Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea: joo min Fp är baserad på när jag jobbade 75% och sen jobbade extra upp till heltid så Fk räknade ut min FP utefter den lönen sen blev jag ju varslad men fick stanna kvar men gå ner till 50% och nu är jag anställd på 65% med en lön på knappt 13000 kr INNAN skatt så jag får ju mer i FP än om jag jobbar!! sen tillkommer ju dagis när jag väl börjar jobba o så jobbar jag på annan ort så det blir resväg bensin m.m och så får vi ju stå med egan bilar i jobbet o vi får en liten milersättning för det men ja vi kommer gå minus OM  jag börjar jobba sen

nää dags o hämta professorn och vesslan på dagis nu då, hej så länge

• 7 michelingodingar

am zandra: så himla dumt eg att det ska vara så, jag menar fast man går till en kurator så innebär väl för tusan inte det att man ska gå o ta livet av sig det första man gör
    tröttheten kan absolut bero på  magen!! agathon blir ju sån om han inte kan bajsa på några dagar så blir han sovandes!!

pilea:precis känns ju surt o behöva gå back för o jobba nääee usch jag vill ifrån hemtjänsten,alla kvällar,helger storhelger röda dagar osv, vill ha ett dagtidsjobb och vara ledig när alla andra är det!!

ang bilstol så måste jag byta ut bilstolen vi har nu jisses han är för lång för den ju så nu får abbe sitta på en vanlig bilkudde,freya får abbes bilkudde med ryggstöd som man kan ta bort,alwin får ta freyas acta graco och så får agathon ta be safe izi kid stolen  snacka om trångt med 4 bilstolar i bilen

• 7 michelingodingar

am zandra:haha ja det är ett litet krångel när man måste ta ur ena bilstolen för o komma in längst bak i bilenFoten i munnen
    vad skönt att katrinplommon var en höjdare och att det funkade på henne är så jobbigt när dom inte mår bra för att magen inte jobbar som den ska

madde:haha joo en minibuss har vi men den är för liten ändåDrömmer behöver en större fattas nämligen plats för 2 pers så det är ju ytterst sällan som vi åker alla i bilen o då endast en kort sträcka i såna fall!! vi har avbet på vår buss nu och har ett år kvar o betala o vi står i valet o kvalet om vi ska stå ut ett år så här trångt eller om vi ska byta upp oss och sätta oss på ett nytt billån på ca 70000 kr i såna fall blir det en opel vivaro med 9 platser just nu har vi en opel cintra som jag bara älskar o köra!!

barnets huvud får ju inte vara över kanten på bilstolen då är det absolut dags för en ny och sen är det ju vikten oxå tror våran tar max 13 kg och på den fronten så skulle agathon kunna ha stolen men huvudet är snart ovanför kanten o då känner jag att det är bättre o byta o sen börjar det bli för jäkla tungt o bära honom i bilstolen phuuu!!

haha jo men det är ju så att för varje grej man ska byta ut för dom små så blir dom ju bara större o större önskar man hade en pausknapp, känns så sorgligt att detta är sista för vår del!!

usch vilken natt, agathon vaknade vid 23 igår kväll åt lite o somnade sen om iaf, sen var han orolig vid 02-03 och sen vaknade han mellan 04.30-05 och totalvägrade somna om ghaaaa jag var sååå trött så han fick ligga o jollra i sin säng efter att han fått lite mat igen och vem tror ni sover som en stock nuSkrikandes
    vet inte vad det är med honom heller för han vill knappt inte äta han har ju ätit mellan 200-235 ml var tredje timme men nu får man vara glad om han äter mellan 100-120 ml sen bara klöks han o har sig, likaså med gröten igår han var inte alls sugen på det och nu bajsa han ju häromkvällen så det kan ju inte bero på det iaf!!

suck blir galen på vår 14 åring här,tror han behöver en medicinhöjning han är som en jäkla duracell kanin här nu och bråkar med sina syskon och hånskrattar o lever rövaren hans buss går om 5 min och han har inte klätt på sig,borstat tänderna osv o jag tjatar o tjatar som en idiot

