• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Jag vet inte helt hur jag ska göra med Arvid. Tog tempen på honom nyss och han har feber igen. Det är ju 2 veckor sedan han började få feber, några dagar var den ganska hög. Sen har den oftast legat strax över 38 grader men ibland högre. Oftast är han pigg och glad. Den har legat på runt 37,8 nu ett par dagar så vi trodde igen att det var på väg att gå över och han har varit på förskolan, men nu på kvällen låg det på strax över 38 igen. Vet inte om han ska gå till förskolan imorgon eller om jag ska ha barnen hemma. Får ju ringa VC i alla fall.

Annars går det framåt med Andreas utredning. Idag fick han börja göra tester. Han fick i uppgift att tillverka nån pärm efter instruktioner . Han berättade att han förstod inte instruktionerna alls! Det gick åt skogen med pärmen. Dessutom var det himla jobbigt att arbetsterapeuten samtidigt ställde frågor till honom sa han, men jag sa att det nog var ett test det med.

Imorgon fyller vår skrutta 4 år.

Barbamamman: Men fyy, vilken hemsk magsjuka Alwin fått! Blä! Hoppas nu verkligen att ingen annan av er får det. Mår han bättre nu? Oj, Arvid vägde bara knappt 10500 g på 1½-årskontrollen, och var 81 cm lång tror jag. Vilken otur du har med dina tänder alltså!!

Evanor: Men oj, blev han utslängd från AF nu med? Ojoj, jag förstår att du är arg då om din man inte säger ifrån på skarpen! Vad irriterande det måste kännas att han bara går och dräller. Låte r som han har en bra farmor i alla fall, så fint att hon ställer upp. Vad tråkigt med er katt. Jobbigt att det kom så plötsligt.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Ain: Vad mysigt det låter att ni kan äta lunch allihop på dagen sådär! Jag visste faktiskt inte att du redan börjat på nya jobbet, snabba ryck där. Men guuud vilken mysig helg!  Oj vad mycket förberedelser inför kalasen, det är stressigt sånt där. Selma ska ha barnkalas på lördag men det blir bara 3 barn som bor här vid oss som kommer.

Barbamamman: Men usch, jag ryser av det du berättar om din vän. Man ska nog försöka vara lite mer tacksam för det man har. Så skönt att Alwin redan verkar må bra, men bra att barnen ändå katn vara hemma resten av veckan.

Jag har inte ringt VC om Arvids feber, jag bara nämnde det för BVC-läkaren på Arvids kontroll i torsdags, men då var det ju inte lika många dagar han haft feber. Sen var han bättre i lördags, sen feber igen i söndags, men sen var tempen lägre i måndags, runt 37,8 så då trodde vi igen att det var över och han var på förskolan. Igår också 37,8 men på kvällen var det alltså lite högre. Så jag hade tänkt ringa VC idag, men i morse låg tempen på 36,9 vilket jag tror är lägre än han haft under hela denna perioden, så kanske han är frisk NU. Men stiger tempen en enda gång till så ska jag ringa VC.

Båda barnen somnade i vagnen på väg hem från förskolan, Selma var visst trött idag. Hon hade blivit firad på dagis och fått en bok i present. Hon fick ett par små presenter av oss i morse också men tiden är så knapp på morgnarna så hon ska få resten sen. Och så ska jag snart ta med mig barnen ner på stan och köpa lite god mat och efterrätt som vi ska fira Selma med idag.

• Xgirl83

Efter att jag skrivit i förrgår så hade Arvid feber igen när jag kollade, så jag ringde VC igår. Fast sköterskan jag pratade med tyckte bara det var normalt i hans ålder och precis ha börjat på förskolan. Men så behövde jag ju ett intyg till FK så då fick vi en tid till barnens goa BVC-sköterska. Hon tyckte att vi skulle hålla honom hemma en feberfri dag plus ännu en dag efter det. Och han hade ju feber igen igår eftermiddag, så jag och barnen är hemma idag. Går det inte över så ska de kolla om han kan ha halsfluss eller nå

Zandra: Oj då vilka små barn Dans dejt har! Ja där kan man ju undra hur han tänker... Stackars den tjejen om hon skulle flytta ihop med Dan, hon lär få många barn att ta hand om de veckorna Linn och Noah ska vara hos dem. Typ 5 barn. Det är så lustigt att Linn kan prata så otroligt mycket, som en 3-åring! Vad jobbigt det måste kännas att Noah inte förstår instruktioner... Går det att göra syntestet på annat sätt, eller är det bara till att vänta?

