han blir helt otröstlig, fast inte hela tiden som tur är. Sen har Selma fått feber med så det är väl på gång där med. Hoppas det, för då kanske inskolningen kan skjutas fram bara lite.
Zandra: Ja oj, kan tänka mig att du är kraftigt allergisk med tanke på hur du mådde i somras. Skönt att veta VAD det är. Kvalsterallergi verkar ju lite besvärligt, med att hålla på och vädra lakan och så. Vet en som la lakanen i frysen varje dag, fy så jobbigt!
Arvid blev ju rätt dålig av sina vattkoppor, hade väldigt mycket klåda. Selma däremot har bara fått några få prickar och ingen klåda. Andreas har varit febrig och haft huvudvärk i flera dagar, men att hitta prickar på honom under allt hår är inte lätt. Så vi vet faktiskt inte om han haft vattkoppor eller om han varit dålig pga en förkylning han haft. Verkar ju otroligt om han som vuxen skulle få vattkoppor utan att ens veta säkert om han har det, alla säger ju att man ska bli så dålig som vuxen. Men jag har sett några röda prickar på honom, fast det kan vara finnar eller nåt med.
Så nu håller jag barnen hemma ett par dagar till för säkerhets skull, så satsar vi på inskolningsstart för Arvid på onsdag.
Annars så har vi många funderingar nu för tillfället om var vi vill bo.. När jag nu förhoppningsvis får körkort så kan vi bo utanför stan, något vi båda vill. Så vi grejar faktiskt lite här hemma med oavslutade projekt, för den dagen att vi kanske vill lägga ut huset till försäljning. Det är tyvärr lite för litet för oss, men samtidigt trivs vi bra i området, så vi får se. Vi har lite span på detta huset, men det är inte aktuellt för oss om de inte sänker priset. För övervåningen är inte ens inredd, och det är 20 min bilresa från stan: http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-nasinge-stromstads-kommun-stora-ytten-41-1543175 Huset har legat ute länge, så kanske går det att pruta... Men egentligen är det lite för långt från stan.
Zandra: Jadu, Dans mamma verkar inte vidare engagerad i sina barn eller. :-/ Men så skönt att hans utredning är i gång med! Även om ni inte ska bo ihop så är det ju viktigt att dina barns pappa får hjälp. Blir ju intressant att se vad utredningen ger. Spännande att Noahs utredning drar igång med, men den verkade inte så lång eller? Usch vad jobbigt med din kvalsterallergi, som du säger att det inte går att göra så mycket åt det. Kul att Linn satt så still och fick sådant beröm för det, lär väl vara första gången hon fått eller.
Barbamamman: Jag var inne och kikade på bilderna, kul att se! Jag läste i gekås-tråden att det hade varit total kaos i helgen och 3 timmars kö i kassan! Så jag är glad att jag har det besöket avklarat, och jag kommer nog alltid åka dit i augusti-september (blir nog att jag och svägerskan åker 1-2 ggr per år). Så himla bra att skolan tog det på sådant allvar med Fredde, verkligen skönt att höra ju!
Nu har vi lite mailkontakt med en som vill hyra ut ett hus på 130 kvm ca 10 minuters bilresa utanför centrum. Jag är sugen på att kolla på det, så vi får se.
Idag är Andreas hemma sjuk. Han kom hem tidigt från jobbet igår med. Han har sån hemsk huvudvärk, så jag vet inte om det kan vara bihåleinflammation för han har ju varit rätt förkyld nu.
Evanor: Haha, ja det beror kanske på vad man jämför med, vad man tycker är en lång sträcka. Just nu bor vi ju i utkanten av centrum, med 10 min gångväg till centralaste delarna. Och sen är vägen ut till det där andra huset lite smala och slingriga, inte så kul på vintern. Skönt för dig att vara hemma nu!
Barbamamman; Usch vad jobbigt med Fredde. Förstår att det gör ont i hjärtat att inte se någon framtid för sitt barn. Ja det är ju så dags att låta honom öva läsförståelse nu?? Vad duktig du är med pluggandet förresten.
Zandra: Hur gick det på utredningen igår? Haha, Andreas har också tyckt att det ställts en väldig massa svåra och konstiga frågor.
Pilea: Grattis till Tyra idag!!
Blir inte så mycket kommenterat nu då jag är så himla trött. Har blivit lite sjuk med feber och halsont tyvärr. Ligger i sängen och ska sova redan. Blev inte att vi kollade huset i helgen, det blev ändrat till på lördag istället. Idag har jag och brorsan varit ute och övningskört landsvägskörning i två timmar, gick bra! Men lite trött blir man ju av att koncentrera sig så länge. Imorgon börjar Arvids inskolning, ska bli spännande. Jag minns inte om jag sa det men den blev framskjuten. AIN: Vad häftigt att din bror hittade sin plats på en ICA-butik, jag tycker ju att vissa verkar jättenöjda att jobba sådär år efter år. BARBAMAMMAN: Men vad tusan vilka skitungar, men så bra att mannen fick tag på dem! Hur gick det att ringa föräldrarna sen? GLITTRAX: Kul att höra från dig! Oj vad fort tiden går. Jag skickar dig mitt namn imorgon. ZANDRA: Jag är inne på det som Ain skrev att jag tror inte alls Dan redan lägger ert förhållande bakom sig. Ni hanterar det nog bara på olika sätt. Usch att du känner dig så deppig, men det är ju inte konstigt heller. Men snart tror jag du är på väg mot bättre tider än på väldigt länge. Kram!
Idag är förskolan stängd, så båda barnen är hemma och vi njuter av sista dagen innan jag börjar jobba imorgon. Vi har varit en sväng på stan på förmiddagen.
Barbamamman: Usch vilka nätter ni haft alltså! Jag avundas er verkligen inte... Hoppas denna natten var något bättre. Verkar Abbe ha ont i magen fortfarande? Konstigt att han mår sådär. Fy vad trist att du också blivit förkyld.
Oj, var det så länge sedan jag skrev??
Jag har hittills bara jobbat 2 arbetsdagar pga att Arvid varit sjuk sedan onsdag förra veckan. Men idag är han feberfri i alla fall. Nu förbereder vi inför Selmas kalas på lördag, men vi gör det enkelt och har beställt smörgåstårta. Sen kollar vi så smått på hus fortfarande. Var på en visning av ett hus från 1870 men jättefint och charmigt renoverat, fast det var jättelångt från stan. Men vi spanar på annat, har två hus som vi troligen ska kolla på. Det ena ligger fint och är charmigt och har stor potential, meń är ett renoveringsobjekt så det tvekar vi ändå inför.
Zandra: Usch att Dan sa sådär inför Noah. Dan verkar rätt desperat att träffa någon ny, han är väl en sån som inte klarar att vara ensam... Men skönt att det känns bra för din del att han flyttade ut. Känns det fortfarande så? Läste att Noah är bra nu, så skönt! Arvid har också haft 40 graders feber, det är inte roligt.
Barbamamman: Vilket bra pris på era nya möbler, och de var ju fina! Så kul att få nytt till jul. Åh fy tusan för bihålleinflammation, hoppas du är bättre nu?? Så jobbigt när man känner att man inte har tid att vara sjuk.