• 7 michelingodingar

am zandra:nej inte sjuk, lite slemmig framåt morgonen men det försvinner sen ingen feber,snorig eller hosta o han är ju pigg o glad som han brukar vara så vete tusan vad det är för nått!! kanske att han känner att det är nått på g.

härligt att du fick sova så pass inatt iaf

njae läkaren är på bup var tredje vecka men då ska man få en tid oxå o det kanske inte är så lätt alla ggr,vi skulle ju fått komma och träffa en ny ssk på bup men då hände ju allt med att jag vat inlagd då jag vänta agathon ju o så sköts det upp flera ggr och sen dess har vi inte fått nån ny tid vare sig till henne eller läkaren och sen vet jag inte om dom vill göra nån höjning i o m att han redan äter en skyhög dos men funderar på o ringa o höra när han ska få komma!!

madde:ja det vore jätteskönt om alla fick plats men det är bara det ekonomiska som kanske inte funkar nu måste vi renovera badrummet pga mögel och dom skulle komma nu i sept!! men jaa vi kikar på blocket o ser om man kan hitta några fynd så får vi väl se hur vi gör!!

agathon var 64 cm på 4 mån kollen så det är ju en månad sen o han har säkert vuxit ett par cm till!!
    vad skönt att han somnar om iaf!! ibland kan man få agathon till o ta nappen o sova några timmar till men ibland funkar det inte alls!!

jag kan säga till läkaren hur han är o funkar och vad jag tror men sen är det upp till läkaren o göra en bedömning om han ska få ändring eller om det får vara som det är, han kollar på en del faktorer som hur han är hemma o hur det funkar i skolan aggressioner osv innan han bestämmer om det ska bli en ändring!! nu äter ju fredde redan en gigantisk dos för sin ålder för o funka hyfsat men man börjar se tecken på att det inte verkar räcka och jag vill få till en ändring innan det blir så att man inte kan hantera honom mer!!
    suck jo då han drämde igen ytterdörren här efter att ha bråkat lite till så han varken tvätta sig eller borstade tänderna

• 7 michelingodingar

madde:nää det är ju rätt dyrt med badrum,vi stod i valet o kvalet melan badrumsmatta och klinkers men det fick bli matta eftersom klinkers är såååå dyrt och sen var det sååååå mycket regler kring det så man orka ju bara inte läsa allt!! sen känner maken en pensionerad mattläggare som ska göra det åt oss o då blir det ju billigare men vi får ändå stå för materialet så den kostnaden kommer vi ju inte undan billigare!! sen ska vi dessutom göra själva grundarbetet(se till att torka badrummet pga fukt o mögelskador,riva ut allt inkl väggar och golv sätta dit nya väggar och golv m.m) så mattläggaren ska eg bara sätta dit mattan på golv och vägg och så svetsa samman det.
    hehe ja här bor vi ju i hus så man får ju göra allt själv o bekosta det framförallt kan jag sakna lite när vi bodde i lägenhet att var det något så ringde man bara hyresvärden
    usch för o ha sån stank hoppas dom kan fixa det lätt åt er!!