Evanor: Heja farmor!! Vilken go liten kisse.

Arvid är så rolig, han är verkligen besatt av sina bilar... Nästan så han vill sova med dem med. Nu har han börjat säga bil med, "biim". Det verkar allmänt komma lite nya ord nu.

Vad ska ni andra göra i helgen då? Selma ska ha barnkalas imorgon, annars inget särskilt planerat.

• Xgirl83

Selma satt på toa igår för att kissa, och så hörde vi en duns från badrummet och sen en ledsen Selma. Då hade hon ramlat ner från toan och skurit fingertoppen så det blivit ett jack som ser lite djupt ut och blödde en hel del. Vi vet verkligen inte vad hon skar sig på. Tänk så det kan gå när man bara ska gå på toa.

Ain: Jag tänkte på dig när jag läste om experimentet igår.

Zandra: Jobbigt att du inte får någon avlastning i helgen. Haha, jag förstår att det är jobbigt med Linns humör, Arvid har fått ett sjujäkla humör med! Fast han kan ju inte direkt prata då men. Härom dagen var vi i leksaksaffären, och när Arvid inte fick ta en bil som han ville ha så blev han helt hysterisk och skrek och slängde sig på golvet. Ochd det där kommer tyvärr hela tiden nu. :-/ Sen har Selma kommit in i trots så hon beter sig också på det sättet plötsligt. Trevligt. Barnen gallskrek på kapp här när vi gick upp ur sängen i morse. Arvid för att jag tog nappen ifrån honom, och Selma för att hon inte fick gå först ner för trappen. Puh!

• Xgirl83
    Zandra: Men vilken konstig arbetsgivare Dan har som kräver att han ska jobba trots att han är sjuk! Är han med i facket? Har ni hört något om hans eller Noahs utredning? Vilken trotsig liten tjej du har, hon låter ändå något värre än Arvid. Men han har också börjat protestera vilt ibland när man sätter honom i vagnen. Vilken härlig helg ni haft!

Barbamamman: Ja det är konstigt att kan ha feber så länge och det är normalt.. Arvid var ju feberfri sen i helgen så nu behöver jag inte fundera över det mer, skönt. Usch, kan knappt läsa det du skrev om cancern, ryser..

Jo vi var och kollade på det huset som var renoveringsobjekt i måndags, men det var i mycket sämre skick än det såg ut på bilderna. Fuktskador i taket pga att taket var i akut behov av att bytas NU, och mycket annat. Vi hade ju tänkt försöka köpa det någorlunda billigt, och för vinsten vi skulle göra på vårt hus kunna anlita hantverkare till att göra mycket av renoveringen. Men detta hus var nästan bortom räddning. Vilket det inte såg ut som alls på bilderna.

Nej snart måste jag ta tag i lite städning..
  • Xgirl83

Jag brukar läsa här, men är dålig på att skriva. Blir ju lite mindre tid nu med jobb, övningskörning m.m. Men jag gillar att det är så, jag mår bättre nu än då jag bara var hemma.

I måndags var vi iväg på porträttfotografering av barnen. De har ju valt bort porträttfotografering på barnens förskola i år, men man kunde gå till fotografen (en lokal) på drop-in och ta porträtt-fotona. Så vi var där i måndags, och det var helt tomt på andra där så vi fick så fin service så. Det är samma fotograf som tagit gruppbilderna, och han verkar jätteduktig med barn för jag har aldrig sett så många glada barn på ett dagisfoto förut. Och Selma skrattade jättemycket när hon tog porträttfotot. Här kan ni se gruppbilderna på avdelningarna på barnens förskola: www.nojesskraddarn.se/index.php/korpen/gruppfoto.html Det är bilden längst ner som är Selmas avdelning, ni ser Selma sittande på golvet. Arvids avdelning och den andra nya avdelningen hade så många sjuka vid fototillfället så de hade fotograferingen idag istället.