jo ibland funkar skolan bra och ibland kan vi få uppemot 1 samtal i veckan hem om att han spårat ur och det har blivit rejäla slagsmål(ska tillägga att för att han ska bli så arg så det går till handgripligheter på så sätt så har han blivit fruktansvärt provocerad till det) värst är väl att trots insatser från skolan med extra hjälp i klassen,han får gå till en specialgrupp s.k lilla gruppen som är till för barn med just diagnoser o som har svårigheter o har vid 2 tillfällen i veckan något som kallas för TTF och dit får dom gå frivilligt men då finns det fler lärare som kan hjälpa dom med skolarbeten,läxor osv och trots att han går på allt detta och får all denna hjälp så klarar han inte skolan utan han har inte ett ämne som han är godkänd i tyvärr
    vi har ifrågasatt detta redan på lågstadiet för han klarade inte av målen redan då och undrat om det inte vore bättre att antingen gå om en klass eller få börja särskolan där han har en möjlighet till och få den hjälp han så väl behöver men det blir bara ett nej hela tiden!!
    sen är det så svårt för han kan liksom inte tänka sig in i framtiden så detta med att få höra jag vill bli t ex läkare när jag blir stor är något som han aldrig sagt och han går nu i 8:an och vet fortf inte vad han vill göra och han funderar inte ens på det!! han har nämnt vid ett par tillfällen att han skulle vilja lära sig och göra dataspel osv men med tanke på hans betyg så kommer det ju aldrig o gå!!

jaahaaaa då har vi börjat med PMS medicinen,märkte igår att jag började tappa tålamodet för ingenting och jag var så förbannad på maken igår kväll så jag bara fräste så idag blidde det medicin fast det är klart vem som helst skulle nog surnat till om man fick höra det maken slängde i ansiktet på mig igårDemon

• 7 michelingodingar

pilea:ja det är bara ca 2 cm kvar så är huvudet över ryggen på bilstolen och fötterna sticker ut såklart!!
    inte roligt när man är på sånt pisshumör går ju ut över alla tyvärr
    så ni hade oxå en strulig natt el? jobbigt att max inte tar ersättningen, vet inte hur man ska lyckas få honom o ta den en annan napp på flaskan kanske??!! nån som sa att man kan koka nappen i mjölk så gummismaken försvann kan det varit fangoria som tipsadeom det......

am zandra: ja dom dagarna när han verkligen ger järnet här hemma då vill man bara slänga ut han genom dörren
    suck ja du som så många gånger förut får jag höra att jag aldrig gör något här hemma så hur kan jag vara trött och jag är lat och har aldrigt arbetat "hårt" osv annat är det med HANS jobb då har man rätt o vara trött osv osv
    bad honom om hjälp igår kväll o ta agathon som var gnällig för jag skulle ge dom 3 minsta kvällsmat och då säger han nej att han har gjort sitt typ då vart jag vansnnig o sa åt honom vad bra för då går DU ut och ger dom kvällsmat o duschar dom o se till att dom kommer isäng o då tog han ju agathon givetvis men gnäll gnäll och sen så hade alwin dragit ut våra täcken och kuddar i vardagsrummet och han bar in sina sängkläder till vår säng så då frågade jag om han kunde ta in mitt med medans jag nattade agathon men NÄÄÄÄ det tänkte han inte göra utan han skulle dricka kaffe och sätta sig i soffan för han hade ju gjort sitt men att jag jobbar typ 24 timmar/dygn är inte lika jobbigt för jag kan ju vila enligt honom på dagarna hmmm jaaa joooo men visst vila med 7 barn vad fan tror han!! så som han gnällde när han fick dra hela lasset här hemma när jag vart sjukskriven med agathon i magen har han väl aldrig gnällt innan och han borde väl för fan inte gnälla på mig då när han själv varit där o sett att det är inte så lätt o dra lasset hemma som han tycks tro!!
    är väl jag som är överkänslig med tanke på PMS tiden men jaa jag vet inte....

åhh vad snällt av henne o ge er pengar så ni verkligen kan hitta på något,svårt bara o veta hur ni ska göra med tanke på att det är tider som ska passas dagen efter sen!!

fyyyyy fick veta att det är en man som åker runt i en svart bil här och försöker plocka med sig barn igår hade 2 barn i 10 års åldern råkat ut för han så dom varnar nu och har poliser som far runt!!
    usch måste varna lexan o fredde när dom kommer hem sen!!

• 7 michelingodingar

pilea:ja säg det ibland funderar jag på vad som rör runt där inne i hjärnkontoret på hanObestämd
    freya o abbe är likdana när dom hämtas på dagis då är dom som bålgetingar o jag tror det beror på att dom är sååå trötta!!

am zandra:suck karlar ikväll har han varit som han brukar hjälpsam o inte klagat iaf!!
    är bara skönt o få ur sig sin irritation ibland även om inget kan trösta precis, vi har ju haft det för jäkligt men tagit oss upp därifrån så detta känns lite som att det kanske är pga min PMS som jag klagar!! men ibland kan jag blir rejält irriterad på hans dumma sätt!! har märkt att han inte verka fatta själv först hur sårande det kan vara och dagen efter så fjäskar han röven av sig istället

suck nu har agathon fått feber, 38,7 så det är därför han inte velat äta antagligen

• 7 michelingodingar

och så glömde jag ju am zandra vet man bara vad dom menar när dom säger gulliga saker så är det ju skönt o jag tyckte det var en urgullig kommentar av dan

men vad konstigt med psykologen,hoppas ni får veta något mer på måndag iaf!!

• 7 michelingodingar

madde sov julius inatt eller?
    nej han får inte gå i särskolan, jag har oxå ifrågasatt varför han inte skule kunna få det med tanke på sin diagnos men dom anser att han är för "duktig" hur han nu kan vara det med tanke på att han inte fixar skolan, dom har gjort flera olika tester på honom och intelligensmässigt så ligger han strax över särskolenivå så där är oxå varför han inte får gå där blir så trött på alla jävla tester hit o dit bättre o se till hela barnet och situationen och inte avgöra om han ska få gå där via en massa frågor
    jaa du irriterad är väl det minsta man kan vara med tanke på hela situationen kring fredde och hur både han och vi har blivit bemötta och behandlade!! skulle kunna skriva en hel bok om allt!!

ja det är riktigt läskigt när det går ut varningar om bilar som plockar upp barn eller försöker få med sig dom i bilen har varnat mina stora här nu och igår em så skulle alexandra ut o sälja kakor och kolor för sin klassresa men jag vägrade låta henne cykla själv och sen så fick hon enbart hålla sig inne i samhället där det är lite tätt med hus så folk ändå skulle kunna se, så det var lexans syster filippa o hennes kompis som följde med!!

pilea:ja testa med bröstmjölk o se annars får du väl vända dig till bvc och höra om dom kan ge några tips!

guuu vad trött jag är, agathon började böka i sin säng vid 23 tiden och fick ge nappen några ggr så sov han till strax innan 01 då hade han hög feber igen o ville ha lite mat så han fick alvedon och sen åt han faktiskt upp 200 ml ersättning men så ska det bökas innan han kommer till ro så strax innan 03 somnade han ordentligt men vaknade vid 04 o va orolig igen och sen har han i princip varit vaken till 06 då somnade han ca 30 min och nu sover han igen. förhoppningsvis är det någon bacill som går över fort som det gjorde på filippa!!

ähh väntar på och hoppas vi får in vårdbidraget för fredde idag i såna fall ska han o jag åka iväg i morgon o byta in dom kläder som vi köpte som var för små o sen köpa lite mer åt honom, ska även kika på den där jackan som lindex gör reklam för har inte sett den på shoponline än

• 7 michelingodingar

madde:usch så tidigt han vaknade jobbigt när han blir så pigg så tidigt om han somnar tidigt på kvällen!!
    jaa joo dom ska ju det men om dom sen gör det är en annan femma!!
    ja fyy läskigt med alla dessa människor som ger sig på andra minns ni den där som mördade helene från hörby?? kan ju säga som så att vi har gått förbi den mannen när han levde otaliga gånger utan o ens misstänka att han kunnat göra en sån hemsk sak, vi bodde i samma samhälle som han gjorde när fredde var liten och det var ofta fredde ville gå fram till hans hundar!!
    likaså syrrans kompis bodde i samma lägenhetslänga som honom o det var ofta hon lät sin dotter springa ner i källaren där helt själv usch ryser

ja han har fortfarande feber men håller humöret uppe iaf!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)