Zandra; Som sagt, jag tänker på er idag! Vilket fint möte du verkar haft på AcoA, härligt att du gör sådana framsteg. Hoppas du kan få någon slags praktik efter jul, det hade nog varit skönt för dig. Haha, kul att Noah gillar dammsugaren så! Hur går det förresten för barnen att vara hos Dan? Tänkte på om förändringen blir konstig för Noah?

Glittrax: Oj, ja det verkar konstigt att skicka med bajset hem! Jag kan förstå om det var "klet", men en korv verkar jättekonstigt. Ojoj gumman, förstår att du är orolig över knölen i bröstet. Bra att du kollade upp det så snabbt, annars drar man ju ofta ut på det. Härligt att Nova är empatisk och snäll på förskolan. Inte så kul om hon är försiktig kanske, men vissa barn är ju så. Jag har tyvärr inga bra tips där.
    '
    Barbamamman: Vad bra att det kommer finnas alternativ för Fredde i gymnasiet! Låter ju jättebra med de alternativen han kan välja bland. Wow jag tycker du är jätteduktig med allt skolarbete och allt annat du har att ta hand om!

• Xgirl83

Zandra: Så Dan bär sig åt, konstigt gjort. Förstår att du ångrade att du inte kunde hålla tyst om det, men jag förstår samtidigt att det blev så. Då förstår jag mer kring Noahs resultat, att det inte är helt färdigt än. Vad det låter mysigt att du har din granne att umgås med, tycker jag. Så skönt att ha någon nära också. Jag visade förresten precis bilden på Noah och Linn, och jag tror Selma blev väldigt stolt över att Linn hade på sig hennes gamla klänning på bilden. Nu förstår hon ju att vi var och postade kläder till Linn förut också.

Jaha, det gick ju inte för er att komma in på sidan kanske. Men om någon vill se så kan jag skicka inlogg i ett PM till er. Även till porträttfotograferingen från i måndags.

Idag är jag ledig och det är världens sämsta tänkbara väder ute. Men det var ändå skönt att komma ut en sväng förut. Nu ska jag försöka städa lite..

• Xgirl83

Barbamamman: Så kul att de vill att du ska söka sommarjobb på LIA-platsen! Vilken hemsk handledare du hade första dagarna, hu..

Zandra: Så surt att det inte blir några extra pengar iom vårdbidraget så länge du går på soc. Men du går ju bara där tillfälligt, längre fram kan det kanske ge en extra slant.

Ain: Åh, fy för magsjuka!

Andreas tog med sig barnen till sin mamma så jag har haft det lugnt och skönt här i säkert 3 timmar. Håller på och viker massa tvätt och har lagt ut annonser på 2 av våra 3 vagnar som vi inte behöver längre.

• Xgirl83

Jag har varit dålig på att skriva nu.. Men tyvärr så är det så att jag vill försöka dra ner på datoranvändandet, och har inte alltid tiden heller.

Kram på er!!

• Xgirl83

Barbamamman: Nää, till tandläkaren dagen före julafton, fy så trist!

Evanor: Åh, stort grattis till tjejen!

Ain: Usch, stackars Miriam. Tråkigt att hon missar skidskolan med.

Zandra: Hur går det med med Dans utredning?

Jag äter lunch på jobbet just nu, slutar kl 14. Sen ikväll ska vi faktiskt spela Bingolotto och ha lite mys. Imorgon bitti blir det överraskning för Andreas då jag har köpte ett Playstation 3 till familjen, som han har suktat efter i flera år (vi syskon fick en ganska stor slant pengar av vår snälla mamma).

GOD JUL PÅ ER!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)